node/6400

Opel Astra H 2004 - 2010

Το Astra H, προηγούμενη γενιά του μικρού οικογενειακού της Opel αποτελούσε μία από τις καλύτερες εκτελέσεις του στην ιστορία του μοντέλου.

Η τρίτη γενιά του Astra ήταν μία από τις καλύτερες προτάσεις στην κατηγορία του, πράγμα που είχε αντιληφθεί και το αγοραστικό κοινό αν κρίνουμε από τα υψηλά νούμερα των πωλήσεων.

Η 5θυρη έκδοση χάτσμπακ παρουσιάστηκε το 2003 και δύο χρόνια αργότερα, η 3θυρη έκδοση GTC και η κορυφαία OPC των 240 ίππων.

Η 3θυρη έκδοση ξεχωρίζει για την σφηνοειδή και χαμηλότερη σιλουέτα που παραπέμπει σε κουπέ και την πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης που δεν υποβαθμίζει όμως την άνεση. Προσφέρεται δηλαδή με δύο τύπους αμαξώματος που μπορούν να καλύψουν πολλά γούστα.

Και οι δύο εκδόσεις προσφέρουν άνεση στα ταξίδια, αλλά η 3θυρη έκδοση έχει ελαφρώς εντονότερο αεροδυναμικό θόρυβο και λιγότερο εσωτερικό ύψος για τους πίσω επιβάτες. Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης δεν είναι ιδιαίτερα δυνατοί, σε αντίθεση με τους τούρμπο που ταιριάζουν καλύτερα στο βάρος του Astra. Οι πετρελαιοκινητήρες κροταλίζουν στις χαμηλές στροφές, αλλά είναι πολύ πολιτισμένοι σε συνθήκες ταξιδιού.

Επίσης, η κατασκευή είναι πολύ ποιοτική και οι χώροι καλοί για επιβάτες και αποσκευές, αλλά θα δεν θα βρείτε πού να βολέψετε τα καθημερινά σας μικροπράγματα στην καμπίνα.

Ποιο να προτιμήσω;
Όταν ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα, το Astra τρίτης γενιάς διέθετε μία πλήρη γκάμα βενζινοκινητήρων (1.4, 1.6, 1.8 και 2.0 Turbo) και πετρελαίου (1.7 και 1.9). Μαζί με την ανανέωση που υπέστη το μοντέλο το 2007, αντικαταστάθηκε ο κινητήρας των 1.6 λίτρων και των 105 ίππων από έναν ισχυρότερο 115, ενώ προστέθηκε και ένας τούρμπο 1.6 με απόδοση 180 ίππων. Ως ιδανική αγορά θα σας προτείναμε κάποια από τις εκδόσεις με τον 1.6 των 105 ή 115 ίππων, ενώ για όσους επιθυμούν και σπιρτόζικες επιδόσεις θα πρέπει να καταφύγουν σε έκδοση με τον 1.6 Turbo των 180 ίππων, έχοντας βέβαια στο πίσω μέρος του μυαλού τους και την τσιμπημένη κατανάλωση.

Η έκδοση OPC που προσφέρεται μόνο με 3θυρο Astra ανήκει στην κατηγορία των GTi και ξεχωρίζει για την εμφάνιση, τον εξοπλισμό, τις επιδόσεις και την σπορ χροιά από την εισαγωγή αέρα.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πολύ καλός σε όλες τις εκδόσεις, όχι όμως και της βασικής Essentia που έχει τέσσερις αερόσακους, εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα και ηχοσύστημα.

Κόστος χρήσης
Το Astra είχε λογική τιμή αγοράς και αραιά διαστήματα service, αλλά το κόστος της συντήρησης είναι σχετικά υψηλό και ειδικότερα ορισμένα ανταλλακτικά όπως τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Τιμή
Η τιμή για την βασική έκδοση του Astra με τον 1.4 κυμαίνεται λίγο πάνω από τα 3.000 ευρώ, ενώ για την αντίστοιχη έκδοση με τον 1.6 υπολογίστε 500 ευρώ επιπλέον.

Για τα ανανεωμένα μοντέλα και δη για την έκδοση με τον 1.6 Turbo, που ξεκίνησε η διάθεσή της το 2007 θα πρέπει να εκταμιεύσετε κάτι παραπάνω από 6.500 ευρώ. Οι εκδόσεις OPC ξεκινούν από τα 8.300 ευρώ.

Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός Astra H;
OPC
Στις εκδόσεις OPC ελέγξτε για ανομοιόμορφη φθορά των ελαστικών και για τυχόν τρακαρίσματα.
Ηλεκτρικά Βεβαιωθείτε ότι ο εξοπλισμός και οι ηλεκτρικές ευκολίες λειτουργούν σωστά. Τα ηλεκτρικά παράθυρα δεν θα πρέπει θορυβούν.
Ντίζελ Ακούστε τον πετρελαιοκινητήρα για τυχόν θορύβους, ενώ ελέγξτε και την στάθμη του λαδιού.
Συντήρηση Βεβαιωθείτε ότι έχουν πραγματοποιηθεί όλα τα ετήσια service και ότι το βιβλίο συντήρησης είναι πλήρως ενημερωμένο.