Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν καλό στην υγεία;

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κάνουν καλό στην υγεία;

Οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής Keck στο Σακραμέντο της Καλιφόρνια διεξήγαγαν μία από τις πρώτες μελέτες που συνδέουν τη χρήση ηλεκτρικών οχημάτων με τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και των αναπνευστικών προβλημάτων.

Μέχρι πριν από μερικά χρόνια, οποιαδήποτε έρευνα σχετικά με τα οφέλη ή μη της υιοθέτησης ηλεκτρικών οχημάτων σε μεγάλη κλίμακα, θα ήταν αν όχι παρακινδυνευμένη, εντελώς θεωρητική. Πλέον όμως σε αρκετά μέρη του κόσμου η διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων είναι τέτοια που μπορεί να υποστηρίξει μελέτες και έρευνες αναφορικά με τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και στον άνθρωπο από τη χρήση τους. 

Μια ομάδα λοιπόν επιστημόνων-ερευνητών από την Ιατρική Σχολή Keck του Σακραμέντο, διαπίστωσε ότι υπάρχει πλέον ένας σοβαρός αριθμός ηλεκτρικών οχημάτων στην 3η μεγαλύτερη Πολιτεία των Η.Π.Α, προκειμένου να βγουν τα πρώτα συμπεράσματα. 

Η ομάδα συνέκρινε δεδομένα από τα επίπεδα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και τα περιστατικά κρίσεων άσθματος σε πολίτες της Καλιφόρνια από το 2013 έως και το 2019. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι σε όσες πόλεις αυξήθηκε η χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, μειώθηκε σημαντικά η ατμοσφαιρική ρύπανση (κατά 5%) καθώς και τα περιστατικά που πολίτες μεταφέρθηκαν στα κέντρα υγεία με κρίσεις άσθματος (κατά 3,2%).

ev  

Βέβαια και στην πολιτεία της Καλιφόρνια υπάρχει μεγάλη διαφορά στη διείσδυση και απήχηση των ηλεκτρικών οχημάτων ανά πόλη. Για παράδειγμα, στο Λος Άντζελες αντιστοιχούν περίπου 20 ηλεκτρικά οχήματα ανά 1.000 κατοίκους τη στιγμή που στο Σαν Ντιέγκο μόλις που ξεπερνούσε τα 1,5 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ανά 1.000 κατοίκους.

Συνολικά πάντως σε ολόκληρη την Καλιφόρνια το ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων έχει αυξηθεί από 1,4 σε 14,6 οχήματα ανά 1.000 κατοίκους από το 2013 έως το 2019. Παραμένει όμως άνισο εάν μπορεί να χαρακτηριστεί έτσι ανάλογα με τον τόπο κατοικίας των ανθρώπων. Στις πιο εύπορες και ανεπτυγμένες οικονομικά πόλεις στην Καλιφόρνια, το κοινό δείχνει να προτιμά τη νέα τάξη πραγμάτων στην αυτοκινητοβιομηχανία σε αντίθεση με τις πιο «φτωχές» περιοχές όπου οι κάτοικοι παραμένουν πιστοί, στις θερμικές προτάσεις. 

ev

Παρ 'όλα αυτά η μελέτη, όπως έσπευσαν να ξεκαθαρίσουν οι επιστήμονες της Ιατρικής Σχολής του Σακραμέντο είναι μεν δειγματοληπτικά ικανή να δώσει μια πρώτη εικόνα σίγουρα όμως, δεν απεικονίζει την πλήρη αλήθεια. 

Υπάρχει δηλαδή και η άλλη όψη του νομίσματος που θα τεθεί υπό διερεύνηση σε μελλοντική έρευνα και θα περιλαμβάνει τον αντίκτυπο από την χρήση ηλεκτρικών οχημάτων στους κατοίκους από τη χρήση και φθορά των φρένων/ελαστικών τους, από την εξόρυξη των υλικών για τις μπαταρίες τους καθώς από τη διαδικασία φόρτισης τους. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube