Top 5: Τα καλύτερα οδηγικά supermini

Top 5: Τα καλύτερα οδηγικά supermini

Ποιος είπε ότι για να ευχαριστηθείς οδήγηση θα πρέπει να δώσεις μια περιουσία;

Η κατηγορία B χαίρει μεγάλης απήχησης σε εγχώριο και ευρωπαϊκό επίπεδο και όχι άδικα. Οι επιλογές στην κατηγορία έχουν ισχυροποιηθεί σε τέτοιο βαθμό, που προσφέρουν πολλά χωρίς να ζητούν μια περιουσία για την απόκτηση και τη χρήση τους.

Υπάρχουν όμως και μερικά μοντέλα που διαθέτουν αυτό το κάτι διαφορετικό οδηγικά. Τα οποία όχι μόνο εκτελούν με συνέπεια τα καθημερινά τους καθήκοντα ως μεταφορικά μέσα, αλλά μπορούν να συνοδεύσουν τον ιδιοκτήτη τους σε μία στριφτερή διαδρομή με στόχο να τον κάνουν να ξεφύγει λίγο από την ρουτίνα και να του προσφέρουν στιγμές οδηγικής απόλαυσης. Εμείς ως DRIVE, επιλέξαμε τα πέντε πιο ευχάριστα στην οδήγηση σουπερμίνι, μοντέλα που ουσιαστικά αποτελούν την είσοδο στον κόσμο της σπορ οδήγησης και σας τα παραθέτουμε αλφαβητικά.

Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125
“O 1.0 EcoBoost των 125 ίππων κολακεύει ιδιαίτερα το σύνολο. Και τι σύνολο. Όσον αφορά την ανάρτηση και το πλαίσιο τουλάχιστον. Κατά τη γνώμη μας σε αυτό τον τομέα, το νέο Fiesta είναι το κορυφαίο της κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης και το αρχοντικό πάτημα είναι τόσο εξελιγμένα που δύσκολα τα συναντάς ακόμα και σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Σε υψηλή ταχύτητα, η σταθερότητα είναι επίσης σημείο αναφοράς. Ταξιδεύεις στον αυτοκινητόδρομο και τόσο ο αεροδυναμικός θόρυβος, όσο και ο θόρυβος που προέρχεται από το δρόμο είναι σχεδόν αμελητέοι για αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Στην πόλη, το νέο Fiesta περνάει πάνω από σχεδόν κάθε τύπου λακκούβας με εξίσου εντυπωσιακό τρόπο. Δεν ακούγονται θόρυβοι και δεν επηρεάζεται ούτε στο ελάχιστο η πορεία του.

Σε δρόμους της περιφέρειας, αυτή την έφεση προς την άνεση θα τη πληρώσεις από τη σχετικά αυξημένη κλίση του αμαξώματος. Ωστόσο αυτή η αυξημένη κλίση δεν επηρεάζει στην ουσία της την καλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Η πρόσφυση του εμπρός μέρους είναι εξαιρετική και η τάση για υποστροφή σχεδόν αμελητέα.

Το τιμόνι είναι σαφέστατο και γραμμικό. Το κυριότερο όμως είναι ότι το Fiesta μπορεί να διορθώσει την πορεία του με λίγο άφημα και επιπλέον τιμόνι, με μια αταραξία που σταδιακά σε κάνει να το εμπιστεύεσαι όλο και περισσότερο και να πιέζεις, χωρίς σχεδόν ποτέ να χάνεις την επαφή σου με τη γωνία των εμπρός τροχών.”

Περισσότερα για το Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 125 PS διαβάστε ΕΔΩ.

Peugeot 208 1.2 PureTech 110 PS
“Από την πρώτη βόλτα φαίνεται ότι η ανάρτηση δουλεύει αρκετά σωστά. Έχει τον ίδιο προσανατολισμό στην άνεση με τις υπόλοιπες βενζινοκίνητες εκδόσεις, που φανερώνεται από την έντονη βύθιση της ανάρτησης στα φρένα και το ανασήκωμα στην επιτάχυνση, αλλά σε αυτό η εκτέλεση είναι καλύτερη ακόμα και στην πόλη. Στους περισσότερους δρόμους, η ανάρτηση αποσβένει τα πάντα ιδανικά και μόνο τα πιο έντονα μπαλώματα της ασφάλτου θα φτάσουν να ενοχλήσουν τους επιβάτες.

Στους δρόμους της περιφέρειας, η αίσθηση αμεσότητας που προκύπτει από το μικρό τιμόνι και το άμεσο μπροστινό ταιριάζει ακόμα περισσότερο με τη ζωηράδα αυτού του κινητήρα. Στη γρήγορη οδήγηση, το τιμόνι αν και πολύ ακριβές δεν σε πληροφορεί όσο θα έπρεπε. Μπορείς να στρίψεις γρήγορα και με μικρότερη κλίση απ’ ό,τι ίσως περιμένεις, αρκεί να μην προσεγγίσεις το όριο της πρόσφυσης.”

Περισσότερα για το Peugeot 208 1.2 PureTech 110 PS διαβάστε ΕΔΩ.

Renault Clio 1.2 TCe
“Στο δρόμο το Clio είναι όσο ευχάριστο θυμόμαστε. Το πανάλαφρο τιμόνι σε χαμηλή ταχύτητα, για άνετη χρήση στην πόλη, βαραίνει ευχάριστα σε υψηλότερη. Διακρίνεται σε ακρίβεια, όχι όμως και σε αίσθηση. Η ανάρτηση είναι καλορυθμισμένη, με απόλυτο έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος σε κάθε ταχύτητα, σε εντυπωσιακό βαθμό για το μέγεθος του αυτοκινήτου.

