Ευρωπαϊκές πωλήσεις
node/44148

Ευρωπαϊκές πωλήσεις Φεβρουαρίου, το Golf πάλι στην κορυφή

Σε μια αγορά με πτώση 6%, το Volkswagen Golf ανέκτησε την πρώτη θέση στις ευρωπαϊκές πωλήσεις ύστερα από την ήττα από το Dacia Sandero για δύο συνεχόμενους μήνες.

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις επηρεάζονται από την αντίστοιχη αγορά που συνεχίζει να αντιμετωπίζει ελλείψεις μάικροτσιπ και σημείωσαν πτώση 6% τον Φεβρουάριο του 2022 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο του 2021. 

Αν και το Τοπ 3 στις ευρωπαϊκές πωλήσεις  περιλαμβάνει τους ίδιους πρωταγωνιστές με τον Ιανουάριο, η κατάταξη άλλαξε με την επιστροφή του Volkswagen Golf στην πρώτη θέση εμπρός από το Peugeot 208 και το Dacia Sandero. Να σημειωθεί ότι εκτός από το κόμπακτ χάτσμπακ του Wolfsburg, το Volkswagen Golf, το Τοπ 8 αποτελείται αποκλειστικά από μοντέλα της χαμηλότερης κατηγορίας, περιλαμβανομένων πέντε εκπροσώπων του Ομίλου Stellantis.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις
Το Dacia Sandero εξακολουθεί να τρέχει στην ευρωπαϊκή αγορά με αξιοσημείωτο τέμπο, γράφοντας δυνατά νούμερο στο ταμπλό των πωλήσεων.


Τον Φεβρουάριο του 2022 λοιπόν, τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στις ευρωπαϊκές πωλήσεις  είχαν το πρώτο Volkswagen Golf με 15.122 μονάδες, το δεύτερο Peugeot 208 με 14.686 και το τρίτο Dacia Sandero με 14.162 μονάδες. Πίσω από την πρώτη τριάδα, το Τοπ 10 συμπλήρωσαν το Citroën C3 (12.873), το Peugeot 2008 και πρώτο SUV στην κατάταξη (12.543), το FIAT Panda (11.864), το Renault Clio (11.715), το Opel Corsa (11.634), το Peugeot 3008 (11.189) και το Hyundai Tucson (11.119).

Εκτός από το φρέσκο Opel Mokka, το οποίο αυξήθηκε από τις 248 στις 9.223 ευρωπαϊκές πωλήσεις μεταξύ Φεβρουαρίου 2021 και Φεβρουαρίου 2022, οι πιο σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν από το Tesla Model 3 (20ή θέση, +67%), από το MINI Ηatchback (21η, + 54%) και από το Toyota RAV4 (22η, +20,4%), όλα τους στο πρώτο μισό του Τοπ 50. 

Στην ηλεκτρική αγορά, η Tesla παραμένει κυρίαρχος στις ευρωπαϊκές πωλήσεις με τα μοντέλα της να καταγράφουν για τον Φεβρουάριο το ψηλότερο σκορ: Εκτός από το Model 3 με 9.065 πουλημένα αυτοκίνητα, το Model Y ανέβηκε στην 33η θέση της γενικής κατάταξης με 6.803 πωλήσεις.

Ευρωπαϊκές πωλήσεις
Το Toyota Yaris αποτελεί το συνήθη ύποπτο στην κορυφή των πωλήσεων της ελληνικής αγοράς.  


Στην Ελλάδα, στην πρώτη τριάδα είχαμε δύο νέες εμφανίσεις σε σχέση με τις πωλήσεις του Ιανουαρίου 2022. Και από τις ανακατατάξεις είναι πασιφανές ότι η ελληνική αγορά ρυθμίζεται (και ανατρέπεται) από τη διαθεσιμότητα. Πρώτο λοιπόν σε πωλήσεις τον Φεβρουάριο παρέμεινε το Toyota Yaris με 477 αυτοκίνητα, ενώ δεύτερο κατετάγη το Ford Puma με 341 και τρίτο το Hyundai i10 με 308 πωλήσεις. Το Τοπ 10 έκλεισε με το Citroen C3 (291), το Toyota C-HR (268 και πρώτο SUV), την Toyota Corolla (250), το Opel Corsa και το VW T-Roc μαζί στην έβδομη θέση με 241 πωλήσεις, το Yaris Cross (216) και δέκατο το Opel Mokka με 210 πωλήσεις. 

Ευρωπαϊκές πωλήσεις
Το Toyota C-HR ανέβηκε από την έβδομη θέση του Ιανουαρίου 2022 στην τέταρτη της γενικής κατάταξης, αλλά ήταν και το πιο καλοπουλημένο SUV του Φεβρουαρίου έναντι του ομογάλακτου Yaris Cross που ήταν τον προηγούμενο μήνα.


Όσον αφορά τα ηλεκτρικά, ο ΣΕΑΑ με το συνονθύλευμα των πινάκων μεταξύ PHEV και BEV προσπαθεί φιλότιμα να κάνει κόλαση τη ζωή μας. Χρειάζεται επιτέλους να μπει τάξη στα στοιχεία των Segments και να καταλάβουν εκεί στο σύνδεσμο πως τα στοιχεία των αμιγώς ηλεκτρικών και των επαναφορτιζόμενων υβριδικών χρειάζεται να είναι ξεχωριστά. Χώρια που υπάρχει και μοντέλο που έχει και από τα δύο, το Volvo XC40, με τις πωλήσεις στην κάθε έκδοση να μην προσδιορίζονται.

Μετά την εκτύπωση και τη μελέτη των στοιχείων λοιπόν, πρώτο BEV για τον Φεβρουάριο ήταν η Mercedes-Benz EQA με 17 πωλήσεις, δεύτερο το VW ID.3 με 14 και τρίτο το FIAT 500 με 12 πωλήσεις.