Fiat Panda 2003-2012

Στα μίνι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει η ευελιξία, η οποία προφανώς διευκολύνει την κίνηση στην πόλη. Πλεονέκτημα που στο Panda περισσεύει.

Τι είναι;Η προηγούμενη γενιά του μίνι της Fiat Τιμή Από 2.700 ευρώ Έτος Από τέλη του 2003 έως το 2010 Κατανάλωση 4,2–6,5 lt/100 km Εκπομπές CO2 113–136 g/km

Στα μίνι, οι εξωτερικές διαστάσεις επιβάλλεται να είναι κόμπακτ και να συνοδεύονται από έξυπνη εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Ο εξοπλισμός, τόσο σε επίπεδο άνεσης όσο και σε επίπεδο ασφάλειας, πρέπει να είναι ικανοποιητικός. Επίσης, η κατανάλωση πρέπει να είναι χαμηλή για να περιορίζεται το κόστος χρήσης.

Πώς είναι;
Η δεύτερη γενιά του Panda παρουσιάστηκε το 2003 και διατήρησε τη γωνιώδη σχεδιαστική φόρμα της πρώτης, αλλά προσφέρεται σε αποκλειστικά 5θυρο αμάξωμα.

Στο δρόμο, το ιταλικό μίνι συμπεριφέρεται πολύ καλά, καθώς προσφέρει άνετες μετακινήσεις, καλό κράτημα και ποιοτική κύλιση, ενώ παρά το γεγονός ότι η κλίση στις στροφές είναι έντονη, δεν επηρεάζει την τροχιά του.

Η λειτουργία της ανάρτησης είναι πολύ καλή, δίνοντάς σου την αίσθηση ότι οδηγείς ακριβότερο αυτοκίνητο. Το τιμόνι του Panda δεν διακρίνεται για την αίσθηση ή το βάρος του. Από την άλλη,  διαθέτει τη λειτουργία «City» που το ελαφραίνει, κάνοντάς το ιδανικό στις αστικές μανούβρες και στο παρκάρισμα.

Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει θετικό κούμπωμα και καλή αίσθηση, και επιπλέον η θέση του λεβιέ, ψηλά στην κονσόλα, είναι ένα ακόμη καλά μελετημένο αστικό χαρακτηριστικό του.

Στο εσωτερικό, το Panda ξεχωρίζει για την ποιότητα κατασκευής. Κύριο χαρακτηριστικό της καμπίνας αποτελεί η ευμεγέθης κεντρική, υπερυψωμένη κονσόλα, η οποία φιλοξενεί όλα τα σημαντικά χειριστήρια ελέγχου του αυτοκινήτου σε μικρή απόσταση από τον οδηγό. Αυτός έχει στη διάθεση του καλή θέση οδήγησης, με το κάθισμα να βρίσκεται σε σωστό ύψος και το τιμόνι να ρυθμίζεται σε ύψος.

Οι χώροι στην καμπίνα είναι πολύ καλοί, αλλά το εσωτερικό ύψος για τους πίσω δεν θα βολέψει του ψηλούς σωματότυπους. Ο χώρος αποσκευών ανέρχεται στα 206 λίτρα και κυμαίνεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι όσα έχουν το διθέσιο πίσω κάθισμα, σημαίνει ότι αυτό είναι συρόμενο και διαιρούμενο.

Ποιο να διαλέξω;
Η γκάμα των κινητήρων με τους οποίους εφοδιάζεται το Fiat Panda δεύτερης γενιάς είναι τρεις βενζίνης 1,1, 1,2 και 1,4 λίτρων με απόδοση 55, 60 και 100 ίππους αντίστοιχα, και ένας τουρμποντίζελ 1,3 λίτρων με απόδοση 75 ίππων.

Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι οι εκδόσεις με τον 1.2 βενζίνης και τον 1.3 τουρμποντίζελ μπορούσαν να συνδυαστούν και με τετρακίνηση.

Στο facelift του 2010, ο 1.2 δυνάμωσε και έφτασε τους 69 ίππους, εκπέμποντας παράλληλα και λιγότερα g/km CO2.

Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας της βασικής έκδοσης εξοπλισμού δεν είναι καλός (εμπρός ηλεκτρικά παράθυρα, υποβοηθούμενο τιμόνι, μετωπικοί αερόσακοι), γι’ αυτό σας προτείνουμε να καταφύγετε στις πλουσιότερες εκδόσεις που αποτελούν και την πλειονότητα των μοντέλων στην αγορά μεταχειρισμένου.

Πόσο πρέπει να πληρώσω;
Από πλευράς τιμής, υπάρχουν αρκετά Panda σε χαμηλή τιμή, μιας και βρίσκεται στην αγορά από τα τέλη του 2003. Η τιμή για το 1.2 Dynamic, η βενζινοκίνητη έκδοση που προτείνουμε, ξεκινά από τα 2.800 ευρώ, ενώ για ένα πετρελαιοκίνητο αντίστοιχου εξοπλισμού από τα 5.500 ευρώ.

Τι να προσέξω;
Κάντε μια βόλτα και βεβαιωθείτε ότι τα αμορτισέρ, κυρίως τα πίσω, λειτουργούν άψογα και δεν κάνουν θόρυβο. Ακόμα, υπάρχει ενδεχόμενο ο συμπλέκτης να είναι ταλαιπωρημένος και να χρειάζεται αντικατάσταση. Και στις δύο περιπτώσεις, ζητήστε μείωση τιμής για το κόστος της επισκευής.