Η Καλιφόρνια σκέπτεται να απαγορεύσει τα αυτόνομα αυτοκίνητα

Η Καλιφόρνια σκέπτεται να απαγορεύσει τα αυτόνομα αυτοκίνητα

Η Υπηρεσία Μηχανοκίνητων Οχημάτων (DMV) της Καλιφόρνια ανακοίνωσε ότι σκέπτεται την πλήρη απαγόρευση των «χωρίς οδηγό» οχημάτων στους δρόμους της Πολιτείας.

Το προτεινόμενο νομοσχέδιο δεν στοχεύει τα ημιαυτόνομα οχήματα, όπως τα Tesla Model S και Model X, αλλά αυτά που δεν χρειάζονται ανθρώπινο έλεγχο.

Στις προτάσεις νόμου που μελετά η DMV, υπάρχει ο κανόνας ότι όλα τα οχήματα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης θα πρέπει να έχουν τιμόνι και πεντάλ για να κινούνται νόμιμα στους δρόμους της Πολιτείας. Το να υπάρχει και άνθρωπος με άδεια οδήγησης πίσω από το τιμόνι, θα είναι επίσης υποχρεωτικό. Για να προστεθεί και περαιτέρω γραφειοκρατία, ο άνθρωπος αυτός θα πρέπει επίσης να έχει και αυτό που η DMV αποκαλεί «πιστοποιητικό χειριστή αυτόνομου οχήματος».

Η Πολιτεία της Καλιφόρνια προχωρεί στον περιορισμό της χρήσης αυτόνομων οχημάτων στους αυτοκινητοδρόμους της λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια των αυτόνομων οχημάτων και του κοινού.

Αν εγκριθεί το νομοσχέδιο, οι νέοι κανονισμοί θα σημαίνουν ότι οι Google, Apple, BMW, Ford, Honda, Mercedes-Benz, Nissan, Tesla και VW θα πρέπει να σταματήσουν τις δοκιμές μέσα στην Πολιτεία και να βρουν άλλα μέρη για την εξέλιξη της αυτόνομης τεχνολογίας τους.

Ανακοίνωση της Google, αμέσως μετά την αποκάλυψη των προθέσεων της DMV να περιορίσει τη χρήση της αυτόνομης τεχνολογίας, λέει: «Είμαστε πολύ απογοητευμένοι που η Καλιφόρνια ήδη βάζει πλαφόν στη δυναμική των αυτό-οδηγούμενων οχημάτων, να βοηθήσουν όλους εμάς που ζούμε εδώ. Η ασφάλεια είναι η πρώτη μας προτεραιότητα και το κύριό μας κίνητρο σε αυτό που κάνουμε».

Δεν είναι η πρώτη φορά που η Πολιτεία επεμβαίνει στην, όλο και πιο αμφιλεγόμενη, τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης. Το 2012, η DMV εξέδωσε νόμο που επέβαλλε στα πειραματικά αυτόνομα αυτοκίνητα να έχουν πάντα εκπαιδευμένο χειριστή και να είναι εφοδιασμένα με τιμόνι όταν κινούνται σε δημόσιους δρόμους.

Το κίνητρο πίσω από την επιβολή του χειριστή σε μόνιμη βάση, πιστεύεται ότι είναι ο φόβος ότι εταιρείες όπως η Apple θα μπορούσαν να φέρουν ταξί χωρίς οδηγό ή προγράμματα από κοινού χρήσης (car-sharing) αυτόνομων οχημάτων.

Οι προτάσεις νόμου της DMV περιλαμβάνουν επίσης άρθρο που λέει ότι κάθε αυτόνομο όχημα που βγαίνει προς πώληση θα πρέπει να δοκιμάζεται και να πιστοποιείται από ανεξάρτητο ελεγκτή.

Η DMV της Καλιφόρνια θα βάλει το νομοσχέδιο σε δημόσια διαβούλευση από τις 28 Ιανουαρίου έως τις 2 Φεβρουαρίου, πριν το προωθήσει για ψήφιση.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube