Ford: Ριζική αναδιάρθρωση από τον Jim Hackett

Ford: Ριζική αναδιάρθρωση από τον Jim Hackett

Ο Jim Hackett, νέος CEO της Ford, θα προχωρήσει σε εκτεταμένες αλλαγές στην ανάπτυξη των προϊόντων και στις επενδύσεις στο Μπλε Οβάλ.

Ο νέος διευθύνων σύμβουλος της Ford Motor Co., Jim Hackett, την περασμένη Τρίτη, περιέγραψε εκτεταμένες αλλαγές στην εταιρεία.

Αλλαγές που περιλαμβάνουν την ανακατανομή του ενός τρίτου των δαπανών για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και την αντίστοιχη επένδυσή τους στην ηλεκτροκίνηση. Επιπλέον είπε ότι θα προχωρήσει σε περιστολή λειτουργικών δαπανών κατά 14 δισεκατομμύρια δολάρια. Ο Hackett προσέθεσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα αναπτύσσει ταχύτερα τα νέα μοντέλα, ότι θα μετατοπίσει επτά δισεκατομμύρια δολάρια από την ανάπτυξη στα επιβατικά αυτοκίνητα σε πιο αποδοτικά ελαφρά φορτηγά και ότι θα δημιουργήσει συνδεσιμότητα στο ίντερνετ για την πλήρη γκάμα των ΗΠΑ μέσα σε δύο χρόνια.

Οι αναβαθμίσεις αυτές έχουν σχεδιαστεί για να βελτιώσουν την ανταγωνιστική ικανότητα της Ford, έναν όρο που ο Hackett χρησιμοποίησε για να περιγράψει πώς πρέπει να εξελιχθεί το Μπλε Οβάλ για να ξεπεράσει τον ανταγωνισμό. Είπε ότι η ηγεσία της Ford πρέπει να επικεντρωθεί σε προβλήματα «άμεσα, τωρινά και μακρινά» ταυτόχρονα, έτσι ώστε η εταιρεία να είναι έτοιμη να αναπτυχθεί στο μέλλον χωρίς να χάσει την οπτική γωνία των σημερινών και ιδιαίτερα επικερδών δραστηριοτήτων της.

«Όταν είσαι μια μακρόβια εταιρεία, πετυχημένη για πολλές δεκαετίες, η απόφαση να αλλάξεις δεν είναι εύκολη – και ως κουλτούρα και ως επιχείρηση», δήλωσε ο Hackett. «Τελικά, όμως, πρέπει να δεχτούμε ότι οι αρετές που μας έφεραν την επιτυχία τον περασμένο αιώνα δεν αποτελούν εγγύηση για μελλοντική επιτυχία».

Οι στόχοι του Hackett όμως περιλαμβάνουν και την επιθετική μείωση του κόστους. Ο νέος CEO σχεδιάζει να μειώσει τις επενδύσεις στους κινητήρες εσωτερικής καύσης από $1,7 δισ. δολάρια που ήταν το 2016 σε $1,2 δισ. μέχρι το 2022 και να ανακατανείμει αυτά τα χρήματα στις προσπάθειες ηλεκτροκίνησης. Η εταιρεία δήλωσε την περασμένη Δευτέρα ότι θα δημιουργήσει μια εξειδικευμένη ομάδα που θα ασχοληθεί αποκλειστικά με την επέκταση του αριθμού των ηλεκτρικών αυτοκινήτων που θα προσφέρει η Ford. Και δήλωσε σε παρουσίαση προς τους επενδυτές, την περασμένη Τρίτη ότι θα επεκτείνει την γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (με μπαταρίες) «ύστερα από το 2020».

Συνολικά, η Ford σχεδιάζει να μειώσει το ρυθμό αύξησης του κόστους των αυτοκινήτων κατά το ήμισυ έως το 2022. Προγραμματίζει να μειώσει στα $10 δισ. τις πρόσθετες δαπάνες υλικών και να μειώσει το κατασκευαστικό κόστος κατά $4 δισ. τα επόμενα πέντε χρόνια. Και θα το επιτύχει αυτό, χρησιμοποιώντας κοινά μέρη και εφαρμοσμένη τεχνολογία στη διαδικασία σχεδιασμού, έτσι ώστε να μην ξοδεύει υπέρογκα ποσά για την κατασκευή πρωτοτύπων.

Η Ford δήλωσε ότι ανακατανέμει κεφάλαια ύψους $7 δισ. από τα αυτοκίνητα στα ελαφρά φορτηγά. Νωρίτερα εφέτος, η Ford αποφάσισε να μεταφέρει την παραγωγή της επόμενης γενιάς των Focus για τις ΗΠΑ από τη Βόρεια Αμερική στην Κίνα, εξοικονομώντας με αυτό τον τρόπο χρήματα. Ο Αμερικανός κατασκευαστής δήλωσε ότι η μετατόπιση των δαπανών για την ανάπτυξη ελαφρών οχημάτων θα έχει ως αποτέλεσμα λιγότερα μοντέλα αυτοκινήτων, αλλά δεν έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες. Δεν είπε βέβαια ότι θα απουσιάζει από κάποια ή κάποιες κατηγορίες αυτοκινήτων, αλλά ότι η παρουσία της θα συνεχιστεί με πιο εστιασμένο και επιλεκτικό τρόπο.

