node/39670

Αυτές οι αφίσες μας καλούν «να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου»

Σκληρές εικόνες και μηνύματα για την οδική ασφάλεια από το γραφείο Scripta στην Κρήτη.

Η οδική ασφάλεια είναι ένα ζήτημα που θα έπρεπε να απασχολεί όλους μας, ιδιαίτερα αυτή την περίοδο που οι δρόμοι της επικράτειας είναι γεμάτοι από αδειούχους του Αυγούστου. Για να ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σε σχέση με τους κινδύνους που κρύβει η ανεύθυνη συμπεριφορά πίσω από το τιμόνι, γραφείο Scripta από τα Χανιά δημοσίευσε μια σειρά από αφίσες.

Διαχρονικά μηνύματα που σχετίζονται με την καταστροφική σχέση του αλκοόλ με την οδήγηση, τη χρήση κράνους, τη ζώνη ασφαλείας, το κινητό τηλέφωνο αλλά και σκληρές εικόνες που μας θυμίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει ένα τροχαίο δυστύχημα στη ζωή μας, είναι δύσκολο να αφήσουν κάποιον από εμάς ασυγκίνητο.

Όπως αναφέρει ο ιδιοκτήτης του γραφείου, Βασίλης Πιτσώνης: «Οι εικόνες και τα μηνύματα μπορεί να είναι σκληρά, όμως θεωρούμε ότι τίποτα δεν είναι πιο σκληρό από την τραγική πραγματικότητα, ενώ ταυτόχρονα είμαστε όλοι δυνάμει θύτες ή θύματα αυτής της κατάστασης. Αν αυτές οι αφίσες καταφέρουν να σηκώσουν έστω και ένα πόδι από το γκάζι, αν καταφέρουν να βάλουν έστω κι ένα κράνος στο κεφάλι, αν καταφέρουν να δημιουργήσουν έστω και τον παραμικρό προβληματισμό, τότε για εμάς αποτελούν το απόλυτο ηθικό κέρδος και δικαιώνουν την απόφασή μας να τις δημιουργήσουμε.»

«Οι αφίσες αυτές αφορούν στο κομμάτι της ευθύνης όλων εμάς των οδηγών απέναντι στους εαυτούς μας και τους συνανθρώπους μας. Το εξίσου σοβαρό κομμάτι της ευθύνης της πολιτείας απέναντι στη δημιουργία ή τη βελτίωση των οδικών δικτύων, προκειμένου να παρέχουν την ασφαλέστερη δυνατή οδική εμπειρία, είναι ένα ζήτημα που επίσης μας απασχολεί. Θεωρούμε όμως ότι οφείλουμε να το αφήσουμε στα χέρια των ειδικών ή στους ανθρώπους με βαθιά γνώση των τεχνικών μερών, που μπορούν να αξιολογήσουν τις κατά περίπτωση ανάγκες του εκάστοτε δρόμου (για παράδειγμα το επιτακτικά αναγκαίο διαχωριστικό διάζωμα στον Βόρειο Οδικό Άξονα της Κρήτης). Θα ενώνουμε πάντα τις φωνές μας με όσους παλεύουν για τα αιτήματα αυτά και είμαστε στη διάθεσή τους να βοηθήσουμε όπως μπορούμε.»

Στο gallery μπορείτε να δείτε και τις 12 αφίσες που έχουν κοινό μήνυμα: «Να βάλουμε ένα τέλος στην αιματοχυσία της ασφάλτου! Σκέψου εσένα, σκέψου τους άλλους!»

[Πηγή: Scripta μέσω Daynight.gr]

node/39929

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Το νέο πρωτόκολλο δοκιμών πρόσκρουσης του οργανισμού EuroNCAP εγκαινιάστηκε από το Toyota Yaris.

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

EuroNCAP: Πέντε αστέρια για το νέο Toyota Yaris [video]

Τη μέγιστη βαθμολογία απέσπασε το νέο Toyota Yaris στις δοκιμασίες του EuroNCAP εγκαινιάζοντας το νέο πρωτόκολλο δοκιμών. Οι υψηλές βαθμολογίες που απέσπασε το Yaris στις επιμέρους δοκιμασίες, το καθιστούν ένα από ασφαλέστερα μοντέλα στην κατηγορία του.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόσο κοστίζει το βασικό Toyota Yaris;

Πιο συγκεκριμένα, το Yaris αξιολογήθηκε με 86% στην προστασία ενηλίκων, 81% στην προστασία ανηλίκων και 78% στην προστασία πεζών. Εκτός από τη νέα πλατφόρμα GA-B που χρησιμοποιεί η τέταρτη γενιά Yaris, στη βαθμολογία 5 αστεριών συνέβαλλαν και οι 7 αερόσακοι που είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων και δύο αερόσακων ανάμεσα στον οδηγό και το συνοδηγό που ανοίγουν στις πλευρικές συγκρούσεις αποτρέποντας τραυματισμούς από τη μεταξύ τους επαφή.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Όσον αφορά το πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης της οδήγησης Toyota Safety Sense 2.5 (PCS, RSA, AHB, ACC, LTA) που ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων του ιαπωνικού σουπερμίνι, σε αυτό τον τομέα η βαθμολογία του Yaris ήταν 85%.

Δείτε ολόκληρη την αξιολόγηση του Toyota Yaris από τον οργανισμό EuroNCAP εδώ.

[Πηγή: EuroNCAP]

node/39750

Η απόλυτη δοκιμή ελαστικών 16" [video]

Δείτε ποια είναι τα κορυφαία λάστιχα στη δημοφιλή διάσταση 205/55R16, μεταξύ των 12 πιο σύγχρονων επιλογών της αγοράς, για να επιλέξετε το καλύτερο.

Σάββατο, 22 Αυγούστου 2020 | Αλέξης Γαλανόπουλος Επικοινωνία

Η απόλυτη δοκιμή ελαστικών 16" [video]

Τώρα που το καλοκαίρι πλησιάζει στο τέλος του, πολλοί οδηγοί αναζητούμε τα λάστιχα με τα οποία θα εφοδιάσουμε το αυτοκίνητό μας για το χειμώνα που έρχεται –και για τους επόμενους. Και είναι αρκετά πιθανό η διάσταση που ψάχνουμε να είναι η 205/55R16, μία από τις δημοφιλέστερες στη χώρα μας –αλλά και σε παγκόσμιο επίπεδο. Άρα χρειάζεται μια αναλυτική δοκιμή των τελευταίων, πιο εξελιγμένων μοντέλων, για να μας καθοδηγήσει στη σωστή επιλογή.

Πάνω στην ώρα λοιπόν, οι άνθρωποι του Tyre Reviews (που μας έχουν προσφέρει ενδιαφέρουσες δοκιμές για τη συμπεριφορά των ελαστικών στους 0-15ο C και για τα καλύτερα λάστιχα στις 18") συγκέντρωσαν 12 μοντέλα ελαστικών και τα υπέβαλαν σε αντικειμενικές δοκιμασίες, σε στεγνή και βρεγμένη άσφαλτο, ενώ τα έκριναν και υποκειμενικά, σε επίπεδο αίσθησης και άνεσης. Οι επιδόσεις στο βρεγμένο συνέβαλαν στον υπολογισμό της τελικής βαθμολογίας με μεγαλύτερη βαρύτητα, όμως αναφέρεται και η επίδοση του κάθε ελαστικού σε κάθε τομέα ξεχωριστά, έτσι ώστε ο κάθε ενδιαφερόμενος να μπορεί να δώσει βάρος σε εκείνον που τον ενδιαφέρει περισσότερο.

Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στην πίστα δοκιμών της Goodyear στη νότια Γαλλία, ενώ το αυτοκίνητο που χρησιμοποιήθηκε ήταν ένα Volkswagen Golf προηγούμενης γενιάς. Τα μοντέλα που συμμετείχαν ήταν τα εξής:

BF Goodrich Advantage
Bridgestone Turanza T005
Continental PremiumContact 6
Falken ZIEX ZE310 EcoRun
Goodride RP28
Goodyear EfficientGrip Performance 2
Hankook Ventus Prime 3 K125
Maxxis Premitra HP5
Michelin Primacy 4
Nokian WetProof
Pirelli Cinturato P7 C2
Uniroyal RainSport 5

Όλα έχουν δείκτη ταχύτητας V, εκτός από τα Michelin και BF Goodrich που έχουν Η, ενώ τα μοναδικά extra load λάστιχα της δοκιμής είναι τα Falken και Pirelli.

Σε στεγνή άσφαλτο λοιπόν, τα Continental ήταν εκείνα που ξεχώρισαν στο φρενάρισμα, ακολουθούμενα από την τριάδα των Pirelli, Falken και Nokian. Ο ταχύτερος χρόνος στην πίστα δοκιμών επιτεύχθηκε από τα Goodyear, οριακά εμπρός από τα Continental και Maxxis. Αυτά τα δύο όμως ήταν εκείνα που οι δοκιμαστές ξεχώρισαν σε επίπεδο αίσθησης, μαζί με τα Pirelli. Τα low budget λάστιχα της παρέας, τα Goodride, σημείωσαν τις χειρότερες επιδόσεις, με διαφορά, παρότι σε αίσθηση κατάφεραν να ξεπεράσουν τα Uniroyal και τα BF Goodrich.

Στο βρεγμένο, το φρενάρισμα ήταν υπόθεση των Falken, Continental και Uniroyal που σημείωσαν σημαντικά καλύτερη επίδοση από τα επόμενα –πάνω από 2 m στην απόσταση ακινητοποίησης. Στο γύρο πίστας τα Maxxis έκαναν την έκπληξη και επικράτησαν σε χρόνο, ενώ σε αίσθηση βρέθηκαν στη 2η θέση, πίσω από τα Pirelli και εμπρός από τα Goodyear. Άλλωστε τα Maxxis τα κατάφεραν καλά και στη δοκιμή υδρολίσθησης, μένοντας πίσω μόνο από τα Uniroyal, τα οποία βρίσκονταν σε δικό τους αγώνα, με διαφορά 6 km/h από τον 2ο. Και εδώ, στις βρεγμένες δοκιμασίες, τα Goodride βρέθηκαν στην τελευταία θέση, με μεγάλη διαφορά από τους προηγούμενους.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η απόλυτη δοκιμή ελαστικών στους 0-15 °C [video]

Στον τομέα της άνεσης, η κατάταξη σχεδόν αντιστράφηκε, με τα BF Goodrich να έρχονται στην 1η θέση, εμπρός από τα Michelin και Goodyear, ενώ επικράτησαν και στο θόρυβο κύλισης, με τα Goodyear και Pirelli να ακολουθούν. Από την άλλη, τη λιγότερη αντίσταση κύλισης εμφάνισαν τα Bridgestone, οπότε θα έχουν το πιο θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση, εμπρός από τα Goodyear και Michelin.

Τα παραπάνω αποτελούν μια σύντομη περιγραφή των επιμέρους αποτελεσμάτων. Ποια ήταν όμως τα λάστιχα που ξεχώρισαν συνολικά και προτείνονται από το Tyre Reviews ως κορυφαία; Δείτε παρακάτω το σχετικό video, ή επισκεφτείτε το Tyre Reviews για τα αναλυτικά αποτελέσματα.