Οδηγούμε το Toyota Auris 1.2T

Οδηγούμε το Toyota Auris 1.2T

Το Auris απέκτησε νέα εμφάνιση, έναν 1.2 τούρμπο άμεσου ψεκασμού που σίγουρα έλειπε από τη βενζινοκίνητη γκάμα του, και νέα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας.

Το Toyota Auris παρουσιάστηκε ως νέο μοντέλο το 2012 και σήμερα τα πάει κάτι παραπάνω από μια χαρά σε πωλήσεις. Το μερίδιο αγοράς της κατηγορίας C που καταλαμβάνει στην Ευρώπη ολοένα και αυξάνεται, ενώ στη χώρα μας βρίσκεται στη 2η θέση των πωλήσεων για το 2015, πίσω από το VW Golf.

Θα έλεγε κανείς ότι με βάση αυτά τα δεδομένα δεν χρειαζόταν ακόμα καμία ανανέωση, όμως να που το Auris facelift είναι γεγονός, και το οδηγήσαμε στο Βέλγιο.

Οι αλλαγές σε επίπεδο εμφάνισης είναι σημαντικές, με τον εμπρός προφυλακτήρα να αποκτά κατάλληλη σχεδίαση ώστε να τονίζεται το πλάτος του αμαξώματος. Πίσω, οι ανακλαστήρες έχουν μεταφερθεί στα άκρα του προφυλακτήρα για τον ίδιο λόγο. Οι νέοι προφυλακτήρες έχουν αυξήσει το μήκος του Auris κατά 5,5 cm. Τα χρωμιωμένα «φτερά» που ξεκινάνε από το σήμα της Toyota στη μάσκα συνεχίζουν νοητά μέχρι τα νέα πίσω φώτα, τα οποία χρησιμοποιούν λάμπες LED. Και τα φώτα ημέρας είναι πλέον LED, ενώ η πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση (Lounge) έχει full-LED εμπρός φανάρια. Την εικόνα συμπληρώνουν οι νέες ζάντες, σε διαστάσεις από 15’’ έως 17’’, και συνολικά το ανανεωμένο Auris καταφέρνει να διαφοροποιηθεί αρκετά από το απερχόμενο.

Στο εσωτερικό, τη διαφορά κάνουν λεπτομέρειες όπως οι πλευρικοί αεραγωγοί του ταμπλό με την πεντάκτινη διαμόρφωση και η επίπεδη κονσόλα γύρω από τον επιλογέα ταχυτήτων. Στο κέντρο του πίνακα οργάνων υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη 4,2’’, ενώ στροφόμετρο και ταχύμετρο εσωκλείονται σε τρισδιάστατα πλαίσια. Τα πλήκτρα που πλαισιώνουν την οθόνη αφής 7’’ του συστήματος Toyota Touch ΙΙ στο κέντρο του ταμπλό λειτουργούν κι αυτά με την αφή.

Το σημαντικότερο νέο ωστόσο βρίσκεται κάτω από το καπό του ανανεωμένου Auris. Ο βενζινοκινητήρας 1.33 παραμένει στη βάση της γκάμας, αλλά τώρα έχει δίπλα του έναν ολοκαίνουργιο 1.2 τούρμπο. Το νέο μοτέρ με τον κωδικό 8NR-FTS έχει μεταξύ άλλων σχέση συμπίεσης 10:1, άμεσο ψεκασμό, ιντερκούλερ αέρος-νερού και ξεχωριστά κυκλώματα ψύξης για το μπλοκ και την κεφαλή. Το πιο ξεχωριστό χαρακτηριστικό του όμως είναι η τεχνολογία VVT-iW, που του επιτρέπει να λειτουργεί σε κύκλο Atkinson σε συνθήκες χαμηλού φορτίου για βέλτιστη οικονομία. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι 116 PS που αποδίδονται μεταξύ 5.200 και 5.600 rpm, και 18,8 kgm διαθέσιμα στο φάσμα 1.500-4.000 rpm. Όταν o 1.2T συνδυάζεται με το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο και τους μικρότερους διαθέσιμους τροχούς η μέση τυποποιημένη κατανάλωση περιορίζεται στα 4,7 lt/100 km, και οι εκπομπές CO2 στα 109 g/km, ενώ με το συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης Multidrive S (€1.585) τα αντίστοιχα νούμερα γίνονται 4,6 και 106.