ΔΕΙΤΕ AKOMH Η Ford θα μετακινήσει το Focus upmarket

Ο Jim Farley, πρόεδρος για τις παγκόσμιες αγορές της Ford, δήλωσε ότι το Μπλε Οβάλ θα στοχεύσει ανάλογα με το τι προσφέρουν τα SUV/crossover σε συγκεκριμένες αγορές. Για παράδειγμα, ανέφερε ότι η Ford θα σχεδιάζει πολλά μοντέλα SUV στη Βόρεια Αμερική στην κατηγορία των «αυθεντικών, ικανών off-road» ή θα προσφέρει μεγαλύτερα SUV με τρεις σειρές καθισμάτων, σε χώρες όπως η Κίνα.

Όσον αφορά τα επιβατικά αυτοκίνητα, η Ford θα επικεντρωθεί σε υπό-κατηγορίες υψηλού κέρδους, όπως τα χάτσμπακ ή τα μοντέλα επιδόσεων.



Ο Farley επιβεβαίωσε επίσης ότι το «αυτόνομο όχημα 2021»  της Ford δεν θα είναι μια μπερλίνα Fusion, το μεσαίο μοντέλο πάνω στο οποίο δοκιμάζει την τεχνολογία αυτή. Η Ford δήλωσε ότι το κλειδί για τα αυτόνομα οχήματα θα είναι τα υψηλά ποσοστά χρήσης τους. «Το καλύτερο μοντέλο για να το κάνεις αυτό είναι να έχεις μια ποικιλόμορφη ομάδα επιχειρήσεων και υπηρεσιών για να αξιοποιείς το όχημα όλη την ημέρα», δήλωσε ο Farley.

Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε περισσότερες συνεργασίες. Η Ford πρόσφατα συνήψε συμφωνία με την Domino’s για να εξερευνήσει τη δυνατότητα αυτόνομης παράδοση πίτσας και με τη Lyft να αναπτύξει προοδευτικά αυτόνομα αυτοκίνητα στο δίκτυό της.

Σχεδιάζει επίσης να απλοποιήσει ποια οχήματα μπορούν να παραγγείλουν οι πελάτες. Η Ford δήλωσε ότι η ομάδα έχει εντοπίσει πάνω από 90% μείωση στις παραγγελίες συνδυασμών στην επόμενη γενιά του Escape. Επιπλέον, κινείται να μειώσει από 35.000 σε 96 τους συνδυασμούς στο τρέχον Fusion.

«Προσφέραμε πραγματικά πολλές επιλογές», δήλωσε ο Hackett.

Η Ford σχεδιάζει επίσης να προσθέσει σύνδεση με το ίντερνετ σε όλα τα αυτοκίνητά της στις Ηνωμένες Πολιτείες μέχρι το 2019. Περίπου το 55% της γκάμας της είναι συνδεδεμένο σήμερα. Μέχρι το 2020, το 90% των νέων παγκόσμιων αυτοκινήτων της Ford θα διαθέτει συνδεσιμότητα, ανέφερε η εταιρεία. Το Μπλε Οβάλ εξακολουθεί να διερευνά πώς θα εμπορευματοποιήσει αυτή τη συνδεσιμότητα και ποιες υπηρεσίες θα μπορούσε να προσφέρει. «Δεν αισθάνομαι ότι όπου είμαστε ανταγωνιστικά είναι πραγματικά εκεί που θα έπρεπε να είμαστε», δήλωσε ο Hackett, προσθέτοντας ότι αυτό θα μπορούσε να καθοριστεί μάλλον γρήγορα.

Η Ford δήλωσε ότι επαναβεβαιώνει τον μακροπρόθεσμο στόχο της για λειτουργικό περιθώριο κέρδους 8% για τη βασική της αυτοκινητική δραστηριότητα, καθώς επιδιώκει να ενισχύσει τη συνολική κερδοφορία. Επιβεβαίωσε επίσης την οικονομική οδηγία για κέρδη προ φόρων ύψους $9 δισ. για το 2017.

«Είναι σαφές ότι ο Jim Hackett και η ομάδα του ετοιμάζονται για το μέλλον, εξισορροπώντας ένα βραχυπρόθεσμο όραμα για το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων, με μακροπρόθεσμους στόχους για ηλεκτρικά οχήματα και αυτόνομη οδήγηση», είπε σε δήλωσή του ο Akshay Anand, εκτελεστικός αναλυτής της Kelley Blue Book. «Οι συμπράξεις είναι επίσης ένα θέμα στο οποίο επικεντρώνεται η Ford, όπως και ο κλάδος στο σύνολό του, το οποίο έχει νόημα δεδομένου του πόσο γρήγορα η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μετατοπιστεί προς την τεχνολογία. Ανεξάρτητα απ’ όλα αυτά όμως, η μεγαλύτερη πρόκληση της Ford είναι να αποφέρει αξία και κέρδη στους μετόχους, σε μια εποχή που πολλές άλλες μετοχές, άλλων δραστηριοτήτων της εταιρείας έχουν ανοδική πορεία».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube