node/36752

111 χρόνια από το πρώτο Ford Model T

Το πρώτο Model T βγήκε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στην Piquette Avenue στο Detroit σαν χτες, πριν από 111 χρόνια, την 1η Οκτωβρίου του 1908.

Αυτοδίδακτος μηχανικός και χαρισματικός επιχειρηματίας, ο Henry Ford ήταν ένας οραματιστής. Και προέβλεψε πριν από τον καθένα ότι το αυτοκίνητο θα μετέβαλλε δραστικά το σύγχρονο τοπίο αλλά και την ίδια την κοινωνία. Υπό την προϋπόθεση όμως ότι δεν θα αποτελούσε αντικείμενο μόνο για την οικονομική ελίτ. 

Το Ford Model T λοιπόν, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε υπό αυτή την οπτική. Η υιοθέτηση της γραμμή παραγωγής για την κατασκευή και συναρμολόγηση του αυτοκινήτου στα εργοστάσιά του στο Detroit έδωσαν στον Ford τα μέσα για να δώσει σάρκα και οστά στις φιλοδοξίες του. 

Ford Model T
H  έκδοση «Touring» με τέσσερις πόρτες και ψηλή τέντα (δύο μέτρα από το έδαφος) ήταν και η πιο δημοφιλής.


Θριαμβευτικό αδιέξοδο
Στιβαρό και απλό προκειμένου να αποτελεί ιδιωτικό μέσο μετακίνησης για τον καθένα, το Ford Model T καινοτομούσε όπου χρειαζόταν εξορθολογισμός: Ο στόχος ήταν η δραστική μείωση του κόστους. Έτσι, με αγροτική εμφάνιση, το Model T ήθελε να είναι αποτελεσματικό σε κάθε είδους δρόμο με τη σημαντική απόστασά του από το έδαφος, με ελαστικό μοτέρ για να μην σκορτσάρει και στις πιο απότομες πλαγιές, διτάχυτο σασμάν που μπορούσε να το χειριστεί με άνεση το αρχάριο κοινό και μια χρωματική παλέτα που περιοριζόταν στο… μαύρο.

Το Model T κατήγαγε θρίαμβο από το λανσάρισμά του την 1η Οκτωβρίου του 1908. Παρόλα αυτά, το αυτοκίνητο παρέμενε ακόμα ακριβό για τα δεδομένα της εποχής, με τιμή εκκίνησης τα $850. Ποσό δυσβάστακτο για το μέσο Αμερικανό και ως εκ τούτου εμπόδιο στον εκδημοκρατισμό του αυτοκινήτου για να γίνει TO ΙΧ.

Ford Model T
Ψηλό και στιβαρό, το Ford Model T ήταν ιδανικό για την εποχή του, όπου το οδικό δίκτυο έξω από τις πόλεις ήταν ένα χαοτικό σύμπλεγμα από καρόδρομους. 


H μεγάλη στροφή συντελέστηκε το 1913. Δημιουργημένο πάνω σε γερές βάσεις, ο Ford αποφάσισε να συμπιέσει κι άλλο την τιμή του Τ. Η κινητή γραμμή παραγωγής εισήχθη σε όλες τις φάσεις παραγωγής και συναρμολόγησης, και η διάρκεια για την κατασκευή ενός Model T κατέβηκε από τις 12 ώρες και 28’ στις 2 ώρες και 38’. Αυτή δε του κινητήρα μειώθηκε στο μισό.

Όλα τα παραπάνω οδήγησαν την παραγωγή σε ένα ετήσιο ρυθμό 170 χιλιάδων αυτοκινήτων, όσα κατασκεύαζαν όλοι οι Αμερικανοί κατασκευαστές μαζί. Έτσι η τιμή έπεσε και οι πωλήσεις απογειώθηκαν, μαζί και τα κέρδη της Ford. 

Ford Model T
Μίνιμαλ θέση οδήγησης, αλλά και οικεία σήμερα με τρία πεντάλ: Συμπλέκτης, φρένο, γκάζι; Λάθος! 1η και 2η ταχύτητα, όπισθεν και φρένο. Το γκάζι βρίσκεται πίσω από το τιμόνι.


