H FΙΑΤ σνομπάρει την έρευνα της Γερμανίας

H FΙΑΤ σνομπάρει την έρευνα της Γερμανίας

Τα ντίζελ μοντέλα βρίσκονται πλέον στο στόχαστρο της έρευνας της ανακριτικής επιτροπής που διερευνά το σκάνδαλο ρύπων στα ντίζελ, με την FCA να αρνείται να συνεργαστεί.

H Γερμανία δεν περιόρισε την έρευνα για τη χειραγώγηση των μετρήσεων ρύπων στα ντίζελ μόνο στην εθνική βιομηχανία.

Η νεοσυσταθείσα ανακριτική επιτροπή του υπουργείου Μεταφορών τη διεύρυνε και σε αλλοδαπούς κατασκευαστές, με έναν από αυτούς να είναι η FIAT που κατά τα φαινόμενα θα είναι το επόμενο αντικείμενο ενός σκανδάλου που αποκτά ουρές στην πλειονότητα των αυτοκινηοβιομηχανιών.

Οι γερμανικές αρχές λοιπόν εξέτασαν και εξετάζουν τις δηλωθείσες εκπομπές ρύπων όλων των μοντέλων ντίζελ που πωλούνται στη χώρα αυτή. Μέχρις στιγμής έχουν ανακαλύψει 16 κατασκευαστές με διαφορές μεταξύ πραγματικών και δηλωθεισών μετρήσεων, μεταξύ αυτών και η FIAT. Να θυμίσουμε ότι την πρπηγούμενη εβδομάδα και η Opel βρέθηκε ενώπιον της ανακριτικής επιτροπής για τους ρύπους του Zafira και πιθανότερο στο εγγύς μέλλον και του Astra. 

To σύνδρομο του λογισμικού «εξαπάτησης», ειδικά εξελιγμένου προκειμένου μειώνει τις εκπομπές ρύπων ενός κινητήρα ντίζελ, χειραγωγώντας τον έλεγχο μετρήσεών τους και που ανακαλύφθηκε στα αυτοκίνητα του Group VW, ανοίγοντας τους ασκούς του Αιόλου, υπάρχει άραγε και σε άλλες μάρκες; Ακόμα δεν γνωρίζουμε είναι αλήθεια, αλλά δεν έχουμε λόγους να μην το υποπτευόμαστε και μάλιστα σοβαρά ότι ισχύει και σε μη γερμανικές εταιρείες. Και η FIAT, κατά τις γερμανικές αρχές, είναι μία από αυτές.

Σύμφωνα με την εφημερίδα Bild am Sonntag, οι δοκιμές που έγιναν στο δίλιτρο ντίζελ FIAT 500Χ έδειξαν ότι το σύστημα φιλτραρίσματος των βλαβερών ρύπων απενεργοποιείτο ύστερα από 22 λεπτά ή δύο λεπτά ύστερα από την ολοκλήρωση ενός στάνταρ αντιρρυπαντικού ελέγχου. Το αποτέλεσμα είναι τα οξείδια του αζώτου που εκπέμπονται στην ατμόσφαιρα να είναι «δέκα φορές πάνω από το επιτρεπόμενο όριο», υπογραμμίζουν οι γερμανικές αρχές που διαβουλεύτηκαν με το τιμ που έκανε την έρευνα για λογαριασμό της εφημερίδας.

Μια διαπίστωση που έκανε το Ομοσπονδιακό Γραφείο για την Αυτοκίνητοβιομηχανία (ΚΒΑ) και που έστειλε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και στις ιταλικές αρχές. Πάνω σε αυτό το θέμα, η γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε την περασμένη Πέμπτη για «μη συνεργασία» του κατασκευαστή FIAT που αρνήθηκε να απαντήσει σε κάθε αρχή εκτός Ιταλίας, παρά τις παρατυπίες που πρόσφατα ανακαλύφθηκαν στη Γερμανία και αφορούσαν τους εκπεμπόμενους ρύπους των μοντέλων ντίζελ της εταιρείας.

Η FIAT όφειλε να δώσεις εξηγήσεις στη Γερμανία, αλλά ακύρωσε μέσω των δικηγόρων της την προγραμματισμένη συνάντηση την τελευταία στιγμή, σύμφωνα με τη γερμανική κυβέρνηση. Ο Ιταλός κατασκευαστής εκτίμησε και το διεμήνυσε γραπτώς ότι μόνο οι ιταλικές αρχές ήταν αρμόδιες να ελέγξουν και αξιολογήσουν τους ρύπους των αυτοκινήτων της.

Στο σημείο αυτό να αναφέρουμε ότι η ΕΕ δίνει στις εθνικές κυβερνήσεις την ευθύνη για την έγκριση τύπου στα νέα μοντέλα πριν ξεκινήσουν τις πωλήσεις τους. Η έγκριση τύπου σε μια χώρα της ΕΕ ισχύει και στις 28 χώρες της ένωσης.  

[Πηγή Automotive News]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube