Test drive: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD [video]

Test drive: Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS 4WD [video]

Η βασική ιδέα ενός αυτοκινήτου που πάει –σχεδόν- παντού και κάνει τα πάντα, βρίσκει μια εξαιρετική –αν και λίγο ακριβή- εφαρμογή στο ντίζελ τετρακίνητο SX4 S-Cross.

Το 2006 η Suzuki παρουσίασε ένα μικρό crossover με διαστάσεις –μεγάλου- σουπερμίνι και τετρακίνηση. Το εξέλιξε μαζί με τη Fiat, το ονόμασε SX4 και ήταν ένα καινοτόμο βήμα στα crossover.

Το επόμενο βήμα ονομάζεται SX4 S-Cross και σε βάθος χρόνου θα αντικαταστήσει το σημερινό SX4, θέλοντας να επαναλάβει την επιτυχία του σε λίγο μεγαλύτερη κλίμακα. Από όλες τις απόψεις.

Παράγεται κι αυτό στο εργοστάσιο της Suzuki στην Ουγγαρία και έχοντας μεγαλώσει 16,5 πόντους σε μήκος (4,3 m), έτσι ώστε να καλύπτει πιο άνετα την οικογένεια, βρίσκει πλέον στο δρόμο του μοντέλα όπως το Nissan Qashqai, τον ιχνηλάτη στα μεσαία crossover.

Σαν επιβατικό
Μέχρι πρότινος, το Qashqai ήταν το μεσαίο crossover που προσέγγιζε καλύτερα το επιβατικό πρότυπο οδηγικής αίσθησης. Τώρα, παραδίδει τη σκυτάλη στο SX4 S-Cross, που ον αισθητά πιο χαμηλό και σφιχτό, είναι περισσότερο ομοιογενές όσο κι εάν το πιέζεις, εμφανίζει πιο προοδευτικές αντιδράσεις κι έχει περισσότερη υπακοή στο τιμόνι του. Ταυτόχρονα, είναι και αρκετά ευέλικτο για την πόλη, αλλά και σταθερό στην υψηλή ταχύτητα.

Από την άλλη, στην πλούσια έκδοση GLX με τις 17άρες ζάντες και το 50άρι προφίλ στα λάστιχα, μερικές λακκούβες του πέφτουν ελαφρώς δύσπεπτες. Δεν το λες δυσάρεστο, απλώς υπάρχουν ανταγωνιστές που τα καταφέρνουν λίγο καλύτερα σε αυτό το κομμάτι.

Οι 120 ίπποι και τα 32,6 kgm ροπής που αποδίδει ο 1.600άρης τουρμποντίζελ της Fiat, δίνουν καλύτερες επιδόσεις από αυτό που περιμένεις στα 1.400 κιλά του αμαξώματος. Παρότι το φάσμα καλής λειτουργίας του δεν είναι ιδιαίτερα πλατύ, τα 0-100 km/h έρχονται σε 10,2 sec, τα 80-110 km/h με 4η σε 5,4 sec και τα 110-140 km/h με 6η σε 10,3 sec.

Η απόκριση είναι ικανοποιητική για τα ντίζελ δεδομένα κι αυτό ισχύει είτε οδηγείς με την επιλογή Auto στο πρόγραμμα οδήγησης είτε με τη Sport. Διαφορά βλέπεις με τη Snow, εσκεμμένα όμως, έτσι ώστε σε πολύ γλιστερό οδόστρωμα να μη σπάει η πρόσφυση από άτσαλους χειρισμούς στο γκάζι. Το κιβώτιο είναι εξάρι χειροκίνητο με αναμενόμενα μακριά κλιμάκωση για ένα ντίζελ με τόση ροπή και ο λεβιές του είναι εξαιρετικός σε ακρίβεια και κούμπωμα. Πολύ καλά είναι και τα φρένα, με 100-0 km/h σε 38,6 m.

Μακριά από την άσφαλτο, οι προσδοκίες θα πρέπει να είναι μετριασμένες. Οι βασικοί λόγοι είναι αφενός ότι απέχει μόνο 15,1 πόντους από το έδαφος, αφετέρου ότι αντί για ρεζέρβα υπάρχει κιτ επισκευής που κάνει τη μάχη με τις κοφτερές πέτρες άνιση. Σε σαθρό τερέν πάντως τον ουσιαστικό περιορισμό τον θέτουν τα λάστιχα, αφού η τετρακίνηση κάνει καλή δουλειά. Είναι αυτόματη και λειτουργεί μόλις διαγνωστεί ολίσθηση των εμπρός τροχών, αλλά ουσιαστικά δεν καταλαβαίνεις καμία υστέρηση ακόμα κι εάν δεν έχεις ενεργοποιήσει το ηλεκτρονικό κλείδωμα του μοιράσματος της ροπής εμπρός-πίσω.