Στην πράξη, διαπιστώνεις ότι ο κινητήρας βελτιώνει το Auris εκεί ακριβώς που έπασχε. Η μέγιστη ροπή του εμφανίζεται ομαλά πριν τις 2.000 rpm και σου επιτρέπει να κινείσαι παντού με μεγαλύτερη σχέση στο κιβώτιο και λιγότερο πάτημα στο γκάζι σε σχέση με το Auris 1.33. Είναι μάλιστα ιδιαίτερα ραφιναρισμένος, αφού ακόμα και στη μέγιστη επιτάχυνση δεν ενοχλεί με κραδασμούς και ο θόρυβος που παράγει παραμένει διακριτικός. Άλλωστε η ηχομόνωση είναι βελτιωμένη σε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Auris, όπως και η οδική συμπεριφορά.

Νέα αμορτισέρ, ελατήρια και bump stops φροντίζουν για την πιο αποτελεσματική απόσβεση των ανωμαλιών του δρόμου και τη μεγαλύτερη σταθερότητα σε υψηλή ταχύτητα. Αξίζει να σημειωθεί μάλιστα ότι το Auris 1.2T διαθέτει πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αντί για τον ημιάκαμπτο άξονα των 1.33 και 1.4 D-4D. Η αντίδραση του αμαξώματος στην αρχική τιμονιά του οδηγού φαίνεται πιο ζωηρή σε σχέση με το Auris που γνωρίζαμε, ενώ το τιμόνι έχει πιο σαφή αίσθηση γύρω από τη θέση της ευθείας και αυξημένο βάρος στην υψηλή ταχύτητα.

Σημαντική πρόοδος έχει γίνει στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, με τέσσερα νέα συστήματα που λανσάρονται στο Auris υπό την ομπρέλα του Toyota Safety Sense. Το πιο ξεχωριστό από αυτά είναι το Pre-Collision System, που φρενάρει το αυτοκίνητο κατά περίπου 30 km/h σε περίπτωση ακινητοποίησης του προπορευόμενου οχήματος. Έχει σκοπό να μειώσει τις αντίστοιχες συγκρούσεις που συμβαίνουν καθημερινά στις πόλεις, και υπόσχεται πλήρη αποφυγή της σύγκρουσης μέχρι τα 30 km/h και περιορισμό των συνεπειών της μέχρι τα 80 km/h. Στην πίστα δοκιμών της Toyota στο Zaventem είχαμε την ευκαιρία να το δούμε να λειτουργεί στην πράξη. Το πακέτο TSS περιλαμβάνει ακόμα ειδοποίηση για ακούσια αλλαγή λωρίδας Lane Departure Alert, αυτόματους προβολείς Automatic High Beam και σύστημα αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας Road Sign Assist.

Στην Ελλάδα το Toyota Safety Sense θα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό κάθε έκδοσης του Auris πλην της βασικής Live, η οποία όμως δεν διατίθεται με τον κινητήρα 1.2T. Η τιμή του Auris 1.2Τ ξεκινάει από τα €17.840 για το Active και φτάνει τα €20.420 για το αρκετά πλούσιο Lounge, σε συνδυασμό με το όφελος απόσυρσης. Οι τιμές είναι λογικές, ενώ ακόμα πιο λογική είναι η τιμή του Auris Hybrid που έχει μειωθεί κατά €2.500 περίπου, και τώρα ξεκινάει από τα €20.000 (δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του Auris). Εμείς ανανεώνουμε το ραντεβού μας με το ανανεωμένο Auris για τα τέλη Ιουνίου, όταν θα δοκιμάσουμε στην Ελλάδα το 1.2Τ.


Τι λέει το DRIVE
Έλειπε ένας τέτοιος κινητήρας από τη γκάμα του Auris, που μαζί με τον πλούσιο εξοπλισμό και τα συστήματα ασφαλείας ενισχύει τη θέση του στην αγορά
Τιμή €17.840 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, Dual VVT-iW, 116 PS/5.200-5.600 rpm, 18,8 kgm/1.500-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
Τελική ταχύτητα 200 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 109 gr/km
Διαστάσεις 4.330 x 1.760 x 1.475 mm
Βάρος 1.190 kg
Τιμές κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube