Test drive: Seat Leon 1.2 TSI 105 PS [video]

Test drive: Seat Leon 1.2 TSI 105 PS [video]

Το νέο Leon είναι εξαιρετικά σημαντικό για τη SEAT, διότι καλείται να αναπτερώσει το ηθικό των Ισπανών ανεβάζοντας τα έσοδα της εταιρείας και διότι αποτελεί τη σχεδιαστική βάση των μελλοντικών SEAT.

Ο δρόμος που καλείται να ακολουθήσει το Leon δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Η κατηγορία των μικρομεσαίων είναι από τις πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη και έχει να κοντράρει μοντέλα που στη συνείδηση των καταναλωτών θεωρούνται κατεστημένο για την κατηγορία. Οι άνθρωποι της SEAT όμως δεν έχουν να φοβηθούν τίποτα. Tο αντίθετο, μάλιστα! Το Leon εκκινεί για πρώτη φορά στην ιστορία της συνεργασίας των Ισπανών με τους Γερμανούς με τα καλύτερα πολεμοφόδια του γκρουπ VW στο οπλοστάσιό του.

Λεονταρισμοί ουσίας
Η τρίτη γενιά του Leon χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα MQB που έχουν και τα αδελφά Audi Α3 και VW Golf. Κάτι που έχει μόνο θετική επίδραση, καθώς η χρήση της παρέχει σημαντική εξοικονόμηση σε βάρος και μεγαλύτερους χώρους. Η εμφάνισή του πάει τη σχεδιαστική γλώσσα της SEAT ένα βήμα παραπέρα.

Η «Linea Dinamica» που χαρακτηρίζει τα SΕΑΤ των τελευταίων ετών παραμένει, βρίσκοντας εφαρμογή και στο πίσω μέρος του προφίλ του.
Με μήκος 4,26 m, πλάτος 1,82 m και ύψος 1,46 m, το νέο Leon είναι πέντε πόντους κοντύτερο, πέντε πόντους φαρδύτερο και μισό πόντο πιο ψηλό από το απερχόμενο μοντέλο. Και παρά το γεγονός ότι μίκρυνε κατά πέντε πόντους σε μήκος, το μεταξόνιο μεγάλωσε περίπου έξι, καθώς η χρήση της νέας πλατφόρμας επέτρεψε να τοποθετηθεί πιο μπροστά ο εμπρός άξονας.

Αυτό μεταφράζεται σε ακόμα καλύτερους χώρους για τους επιβάτες και τις αποσκευές τους. Η καμπίνα θα βολέψει με άνεση τέσσερις ενηλίκους, με έναν πέμπτο πίσω να βολεύεται από πλευράς πλάτους, αλλά όχι και από πλευράς χώρου για τα πόδια, καθώς το τούνελ δαπέδου είναι ογκώδες. Ο χώρος αποσκευών κέρδισε 39 lt, έφτασε τα 380, και χάρη στο ορθογώνιο σχήμα του και τους θόλους που δεν εξέχουν σημαντικά, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος.

Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στην καμπίνα (ταπετσαρίες και πλαστικά) είναι καλής ποιότητας, με το μεγαλύτερο μέρος του οδηγοκεντρικά σχεδιασμένου ταμπλό να διαθέτει μαλακό πλαστικό πολύ καλής ποιότητας. Μόνη ένσταση αποτελούν τα σκληρά πλαστικά στην κεντρική κονσόλα δαπέδου που γρατζουνίζονται σχετικά εύκολα. Η συναρμογή όμως όλων των πλαστικών βρίσκεται σε υψηλό επίπεδο. Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η πρακτικότητα του μικρομεσαίου μοντέλου, μιας και διαθέτει ακόμα περισσότερες και χρηστικότερες θήκες σε σχέση με το Leon προηγούμενης γενιάς.

Η θέση οδήγησης θα βολέψει όλους τους σωματότυπους, μιας και το κάθισμα και το τιμόνι διαθέτουν μεγάλο εύρος ρυθμίσεων. Η ορατότητα προς τα εμπρός είναι βελτιωμένη, καθώς το μικρό εμπρός φινιστρίνι της προηγούμενης γενιάς καταργήθηκε, με αποτέλεσμα η βάση της εμπρός κολόνας να λεπτύνει. Όμως, η πίσω χαρακτηριστική φαρδιά κολόνα των Leon παραμένει και δυσχεραίνει την ορατότητα.