H εμπορική ευφορία κράτησε δέκα χρόνια. Το 1923, το Model T έφτασε τον αριθμό-ρεκόρ των δέκα εκατομμυρίων κατασκευασμένων αυτοκινήτων. Την ίδια χρονιά όμως το best-seller της Ford έφτασε και στο όριό του. Με εξαίρεση κάποια αισθητικά φρεσκαρίσματα (πιο χαμηλό σασί, πλουσιότερη χρωματική παλέτα…) το Τ παρέμενε απαράλλαχτο και αν και ήδη υπερήλικο, ο Ford επέμενε να το κρατά στην παραγωγή. Πίστευε ότι πρόκειται για το «αιώνιο μοντέλο» και δεν σκεφτόταν καν την αντικατάστασή του από ένα πιο σύγχρονο.

Ford Model T
Ο νεωτερισμός του 4κύλινδρου μοτέρ ήταν η αποσπώμενη, μονοκόμματη κεφαλή. Με βιομηχανοποιημένη παραγωγή, η συναρμολόγησή του ήταν γρήγορη και η συντήρησή του εύκολη και φθηνή.


Έπρεπε να φτάσει το 1927 για να υποκλιθεί το Model Τ στο κοινό και να πέσει η αυλαία. Μαζί και η πρωτοκαθεδρία του Μπλε Οβάλ στις παγκόσμιες πωλήσεις.

Το Model T με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Χωρητικότητα 2.896 cc
Ισχύς 20 PS
Τελική ταχύτητα 60 km/h
Παραγωγή πάνω από 15 εκατ. αυτοκίνητα (1908-1927)

node/39142

Νέο Ford Kuga: Πολυπρόσωπο και πολυπράγμον

Στη νέα γενιά του, το Ford Kuga πολλαπλασιάζει τις προσωπικότητές του, προσφέροντας τόσο σε επίπεδο εμφάνισης όσο και κινητήρων πληθώρα επιλογών. Ακόμα και γι’ αυτούς που θέλουν να διαβούν την πύλη του εξηλεκτρισμού.

Τρίτη, 02 Ιουνίου 2020 | Επικοινωνία

Νέο Ford Kuga: Πολυπρόσωπο και πολυπράγμον

Η ολοκαίνουργια γενιά του Ford Kuga έφτασε στην ελληνική αγορά συνδυάζοντας premium χαρακτήρα, κορυφαία τεχνολογία συνδεσιμότητας και ασφάλειας, ευρύχωρη καμπίνα και μια πλούσια γκάμα με plug-in hybrid, ήπια υβριδικές, βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις.

Το νέο Kuga εμπλουτίζει την γκάμα SUV της Ford δίπλα στα αναγνωρισμένα EcoSport και Puma. Kαι αποτελεί μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των μεσαίων SUV. Η νέα γενιά του δημοφιλούς Ford διακρίνεται για την πολύπλευρη προσωπικότητα και τη φινετσάτη εμφάνιση, δίνοντάς σου αρχικά την εντύπωση ότι έχεις να κάνεις με ένα κόμπακτ αυτοκίνητο. Κι όμως, το νέο Kuga είναι σχεδόν εννέα πόντους μακρύτερο! Αυτό μεταφράζεται σε άφθονους χώρους στην 5θέσια καμπίνα, με κορυφαίο αέρα για τα πόδια των πίσω επιβατών και τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία, χάρη στα συρόμενα πίσω καθίσματα και την έξυπνη εταζέρα. 

Εκτός από την ευρυχωρία και την premium αίσθηση, η καμπίνα του νέου Kuga χαρακτηρίζεται από πρωτοποριακές τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Και είναι εξοπλισμένο με το πλήρες πακέτο συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης «Ford Co-Pilot 360» που παρέχει δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 2. Είναι γνωστό άλλωστε, πως ο συνδυασμός παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας έχει χαρίσει στο νέο Kuga βαθμολογία πέντε αστέρων στις πρόσφατες δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου οργανισμού EuroNCAP.

Ο πολύπλευρος χαρακτήρας του νέου Kuga φανερώνεται από την ανάγνωση κιόλας της γκάμας των κινητήρων. Το νέο SUV είναι το πιο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Ford. Αποτελεί δε το πρώτο μοντέλο του Μπλε Οβάλ που θα προσφέρεται με επαναφορτιζόμενη υβριδική (PHEV), ήπια υβριδική (mHEV) και αυτοφορτιζόμενη υβριδική (FHEV) τεχνολογία. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τις εκδόσεις με τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost 150 PS και τους κορυφαίους σε οικονομία πετρελαιοκινητήρες 1.5L EcoBlue 120 PS και 2.0L EcoBlue 190 PS, το Kuga διατίθεται ως ήπια υβριδικό (mHEV) με τον 2.0L EcoBlue Hybrid και απόδοση 150 PS και ως επαναφορτιζόμενο υβριδικό (PHEV) με τον 2.5L Duratec και απόδοση 225 PS.