Στην πόλη ίσως κάποιος τη βρει σφιχτή, ωστόσο δεν κοπανάει ποτέ και διατηρεί μια ποιοτική κύλιση, παρά την ύπαρξη ζαντών 17” στο Clio της δοκιμής. Σε γρήγορο ρυθμό, θα εκτιμήσεις τη μικρή κλίση και τις άμεσες αντιδράσεις που βάζουν το Clio στην παρέα των πιο καλοστημένων σουπερμίνι, μαζί με το Fiesta. Το ESP δεν απενεργοποιείται, είναι όμως πολύ διακριτικό όταν επεμβαίνει και δεν σου κόβει τη φόρα.”

Περισσότερα για το Renault Clio 1.2 TCe διαβάστε ΕΔΩ.

SEAT Ibiza 1.0 TSI Eco 115 PS
“Ο 1.000άρης TSI κινητήρας των 115 ίππων ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο τον αθλητικό χαρακτήρα που παραδοσιακά έχει το Ibiza. Με δύο λόγια, μιλάμε για ένα απόλυτα καθημερινό σουπερμίνι που μπορεί να κινηθεί με ρυθμό που λίγα χρόνια παλιότερα ακόμα και τα μικρά GTi θα ζήλευαν.

Και μάλιστα χωρίς κανένα κόπο ή ταλαιπωρία, αφού η ανάρτηση είναι άνετη και αποσβένει πολύ καλά ακόμα και τις μεγάλες λακκούβες. Στα χέρια σου φτάνει αρκετά καθαρή αίσθηση από το εμπρός σύστημα και το πάντρεμα του σφιχτού με το άνετο είναι σίγουρα επιτυχημένο: Αφενός ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας δεν αντιδρά ξερά, αφετέρου η κλίση του αμαξώματος είναι περιορισμένη. Ως εκ τούτου, το κράτημα είναι εξαιρετικό τουλάχιστον με τους έξτρα 16άρηδες τροχούς του αυτοκινήτου της δοκιμής- και παρότι δεν είναι ιδιαίτερα παιχνιδιάρικο, γρήγορα εκτιμάς την ώριμη και την ποιοτική κύλιση.

Άριστη είναι η εικόνα και στον ανοιχτό δρόμο, υπογραμμίζοντας πως ναι μεν παραμένει ευχάριστο και αποτελεσματικό για το δραστήριο οδηγό, πλέον όμως υπηρετεί καλύτερα τον πιο συντηρητικό.”

Περισσότερα για το SEAT Ibiza 1.0 TSI ECO 115 PS διαβάστε ΕΔΩ.

Suzuki Swift 1.0 BoosterJet
“Στους δρόμους της περιφέρειας όμως, εκεί είναι που πραγματικά ευχαριστιέσαι το συγκεκριμένο Swift. Όχι, δεν μπορεί να συγκριθεί με το προηγούμενο Swift Sport, το οποίο ήταν πιο άμεσο σε αντιδράσεις και πιο κοφτερό στο «πάτα άσε». Συνολικά ωστόσο, μπορείς να το πας πολύ γρήγορα. Το τιμόνι έχει μεν μια μικρή ασάφεια ως προς την ακριβή θέση των τροχών, από την άλλη όμως δεν μεταφέρει στα χέρια σου άχρηστη πληροφόρηση, δεν έχει κραδασμούς, ούτε torque steer. Συνολικά, το εμπρός σύστημα είναι αμεσότατο. Αλλάζει αδιαμαρτύρητα και κυρίως ταχύτατα κατεύθυνση, πράγμα στο οποίο συντελεί και το μικρό βάρος του αυτοκινήτου.

Κι όλα αυτά χωρίς να έχεις στα χέρια σου καμιά ιδιαιτέρως σφιχτή ανάρτηση. H διαδρομή των τροχών είναι ικανή για να απορροφά σχεδόν όλες τις ανωμαλίες και η κλίση όση χρειάζεται για να σηματοδοτεί το ρυθμό. Στις πολύ γρήγορες στροφές η τάση είναι να σηκώνεται ελαφρώς ο πίσω εσωτερικός τροχός, αλλά η πρόσφυση είναι σχεδόν πάντα παρούσα. Το πλαίσιο είναι όντως στιβαρό και η αρχική προδιάθεση ανεπαίσθητα υποστροφική. Αυτό όμως όταν φτάσεις πραγματικά πολύ κοντά στο όριο. Δεν έχει εκείνη την εξαιρετικά ευπρόσδεκτη στους γνώστες έμφυτη τάση του προηγούμενου να γλιστρά με τα τέσσερα, όταν το προκαλέσεις. Ωστόσο ούτε και η νέα γενιά θα το αρνηθεί. Χρειάζεται λίγη παραπάνω προσπάθεια. Από την άλλη ελέγχεται και αρκετά πιο εύκολα, όντας σαφώς πιο προοδευτικό.”

Περισσότερα για το Suzuki Swift 1.0 BoosterJet διαβάστε ΕΔΩ.

Η επιλογή μας
Εν κατακλείδι, η
επιλογή μας στο Top 5 των πιο fun to drive σουπερμίνι, είναι το νέο Ford Fiesta. Και για όποιον θέλει να ευχαριστηθεί στο έπακρο την οδηγική του δυναμική, υπάρχει και η ισχυρότερη βερσιόν των 140 ίππων που συνδυάζεται με την έκδοση ST-Line, που έχει πιο σφιχτή ανάρτηση και μεγαλύτερο οδηγικό «βάθος».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube