H κλιματική αλλαγή αλλάζει τα όρια ταχύτητας στους δρόμους

H κλιματική αλλαγή αλλάζει τα όρια ταχύτητας στους δρόμους

Με αφορμή την κλιματική αλλαγή, η Ευρώπη αναμένεται να αλλάξει πολλά σε σχέση με όσα έχουμε συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια στους δρόμους.

Speed Limits

Μία από τις μεγαλύτερες αλλαγές, αφορά και τα όρια ταχύτητας, τα οποία πρόκειται να τροποποιηθούν στο σύνολο της ευρωπαϊκής επικράτειας.

Οι υπουργοί Μεταφορών της ΕΕ αναμένεται να πάρουν αποφάσεις ώστε να υπάρχουν λιγότεροι ρύποι, κάτι που αναμένεται να μειώσει και τα όρια ταχύτητας, τη στιγμή που όλο και περισσότεροι, σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι προτείνουν αύξηση.

Στις χώρες της ΕΕ, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή. 

Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 km/h, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 km/h.

Οι συζητήσεις για τροποποιήσεις των ορίων ταχυτήτων έφτασε και στην Ελλάδα, με τις όποιες αποφάσεις να λαμβάνονται μέσα στο 2024

Speed Limits

Σε μερικές χώρες όμως, όπως η Γερμανία, υπάρχουν συγκεκριμένα κομμάτια στον αυτοκινητόδρομο (η λεγόμενη Autobahn), όπου δεν υπάρχουν όρια, αλλά προτεινόμενη ταχύτητα 130 km/h.

Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις. Είδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 km/h ολοκληρώνεται προσεχώς, ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας αγγίζει πλέον τα 150 km/h.

Η κουβέντα αυτή, όπως ήταν επόμενο, έφτασε και στην Ελλάδα. Ήδη έχουν διατυπωθεί προτάσεις για αύξηση των ορίων
σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού), αλλά και μείωση των υφιστάμενων ορίων ταχύτητας, ιδίως στον αστικό ιστό.

Speed Limits

Επί τάπητος, έχουν τεθεί και προσαρμογές ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες, με τα όρια ταχύτητας να μειώνονται στα 100 km/h σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.

Ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, κάτι που όμως αναμένεται να συμβεί μέσα στο 2024.

Παρακάτω, σας παραθέτουμε τα όρια ταχύτητας που υπάρχουν στους αυτοκινητοδρόμους των κρατών-μελών της EE:

•    Αυστρία: 130 km/h
•    Βέλγιο: 120 km/h
•    Βουλγαρία: 140 km/h
•    Κροατία: 130 km/h
•    Κύπρος: 100 km/h
•    Τσεχία: 150 km/h
•    Δανία: 130 km/h
•    Εσθονία: 110 km/h (Καλοκαίρι), 90 km/h (Χειμώνας)
•    Φινλανδία: 120 km/h (Καλοκαίρι), 100 km/h (Χειμώνας)
•    Γαλλία: 130 km/h (Καλοκαίρι), 110 km/h (Όταν βρέχει)
•    Γερμανία: Δεν υπάρχει μέγιστο όριο σε ορισμένα τμήματα της Autobahn, αλλά υπάρχει συνιστώμενη ταχύτητα 130 km/h.
•    Ελλάδα: 130 km/h
•    Ουγγαρία: 130 km/h
•    Ιρλανδία: 120 km/h
•    Ιταλία: 130 km/h
•    Λετονία: 110 km/h
•    Λιθουανία: 130 km/h
•    Λουξεμβούργο: 130 km/h
•    Μάλτα: 80 km/h
•    Ολλανδία: 130 km/h (σε ορισμένες περιοχές μπορεί να μειωθεί στα 100 km/h)
•    Πολωνία: 140 km/h
•    Πορτογαλία: 120 km/h
•    Ρουμανία: 130 km/h
•    Σλοβακία: 130 km/h
•    Σλοβενία: 130 km/h
•    Ισπανία: 120 km/h
•    Σουηδία: 120 km/h

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube