Audi A4 2008 – σήμερα

Το Α4 σχεδιάστηκε για να επιβληθεί στην Σειρά 3 και την C-Class και σε πολλές περιπτώσεις το κατάφερνει.

Παρά το γεγονός ότι η προηγούμενη γενιά ήταν ένα πολύ ανταγωνιστικό μοντέλο στην κατηγορία του, η Audi δεν εφησύχασε. Με την νέα γενιά που παρουσιάστηκε στις αρχές του 2008, κατάφερε να κάνει το καλό καλύτερο. Το μήκος του έφτασε τα 4,7 μέτρα, αλλά δεν γίνεται εύκολα αντιληπτό χάρη στην όμορφη και κομψή σχεδίασή του. Το σχήμα του οικογενειακού της Audi αποπνέει δυναμισμό και πολυτέλεια, ενισχύοντας ακόμα πιο πολύ το κύρος του.

Το ίδιο ισχύει και για την καμπίνα, που είναι σαφώς πιο φρέσκια και ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων ευνόησε και τους χώρους που είναι από τους κορυφαίους, τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές τους (480 λίτρα). Τα καθίσματα εμπρός είναι άνετα και με πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ οι ρυθμίσεις του καθίσματος και του τιμονιού δημιουργούν την τέλεια θέση οδήγησης. Η ποιότητα κατασκευής βρίσκεται στο γνώριμο υψηλό επίπεδο όλων των Audi. Ειδικά το πάνω μέρος του ταμπλό αποτελείται από κορυφαία υλικά.

Στο δρόμο, το εντυπωσιακά στιβαρό πλαίσιο και η καλά ρυθμισμένη ανάρτηση δημιουργούν ένα σύνολο που οδηγικά βρίσκεται πολύ κοντά στην κορυφή της κατηγορίας. Στέκεται στον δρόμο με μεγάλη σιγουριά και σταθερότητα, χωρίς να αισθάνεται άβολα σε κανενός είδους διαδρομή. Το κράτημά του είναι πολύ καλό, το πλαίσιο καλοζυγισμένο και η κλίση στις στροφές περιορισμένη, καταφέρνοντας ταυτόχρονα να έχει ποιοτική κύλιση και απόλυτα ικανοποιητική άνεση. Το τιμόνι με την τεχνητή αίσθηση είναι ελαφρύ στις χαμηλές ταχύτητες και βαραίνει όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα.

Ποιο να προτιμήσω;
Ο βασικός κινητήρας του A4 είναι ο 1.8 τούρμπο με τον άμεσο ψεκασμό που διατίθεται σε δύο εκδόσεις, με 120 και 160 ίππους αντίστοιχα. Συνεργάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με πολύ σωστή κλιμάκωση και δίνει κίνηση στους εμπρός τροχούς (τετρακίνητες εκδόσεις quattro προσφέρονται με τον 1.8 των 160 ίππων και τον διλιτρο TFSI των 211 ίππων). Οι αμέσως ισχυρότεροι κινητήρες είναι ο 2.0 TFSI που αποδίδει είτε 180 είτε 211 ίππους και ο 3.2 V6 FSI των 265 ίππων. Από πλευράς αυτόματων κιβωτίων, ο 1.8 TFSI μπορεί να εφοδιαστεί με το συνεχούς μεταβαλλόμενης σχέσης κιβώτιο Multitronic, ενώ ο 2.0 TFSI και ο 3.2 V6 μπορούν να εφοδιαστούν και με το ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic.

Ο βασικός εξοπλισμός είναι καλός, περιλαμβάνοντας 6 αερόσακους, ABS, ESP, EDL, υποβοηθούμενο τιμόνι, ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο, αισθητήρα βροχής και φώτων, προβολείς ομίχλης, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους καθρέφτες, ζάντες αλουμινίου 16”, μονόχρωμη οθόνη TFT 6,5” στο ταμπλό, υπολογιστής ταξιδίου και δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι/επιλογέα ταχυτήτων

Κόστος χρήσης
Με εκπομπές CO2 164 gr/km για το 1.8 και 149 gr/km για το 2.0, τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται σε λογικό για την κατηγορία επίπεδο. Επίσης σε λογικό επίπεδο κυμαίνεται και η μέση κατανάλωση, με το 1.8 των 120 ίππων να απαιτεί 10,2 λίτρα/100 km και το 1.8 των 160 ίππων 10,7 λίτρα/100 km. Ο 2.0 TFSI ξεπερνάει σε μικτές συνθήκες τα 11,0 λίτρα/100 km. Αξίζει να σημειωθεί, ότι στην αγορά μεταχειρισμένου η πλειοψηφία των εκδόσεων κινητήρα είναι με τον 1.8 TFSI.

Η περιοδική συντήρηση προβλέπει επίσκεψη στο συνεργείο κάθε χρόνο ή 15.000 km, ενώ τα service και αρκετά αναλώσιμα έχουν προσιτές τιμές.

Τιμή
Παρά το γεγονός ότι το Α4 είναι πετυχημένο εμπορικά μοντέλο, δεν υπάρχουν πολλά κομμάτια στην αγορά μεταχειρισμένου. Για αυτό το γεγονός, κατά κύριο λόγο ευθύνεται στην καλή αξιοπιστία του μοντέλου και τα λίγα χρόνια του στην αγορά.

Η τιμή ξεκινά από τα 11.500 ευρώ και φτάνει μέχρι τα 29.500 ευρώ ανάλογα με τον κινητήρα, τον εξοπλισμό και την χρονολογία του μοντέλου.

Τι να προσέξω κατά την αγορά ενός A4;
Κιβώτιο ταχυτήτων:
Υπάρχουν αναφορές για θορυβώδη κατά την χρήση κιβώτια. Ελέγξτε το
Τροχοί: Ελέγξτε τους τροχούς για τυχόν χτυπήματα και τα ελαστικά ανομοιόμορφη φθορά