Η μεγάλη βελτίωση
Η σπουδαία αλλαγή του SX4 S-Cross σε σχέση με το SX4 που ξέρουμε μέχρι σήμερα έχει να κάνει με την καμπίνα του. Η αύξηση του μεταξονίου (+10 πόντοι) δε σημαίνει μόνο καλύτερους χώρους στο πίσω κάθισμα που τώρα είναι πολύ άνετο για δύο ενήλικους. Αυτό που έχει βελτιωθεί δραματικά είναι το πορτμπαγκάζ, που χωράει 430 λίτρα κι έχει κανονικό σχήμα.

Η σχεδίαση είναι σύγχρονη, με ένα γεροδεμένο συνδυασμό μαλακού και σκληρού πλαστικού στο ταμπλό. Τα σκληρά πλαστικά πάντως δεν έχουν κορυφαίο φινίρισμα. Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και σε κάνει να αισθάνεσαι ότι οδηγείς συμβατικό αυτοκίνητο, κάτι που σε άλλους αρέσει πολύ και σε άλλους καθόλου. Αυτό που αρέσει σε όλους είναι η καλή εργονομία, η φωτεινή αίσθηση, η πρακτικότητα και η στιβαρή αίσθηση που σου δίνει. Παρότι ο κινητήρας δεν είναι και πολύ αθόρυβος ή ραφιναρισμένος, μέσα στην καμπίνα δεν τον ακούς ποτέ σε δυσάρεστο βαθμό κι αυτό είναι σημαντικό για το ταξίδι.

Το πληρώνεις ακριβά, σου κοστίζει λίγ
Η βασική τιμή για το ντίζελ τετρακίνητο SX4 S-Cross είναι 25.700 ευρώ χωρίς την απόσυρση των 1.430 ευρώ. Σε καμία περίπτωση λίγα δηλαδή. Για την πλούσια έκδοση GLX με εξοπλισμό που περιλαμβάνει ακόμα και φώτα xenon, θα χρειαστείς άλλα 1.400 ευρώ τα οποία αξίζουν τον κόπο εάν μπορείς να τα διαθέσεις.

Από εκεί και πέρα, η συμβίωση με το S-Cross δε σου κοστίζει πολύ. Κρατάς άνετα τη μέση κατανάλωση στα 6,3 λίτρα/100 km, τα οποία πέφτουν κάτω από τα 6 χωρίς να ιδρώσεις καθόλου. Το σύστημα stop/start (όπου υπάρχει) έχει πολύ καλή λειτουργία και φροντίζει ώστε οι εκπομπές CO2 να συγκρατηθούν στα 114 g/km και να πληρώνει μόλις 103 ευρώ το χρόνο για τέλη. Χωρίς stop/start οι εκπομπές είναι 120 g/km και τα τέλη 108 ευρώ. Η κάλυψη της εγγύησης για τα μηχανικά μέρη φτάνει στα πέντεχρόνια (τρία εργοστασιακά και δύοαπό την ελληνική αντιπροσωπεία), ενώ τα service της πρώτης 3ετίας θα σας κοστίσουν 534 ευρώ, δηλαδή όχι υπερβολικά.

Τι λέει το DRIVE
Η βασική ιδέα ενός αυτοκινήτου που πάει –σχεδόν- παντού και κάνει τα πάντα, βρίσκει μια εξαιρετική –αν και λίγο ακριβή- εφαρμογή στο ντίζελ τετρακίνητο SX4 S-Cross.
Τιμή από € 25.700 (χωρίς απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 4v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/3.750 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, αυτόματη τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-80 km/h 7,0”
0-100 km/h 10,2”
0-120 km/h 14,8”
0-140 km/h 20,8”
0-400 m 17,2”
0-1.000 m 31,8”
30-50 km/h (3η) 3,7”
80-110 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 5,4”
80-110 km/h (5η) 6,6”
110-140 km/h (5η) 10,3”
100-0 km/h σε 38,6 m
Τελική 175 km/h
Μέση κατανάλωση 6,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km (120 χωρίς stop/start)
Διαστάσεις 4.300 x 1.765 x 1.575
Βάρος 1.400 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube