Test drive: Toyota Auris 1.4 D-4D

Test drive: Toyota Auris 1.4 D-4D

Η ντίζελ εκδοχή του Auris αναβαθμίζεται στο πλαίσιο της ευρύτερης ανανέωσης του μοντέλου και γίνεται ακόμα πιο οικονομική στη χρήση.

Το σημαντικότερο νέο στην πρόσφατη ανανέωση του Toyota Auris, πέρα από το φρεσκάρισμα της εμφάνισης, είναι η διεύρυνση της βενζινοκίνητης γκάμας του μοντέλου με την τοποθέτηση του νέου 1.2 D-4T.

Ωστόσο, όσο καλός κι αν είναι ο νέος κινητήρας, για μια μεγάλη μερίδα υποψήφιων αγοραστών το κίνητρο για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου είναι η οικονομία που προσφέρει μεσο-μακροπρόθεσμα ένας ντίζελ. Και το ντίζελ Auris εξακολουθεί να χρησιμοποιεί και ύστερα από την ανανέωση τον 1.4 D-4D.

Ο γνωστός πετρελαιοκινητήρας έχει δεχθεί επεμβάσεις έτσι ώστε να γίνει δυνατότερος χαμηλά, πιο οικονομικός και πιο καθαρός. Πιο συγκεκριμένα, οι μέγιστες τιμές ισχύος και ροπής παραμένουν στους 90 PS και 20,9 kgm, αντίστοιχα, όμως η ροπή αποδίδεται πλέον από τις 1.400 αντί για τις 1.800 rpm. Η εργοστασιακή κατανάλωση έχει μειωθεί από τα 3,8 στα 3,4 lt/100 km, με τις εκπομπές CO2 να πέφτουν αντίστοιχα από τα 99 στα 89 g/km, στις εκδόσεις με ζάντες 15”. Τα παραπάνω επιτεύχθηκαν χάρη στη μικρότερη τουρμπίνα, τα νέα πιστόνια, την υψηλότερη πίεση στο κύκλωμα τροφοδοσίας κ.ά., και πλέον το μοτέρ πληροί τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6.

Βελτιωμένο πάτημα
Οδηγώντας το ανανεωμένο Auris 1.4 D-4D, αυτό που παρατηρείς από την πρώτη βόλτα είναι η βελτιωμένη ποιότητα κύλισης. Νέα αμορτισέρ, ελατήρια και bump-stops φροντίζουν για την αποτελεσματικότερη απόσβεση των κακοτεχνιών του δρόμου. Το τιμόνι είναι ιδιαίτερα ελαφρύ στην πόλη αλλά βαραίνει όσο ανεβαίνει η ταχύτητα, και σε συνδυασμό με τη σταθερότητα του πλαισίου σε γεμίζει σιγουριά. Κλίση ακόμα υπάρχει στις στροφές, αλλά το Auris αντιδρά πάντα προβλέψιμα, με την όποια υποστροφική τάση στο όριο να διορθώνεται εν τη γενέσει της από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Την καλή εικόνα ολοκληρώνει η προσεγμένη ηχομόνωση. Μόνο στο ραλαντί με ανοιχτό παράθυρο ή στο τέρμα γκάζι καταλαβαίνεις ότι εμπρός υπάρχει ένας κινητήρας ντίζελ.

Η αυξημένη ροπή του 1.4 D-4D στις χαμηλές στροφές σε σχέση με το παρελθόν δύσκολα γίνεται αντιληπτή, όμως ήδη το Auris ήταν πολύ καλό σε αυτό τον τομέα. Μόνο χαμηλά μπορεί να κοντράρει τις δυνατότερες προτάσεις του ανταγωνισμού, οπότε δεν υστερεί καθόλου στις καθημερινές μετακινήσεις. Σε πιο γρήγορο ρυθμό, όταν ζητήσεις το κάτι παραπάνω, είναι που μένει πίσω. Για παράδειγμα, για τα 80-110 km/h με 3η χρειάζεται 6,7”, όταν ένα Nissan Pulsar 1.5 D 110 ίππων απαιτεί 5,9” και ένα VW Golf 1.6 TDI 5,8”. Και σε μεγαλύτερη ταχύτητα η διαφορά μεγαλώνει, όπως είναι αναμενόμενο. Το Auris δεν διεκδίκησε ποτέ τον τίτλο του γρηγορότερου ντίζελ, μπορεί όμως να διεκδικήσει αυτόν του πιο οικονομικού. Στη δοκιμή μας, η κατανάλωση περιορίστηκε στα 5,8 lt/ 100km και με χρήση εκτός πόλης μπορεί να πέσει χαμηλότερα από τα 5,0.

Η καμπίνα του Auris διακρίνεται για την ευρυχωρία της. Οδηγός και συνοδηγός ίσως νιώσουν κλειστοφοβικά λόγω του ψηλού ταμπλό, αλλά επί της ουσίας έχουν άπλετο χώρο γι’ αυτούς και για τα μικροπράγματα που κουβαλάνε. Στο πίσω κάθισμα θα βολευτούν ακόμα και ψηλοί επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι στον μέσο όρο της κατηγορίας (370 lt). Στο ταμπλό, τη διαφορά κάνει η 7ιντση οθόνη αφής στο κέντρο του, αλλά και η έγχρωμη οθόνη 4,2” του υπολογιστή ταξιδιού στο καντράν. Αμφότερες ανήκουν στο βασικό εξοπλισμό της πιο συμφέρουσας έκδοσης Active (€20.150 με απόσυρση), όπως άλλωστε και το ολοκληρωμένο πακέτο συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense. Αυτό περιλαμβάνει σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας, αυτόματους προβολείς και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.

Τελικά το Auris 1.4 D-4D διατήρησε το χαρακτήρα που το έχει κάνει τόσο επιτυχημένο και επιπλέον απέκτησε καλύτερο πάτημα και νέα στοιχεία εξοπλισμού, ενώ έγινε και πιο οικονομικό στη χρήση. Ο οδηγός του κάνει υποχωρήσεις μόνο σε επίπεδο επιδόσεων, κι αυτό όχι σε καθημερινή χρήση.


Τι λέει το DRIVE
Άνετο, οικονομικό στη χρήση και καλοεξοπλισμένο, το Auris 1.4 D-4D είναι μια από τις καλύτερες επιλογές για όποιον δεν έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις σε επίπεδο επιδόσεων από ένα ντίζελ
Τιμή από €18.610 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.364 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, τουρμποντίζελ, 90 PS @ 3.800 rpm, 20,9 kgm @ 1.400-2.800 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5”
0-400 m 18,4” @ 118,7 km/h
0-1.000 m 34,4” @ 147,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 11,4”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 6,7”
80-110 km/h (4η) 7,3”
110-140 km/h (4η) 11,9”
110-140 km/h (5η) 14,7”
110-140 km/h (6η) 18,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,9 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 5,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 89-92 g/km
Διαστάσεις 4.330 x 1.760 x 1.475 mm
Βάρος 1.300 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube