Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Παρασκευή, 17 Φεβρουαρίου 2017 - 12:12μμ

Test drive: Volvo V90 D5 AWD

Η Volvo βάζει στην κατηγορία ένα αυτοκίνητο υψηλής αισθητικής και πολυτέλειας, κορυφαίων οδικών χαρακτηριστικών και ταυτόχρονα εξαιρετικά πρακτικό για τις μεταφορικές ανάγκες της οικογένειας.

Το πιο πρόσφατο μοντέλο της αναγεννημένης Volvo είναι S90. Το V90 δεν είναι παρά η station wagon έκδοση του ίδιου αυτοκινήτου. Στην έκδοση D5 φορά τον δίλιτρο κινητήρα με τα δύο τούρμπο σε σειριακή λειτουργία και 4κίνηση.

Η νέα σχεδιαστικής γλώσσα της μάρκας που λάνσαρε το XC90 είναι καλόγουστη, αριστοκρατική και μοντέρνα, ριζοσπαστική και οικεία ταυτόχρονα. Το V90 πατά στην Scalable Product Archtecture (SPA), μια πανάκριβη προσαρμόσιμη πλατφόρμα σχεδιασμένη για να αποτελεί τη βάση μιας ολόκληρης σειράς μοντέλων διαφορετικών διαστάσεων.

Παρά την αύξηση των διαστάσεων σε σχέση με το S80 το οποίο αντικαθιστά, το S90 είναι ελάχιστα βαρύτερο χάρη στους μικρότερους κινητήρες και την πιο εξελιγμένη δομή του από αλουμίνιο και χάλυβα υψηλής αντοχής. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπροστά και σύστημα πολλαπλών συνδέσμων integral link πίσω, με εγκάρσιο φύλλο σούστας από συνθετικό υλικό στις στάνταρ εκδόσεις. Το δικό μας είχε αερόσουστες πίσω – κάτι πολύ χρήσιμο σε όσους ρυμουλκούν, αφού κρατούν το αμάξωμα οριζόντιο ανεξάρτητα από το φορτίο.

Τα προσαρμοζόμενα αμορτισέρ είναι στάνταρ, όπως και μια πληθώρα συστημάτων ασφαλείας, που περιλαμβάνουν το City Safety (αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, το πρώτο στον κόσμο με ανίχνευση μεγάλων ζώων), το Pilot Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση) και το Run-off Road Protection, που αποτρέπει μια ενδεχόμενη έξοδο από το δρόμο ή μετριάζει τις επιπτώσεις της.

ΔΕΙΤΕΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo XC90 T6 AWD

Η καμπίνα είναι ένα εξαιρετικά ευχάριστο περιβάλλον για να περνάς χρόνο. Ιδανικά, ένα τέτοιο αυτοκίνητο προορίζεται για μεγάλα ταξίδια. Αλλά ακόμη και στην κίνηση της πόλης θα νιώσεις πολύ άνετα. Το εξελιγμένο infotainment με την κάθετη οθόνη αφής που λειτουργεί με την φιλοσοφία κινητού τηλεφώνου παρέχει προηγμένες δυνατότητες συνδεσιμότητας για να αξιοποιήσεις με τον καλύτερο τρόπο το χρόνο σου στο μποτιλιάρισμα. Ο χειρισμός είναι εύκολος ώστε τα χέρια, τα μάτια και η προσοχή να μην απασχολούνται από την οδήγηση.

Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας. Εξαιρετικά στην όψη, στην αφή, στην… οσμή. Τα χαίρεσαι με όλες τις αισθήσεις. Ο διάκοσμος είναι λιτός αλλά πολυτελής και το φινίρισμα τέλειο. Είναι ο θρίαμβος της εκλεπτυσμένης αισθητικής και της λειτουργικότητας του σκανδιναβικού design. Οι χώροι των επιβατών είναι εξαιρετικά άνετοι. Άτομα αναστήματος 1,90 μέτρα κάθονται πίσω χωρίς τα γόνατά τους να ακουμπούν στο εμπρός κάθισμα, ακόμη κι αν οδηγός και συνοδηγός είναι εξίσου ψηλοί. Ο χώρος αποσκευών είναι σπηλαιώδης, χωρητικότητας 560 λίτρων, με την 5η πόρτα αλλά και την εταζέρα να κινούνται ηλεκτρικά. Διάφορα σημεία συγκράτησης διευκολύνουν τη μεταφορά μικρότερων αντικειμένων.



Ο εξολοκλήρου αλουμινένιος, δίλιτρος 16βάλβιδος ντίζελ, με τα δύο τούρμπο σε σειρά, είναι στην αιχμή της τεχνολογίας. Στην έκδοση D5, που είναι η πιο δυνατή, αποδίδει 235 PS και 48,9 kgm ροπής από τις 1.750 rpm. Στην πράξη, αποδεικνύεται παραπάνω από επαρκής για το βάρος, τον χαρακτήρα και τον όγκο του αυτοκινήτου. Η απόκριση είναι καλή και δεν λαχανιάζει μέχρι τις 4.600 rpm που ανεβάζει ταχύτητα. Αυτό δίνει την εντύπωση ενός ευχάριστα μεγάλου ωφέλιμου φάσματος.

Το κιβώτιο είναι έξυπνο, γρήγορο και ομαλό στην αυτόματη λειτουργία. Οι οκτώ σχέσεις είναι καλά μοιρασμένες, με τις δύο τελευταίες για το ταξίδι και τις υπόλοιπες να εναλλάσσονται όταν πρέπει, ώστε η αίσθηση της επιτάχυνσης να είναι αδιάκοπη. Οι επιδόσεις είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, με 7,7” για το 0-100 km/h, 15,7” για τα 60-160 km/h και 3,7” για τα 80-110 km/h. Και να μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο 1.910 kg.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volvo S90 D5 AWD

Η κύλιση είναι αθόρυβη, ο κινητήρας ακούγεται σαν ψίθυρος και η καμπίνα είναι καλά μονωμένη από αεροδυναμικούς ήχους. Η άνεση της ανάρτησης είναι εξαιρετική. Παρά τα χαμηλοπρόφιλα λάστιχα, απορροφά ακόμη και τις βαθιές λακκούβες χωρίς σοβαρές αναταράξεις ή ανησυχητικούς θορύβους. Στο ταξίδι είναι καθησυχαστικά ευθύβολο, γρήγορο, κρατά πολύ υψηλή μέση ωριαία και προσπερνά με ασφάλεια, χωρίς άγχος.

Το τιμόνι έχει επαρκή για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου πληροφόρηση και σωστό βάρος. Το οποίο βαραίνει όσο πρέπει επιλέγοντας το σπορ πρόγραμμα οδήγησης. Στη δεύτερη αυτή ρύθμιση η ανάρτηση σφίγγει και η κλίση περιορίζεται. Οι έτσι κι αλλιώς ακριβείς αντιδράσεις του πλαισίου γίνονται ακριβέστερες σε βαθμό που το αυτοκίνητο να βγάζει έναν χαρακτήρα που όχι μόνο επιτρέπει στον οδηγό να κινηθεί σβέλτα, αλλά σχεδόν τον προτρέπει. Μιλώντας για ένα μεγάλο Volvo, αυτό είναι μία πολύ ευχάριστη έκπληξη καθώς πριν το S90/V90 η σουηδική εταιρεία δεν μας είχε συνηθίσει σε ανάλογη συμπεριφορά.



Το V90 D5 AWD αποδεικνύει ότι κάθε ένα από τα 9,8 δις ευρώ που θα επενδύσει συνολικά η κινεζική Geely στην Volvo, καλώς έχει ξοδευτεί. Πέρα από την εξαγορά, το πλάνο νέα μοντέλα, καινούριες πλατφόρμες και καινοτόμες τεχνολογίες. Κρίνοντας από το S90/V90 αλλά και από το XC90 που προηγήθηκε, η Volvo είναι στο σωστό δρόμο.

Τι λέει το DRIVE
Η εκλεπτυσμένη αισθητική των σύγχρονων Volvo συνδυάζεται με κορυφαία τεχνολογία άνεσης στην καμπίνα, απαράμιλλη ποιότητα, πλούσιο εξοπλισμό και καλή τιμή. Επιπλέον, το δυνατό μοτέρ, το σωστά συγχρονισμένο κιβώτιο και η σοφά ρυθμισμένη ανάρτηση, καθιστούν την οδική συμπεριφορά ενδιαφέρουσα, πέρα από εξαιρετικά ασφαλή και άνετη.
Τιμή Από €59.780
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common rail, δύο τούρμπο σε σειρά, ισχύς 235 PS/4.000 rpm, 48,9 kgm/1.750-2.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, κίνηση στους 4 τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 19,2”
0-400 m 15,5” @ 145,7 km/h
0-1.000 m 28,4” @ 185,7 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,4”
50-80 km/h (kickdown)  2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,7”
110-140 km/h (kickdown) 5,1”
Φρένα 100-0 km/h 41,2 m
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 127 g/km
Διαστάσεις 4.936 x 1.879 x 1.475 mm
Βάρος 1.910 kg
Μετρήσεις DRIVE

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία