Test drive: VW Golf 1.4 TSI ACT 150PS DSG Edition 40

Test drive: VW Golf 1.4 TSI ACT 150PS DSG Edition 40

Η επετειακή έκδοση για τα 40 χρόνια από το πρώτο Golf ξεχωρίζει προσφέρει ένα δυνατό πακέτο εξοπλισμού σε ελκυστική τιμή.

Μέχρι πρότινος τα επετειακά Golf αφορούσαν μόνο όσους μπορούσαν να κοιτάξουν ψηλά στην γκάμα, συγκεκριμένα στην έκδοση GTi. Ευτυχώς, το Edition 40 έρχεται και με πιο προσιτούς κινητήρες, όπως συγκεκριμένα τον 1.4 TSI με ισχύ 122 και 150 ίππων, αλλά και τον ντίζελ TDI των 105 PS.
 
Το διακριτικό Edition 40 συνοδεύεται από μια εντυπωσιακή λίστα πρόσθετου εξοπλισμού, με στοιχεία όπως το πακέτο εξωτερικής εμφάνισης R line, οι ζάντες αλουμινίου 17” της σειράς Singapore και η σπορ ανάρτηση που το χαμηλώνει κατά 1,5 πόντο. Στο εσωτερικό, η λίστα συνεχίζεται με το διζωνικό κλιματισμό Climatronic, το δερμάτινο σαλόνι και τα καθίσματα Ergoactive. Αξίζει να αναφέρω πως τα τελευταία είναι θερμαινόμενα, διαθέτουν 14 ηλεκτρικές ρυθμίσεις και σύστημα μασάζ. 
 
Αλλαγή στα χαρτιά; 
Το πώς έφτασε ξαφνικά ο 1.4 TSI στους 150 ίππους, είναι ένας γρίφος που μένει καλά κρυμμένος μέσα στη διαχείριση του κινητήρα. Το συγκεκριμένο μηχανικό σύνολο, αν και είναι ένα από τα πιο σύγχρονα στην γκάμα του γκρουπ VW, φαίνεται πως είχε περιθώριο βελτίωσης. Παίρνει πια επίσημα τη στάμπα EU6 στο Golf και χρησιμοποιεί τις ίδιες τεχνολογίες που είχαμε γνωρίσει στον πρώτο κινητήρα με την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων (ACT), των 140 ίππων.

Η μέγιστη ροπή, καθώς και το φάσμα απόδοσής της, παραμένουν ίδια. Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά, το φύλλο μετρήσεων δείχνει πως όντως υπάρχει μια μικρή διαφορά. Πλέον το κιβώτιο δεν επιτρέπει γρήγορη εκκίνηση, οπότε μέχρι τα 40 km/h χάνει 0,2”. Από εκεί και πέρα καλύπτει το κενό, επιταχύνει μέχρι τα 100 km/h σε 8,5”, δηλαδή 0,1” ταχύτερα, ενώ στα 1.000 μέτρα φτάνει 0,2” πιο γρήγορα, σε 29,9”. Όπως και στο μοντέλο που είχαμε δοκιμάσει το ’14, η μετάβαση από την 4κύλινδρη στη δικύλινδρη λειτουργία γίνεται βελούδινα, χωρίς κραδασμό ή υστέρηση στην ισχύ. Αν δεν προσέξεις τη σχετική ένδειξη στον πίνακα οργάνων, μπορεί να μην καταλάβεις καν την απενεργοποίηση.
 
Η ισορροπία της ανάρτησης ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο του βάρους είναι απλώς εξαιρετική. Το Golf Edition 40 παρά τις πιο σπορ ρυθμίσεις, έχει ποιότητα κύλισης ανώτερης κατηγορίας και εξαφανίζει τις λακκούβες. Υπό πίεση, διατηρεί το γνωστό χαρακτήρα Golf, είναι απόλυτα σταθερό, μπορεί να κουβαλήσει πολύ «φόρα» μέσα στη στροφή χωρίς ελαφρώματα πίσω ή ανάγκη για διορθώσεις, σε σημείο που καταντά βαρετό.
 
Λαμβάνοντας υπόψη την τελική τιμή, τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, τον ξεκούραστο χαρακτήρα χάρη στο DSG, αλλά και την κορυφαία ποιότητα κατασκευής που διακρίνει όλα τα Golf έβδομης γενιάς, τα €24.140 για το 5θυρο επετειακό 1.4 TSI των 150 ίππων μοιάζει μια απολύτως λογική τιμή. Μπορεί να διατίθεται και με κινητήρα ντίζελ, κάτι που αποτελεί φετίχ της αγοράς τα τελευταία χρόνια, όμως ο νέος TSI με απενεργοποίηση κυλίνδρων είναι εντυπωσιακά οικονομικός. Στα χέρια μας, πέτυχε 7,5 lt/100 km, όμως με πιο καθημερινή οδήγηση μένει εύκολα κάτω από τα 7 lt/100 km.
 
Τι λέει το DRIVE
Ιδιαίτερη εμφάνιση, πολύ καλές επιδόσεις και ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση σε μη απαγορευτική τιμή…
Τιμή από €24.140 (με όφελος απόσυρσης)
Τεχνολογία 1.395 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, turbo, άμεσος ψεκασμός, απενεργοποίηση κυλίνδρων, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,5”
0-160 km/h 22,8”
0-400 m 16,4” @ 140,5 km/h
0-1.000 m 29,9” @ 176,7 km/h
Ρεπρίζ 50-80 (με kickdown) 2,9”
Ρεπρίζ 80-110 (με kickdown) 4,3”
Ρεπρίζ 110-140 (με kickdown) 6,0”
Φρένα 100-0 km/h 38,6 m
Βάρος 1.300 kg
Διαστάσεις 4.255x1.790x1.452 mm
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 110 gr/km
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube