Škoda Fabia II 2007-σήμερα

Χτισμένο πάνω στη μικρή πλατφόρμα του ομίλου VW, την ίδια που χρησιμοποιούν και τα ομογάλακτα Audi A1, Seat Ibiza και VW Polo, υπάρχει σε αφθονία στην αγορά.

Τι είναι;  Η δεύτερη γενιά του σουπερμίνι της Škoda Τιμή από €4.500 Στην αγορά Από το 2007 μέχρι σήμερα Κατανάλωση 3,8–6,9 lt/100 km Εκπομπές CO299–168 g/km

Η κατηγορία των σουπερμίνι είναι από τις δημοφιλέστερες στη χώρα μας. Τα σουπερμίνι, από πλευράς μεγέθους, μπορούν να βολέψουν –με λίγη καλή θέληση- σχεδόν όλες τις ανάγκες, χωρίς να δυσκολεύονται να κινηθούν στα στενά της πόλης.

Ούτε όμως έχουν πρόβλημα να σας συνοδεύσουν σε κάποιο ταξίδι ή να αποτελέσουν το μοναδικό αυτοκίνητο μιας μικρής οικογένειας. Τυπικό σουπερμίνι είναι και το Škoda Fabia δεύτερης γενιάς.

Πώς είναι;
Το Fabia δεύτερης γενιάς παρουσιάστηκε το 2007 και υφίσταται μέχρι και σήμερα, οπότε και αναμένεται να αντικατασταθεί με το Fabia τρίτης γενιάς το προσεχές φθινόπωρο. Σχεδιαστικά, η μάσκα του ακολουθεί την κλασική πλέον φόρμα των Škoda, αλλά με πιο νεανικό ύφος και αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα.

Το μεγάλο για την κατηγορία μήκος (3,99 m) και ύψος (1,5 m), δημιουργούν ένα ευρύχωρο μικρό που θα βολέψει με άνεση τέσσερις ενηλίκους. Ακόμα, το πορτμπαγκάζ των 300 λίτρων είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα.

Το ταμπλό προέρχεται από το Roomster, το μικρό πολυμορφικό της Škoda. Είναι εργονομικά σχεδιασμένο, ενσωματώνει πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους για μικροπράγματα και διαθέτει ικανοποιητική ποιότητα κατασκευής.

Το Fabia είναι χτισμένο πάνω στη μικρή πλατφόρμα του ομίλου VW, την ίδια που χρησιμοποιούν και τα αδελφά μοντέλα Audi A1, Seat Ibiza και VW Polo. Η ανάρτηση είναι τυπική για τα δεδομένα της κατηγορίας, με τη δοκιμασμένη λύση των γονάτων Μακφέρσον εμπρός και με ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Η ρύθμισή της είναι τέτοια που προσφέρει υψηλή άνεση και καλό κράτημα.

Οι βενζινοκίνητες εκδόσεις ξεκινούν με ένα 3κύλινδρο σύνολο 1,2 λίτρων με 70 ίππους και συνεχίζουν με τους 4κύλινδρους 1.4 με 85 PS και 1.6 με 105 PS. Ο τελευταίος μάλιστα ήταν ο μόνος που μπορούσε να συνδυαστεί και με αυτόματο κιβώτιο Tiptronic έξι σχέσεων. Όλοι οι υπόλοιποι συνδυάζονται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Οι δύο τουρμποντίζελ της γκάμας είναι ο 1.4 με τους 80 ίππους και ο 1.9 με τους 105.

Το 2010, μαζί με την αισθητική ανανέωση, αντικαταστάθηκαν οι ατμοσφαιρικοί βενζινοκινητήρες 1.4 και 1.6 από τον 1.2 TSI των 86 και 105 ίππων. Τη θέση των ντίζελ 1.4 και 1.9 πήραν αντίστοιχα οι 1.2 TDI με 75 ίππους και 1.6 TDI με 90 ή 105 ίππους. Ακόμα, στην γκάμα του Fabia προστέθηκε και η κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση RS με τον 1.4 TSI των 180 ίππων που συνδυάζεται αποκλειστικά με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, 7 ταχυτήτων.

Ποιο να διαλέξω;
Οι διαθέσιμες εκδόσεις, τόσο κινητήρα όσο και εξοπλισμού, είναι πολλές και στην αγορά μεταχειρισμένου υπάρχουν όλες. Για οικονομική επιλογή, σας συστήνουμε μοντέλα πριν το facelift, με τον ατμοσφαιρικό 1.4. Για μετά το facelift, η έκδοση με τον 1.2 TSI των 86 ή των 105 ίππων είναι πρακτικά μονόδρομος, με καλύτερη έκδοση εξοπλισμού τη Style. Η συγκεκριμένη έκδοση συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με λογική κατανάλωση καυσίμου και χαμηλά πάγια έξοδα, ενώ ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι καλός.

Για όσους θέλουν οπωσδήποτε πετρελαιοκίνητο προτείνουμε το 1.2 TDI με τους 75 ίππους, στην ίδια πάντα έκδοση εξοπλισμού. Τη χαρακτηρίζει η μεγάλη οικονομία, αλλά και ο πολύς θόρυβος από το τραχύ και αδύναμο 3κύλινδρο μοτέρ.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Η επιλογή που ακούει στο όνομα 1.2 TSI με τους 86 ίππους ξεκινά από τα 6.000 ευρώ για αυτοκίνητα του 2007 ή του 2008. Από εκεί και πέρα η τιμή ανεβαίνει ανάλογα με τη χρονολογία και τον εξοπλισμό, όχι απαραίτητα σε αναλογία με τον κυβισμό του κινητήρα.

Τι να προσέξετε...
Όπως τα περισσότερα Škoda, έτσι και αυτό πετυχαίνει μεγάλο σκορ στον τομέα της αξιοπιστίας. Υπάρχουν μερικές αναφορές για διαρροές στην αντλία καυσίμου, ενώ μπορεί να έχουν χαλάσει τα πλαστικά μονωτικά πλαίσια των θυρών και να βάζει νερά μέσα στην καμπίνα. Ελέγξτε τα όλα.