kuga

Η τελευταία έκδοση μάλιστα προσφέρει τη δυνατότητα κίνησης αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και 72 km ανάμεσα σε κάθε φόρτιση. Χρήση που περιορίζει τη μέση κατανάλωση σε μόλις 1,2 lt/100 km και με τις εκπομπές CO2 να ξεκινούν από τα 26 g/km (μετρήσεις NEDC). Επιπλέον, μέσα στο 2020, η γκάμα του νέου Kuga της Ford θα εμπλουτιστεί περαιτέρω από νέες, αυτοφορτιζόμενες υβριδικές (FHEV) εκδόσεις. Τα κινητήρια σύνολα συνδυάζονται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, αυτόματο οκτώ σχέσεων ή αυτόματο με διαρκώς μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης (CVT), με την κίνηση να μεταδίδεται στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς.

Το νέο Ford Kuga είναι διαθέσιμο ήδη στην ελληνική αγορά με τιμή που ξεκινά από τις €26.272. Ο υποψήφιος αγοραστής πέρα από την πλούσια γκάμα κινητήρων έχει να επιλέξει και μεταξύ πέντε επιπέδων εξοπλισμού. Τα Trend, Titanium, ST-Line, ST-LineX και Vignale προσαρμόζουν το ολοκαίνουργιο Kuga σύμφωνα με τις ανάγκες και τη βούληση του ιδιοκτήτη του. Χάρη στον επίσημο configurator της εταιρείας μπορείτε και εσείς να διαμορφώσετε online το δικό σας Kuga πατώντας εδώ. Στο τέλος της διαδικασίας θα έχετε πρόσβαση σε ένα μοναδικό, προσωπικό κωδικό αυτοκινήτου, τον οποίο μπορείτε να δώσετε στον Επίσημο Έμπορο Ford της επιλογής σας για περισσότερες πληροφορίες.

Το ολοκαίνουργιο Kuga της Ford προσφέρεται με 5ετή εγγύηση και προνομιακό πρόγραμμα χρηματοδότησης “MyKuga” που εξασφαλίζει τους πιο ευνοϊκούς όρους αποπληρωμής, με  μηνιαία δόση από €191, είτε  με προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1%, το οποίο προσαρμόζεται εύκολα στις ανάγκες σας.

node/39105

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Το ΔΣ της VW έδωσε το «πράσινο φως» και πλέον η συνεργασία των δύο εταιρειών είναι γεγονός - Σε ποιους τομείς θα συνεργαστούν.

Παρασκευή, 29 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Συνεργασία VW-Ford και με τη βούλα

Ένα χρόνο περίπου πριν, η VW και η Ford είχαν ανακοινώσει ότι προτίθενται να συνεργαστούν και να χαράξουν μια κοινή πορεία στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της αυτόνομης οδήγησης αλλά και στα επαγγελματικά οχήματα. 

Πλέον αυτή η πρόθεση μετουσιώνεται σε πράξη, καθώς το ΔΣ της VW ενέκρινε τα βασικά σημεία της συμφωνίας που θα ανοίξει νέους ορίζοντες και στις δύο μεγάλες εταιρείες. 

ΜΕΒ

Βασικότερο σημείο της συμφωνίας είναι ότι η VW θα παραχωρήσει στη Ford το δικαίωμα χρήσης της πλατφόρμας ΜΕΒ για τα ηλεκτρικά οχήματα. Στην πλατφόρμα αυτή που βασίζεται το ID.3 της VW θα «πατήσει» και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό όχημα της Ford που θα διατίθεται στην Ευρώπη. 

Από την πλευρά της η Ford θα δώσει στη VW ένα μεσαίου μεγέθους pick-up που θα ενσωματώνει όλη την τεχνογνωσία της Ford στην κατηγορία (που είναι σημαντικότατη) και το οποίο βέβαια θα κυκλοφορήσει με τα σήματα της VW.

Τέλος, στον τομέα της αυτόνομης οδήγησης, οι δύο εταιρείες θα εξελίξουν από κοινού ανάλογη τεχνολογία μέσω της Argo AI, εταιρείας που η Ford χρησιμοποιεί ήδη για το σκοπό αυτό.