Βρυχηθμοί
Εκτός από την πλατφόρμα MQB, το Leon τρίτης γενιάς χρησιμοποιεί και τα νέα μοτέρ TSI του ομίλου. Στην συγκεκριμένη περίπτωση, ο 1.2 TSI της δοκιμής είναι πλέον εξ ολοκλήρου αλουμινένιος, διαθέτει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες. Σε σχέση με τον 8βάλβιδο, διαθέτει καλύτερη ποιότητα λειτουργίας και ευστροφία. Εάν αναλογιστούμε και τη μείωση του συνολικού βάρους (-90 kg), οι επιδόσεις που χαρίζει στο Leon είναι από τις κορυφαίες στην κατηγορία.

Πιο συγκεκριμένα, για να επιταχύνει από στάση στα 100 km/h απαιτεί 10 sec (1,1 sec ταχύτερα) και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 191 km/h. Και δεν είναι μόνο η μέτρηση 0-100 km/h που ξεχωρίζει, αλλά σε όλες τις μετρήσεις το νέο Leon βρίσκεται μπροστά από τον προκάτοχό του. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η μέτρηση 60-160 km/h, όπου το νέο Leon χρειάζεται 26,8”, 2,3 ταχύτερα από το προηγούμενο μοντέλο. Ένας άλλος τομέας που διέπρεψε είναι αυτός του φρεναρίσματος. To μεσαίο πεντάλ παρουσιάζει καλή αίσθηση και καταφέρνει να ακινητοποιήσει το Leon από τα 100 km/h σε 36,3 m. Καλή αίσθηση έχει και το 6άρι σασμάν με τις λογικές διαδρομές και το θετικό κούμπωμα.

Οδηγώντας το Leon, αμέσως καταλαβαίνεις ότι δεν έριξε πολύ νερό στο κρασί του. Μπορεί να έχασε λίγη από την αμεσότητά του και η πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων να έδωσε τη θέση της σε ημιάκαμπτο άξονα στις εκδόσεις μέχρι 150 ίππους, αλλά κέρδισε σε άνεση και πάτημα. Το μεγαλύτερο μεταξόνιο και τα αυξημένα μετατρόχια χαρίζουν σταθερότητα και πρόσφυση στις στροφές και σε συνεργασία με το άμεσο και ακριβές ηλεκτρομηχανικό τιμόνι με το σωστό βάρος, εμπνέει σιγουριά στον οδηγό ακόμα και υπό πίεση. Σε τέτοιες συνθήκες, θα ήθελες το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας να απενεργοποιείται πλήρως και όχι μόνο το ASR, αλλά και πάλι αφήνει αρκετό περιθώριο μέχρι να επέμβει. Και όταν συμβεί αυτό γίνεται διακριτικά και χωρίς δράματα.

Με το χέρι στην τσέπη
Η τιμή εκκίνησης για το νέο Leon, σε συνδυασμό με την προσφορά των 700 ευρώ που συνοδεύει όλη την γκάμα και την απόσυρση, είναι κάτι λιγότερο από € 13.000 και αφορά την έκδοση με τον 1.2 TSI των 86 ίππων. Για το 1.2 TSI των 105 ίππων στην ενδιάμεση έκδοση εξοπλισμού Elegance που δοκιμάζουμε, θα πρέπει να εκταμιεύσετε € 14.240, συμπεριλαμβανομένης της προσφοράς και της απόσυρσης. Το Leon 1.2 TSI Elegance περιλαμβάνει επτά αερόσακους (μαζί με αυτόν για τα γόνατα του οδηγού), ESP, κλιματισμό, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, προβολείς ομίχλης με λειτουργία cornering, ηχοσύστημα με 5ιντση οθόνη αφής και θύρες SD και USB, χειριστήρια για το ηχοσύστημα στο τιμόνι, ζάντες αλουμινίου 16” και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.

Τα ευχάριστα οικονομοτεχνικά νέα δεν σταματούν εδώ. Ο ολιγαρκής σε καύσιμο 1.2 TSI υποβοηθείται ακόμα πιο πολύ σε αυτό τον τομέα από το συγκρατημένο βάρος του μοντέλου και αρέσκεται σε 6,8 λίτρα βενζίνης ανά 100 km, ενώ εκπέμπει 114 gr/km CO2. Επίσης, ο μικρός κυβισμός του κινητήρα συνεπάγεται και λογικά ετήσια ασφάλιστρα. Η εργοστασιακή εγγύηση όμως για τα μηχανικά μέρη ισχύει μόνο για δύο χρόνια, αλλά έχει δυνατότητα επέκτασης στα πέντε με κόστος 528 ευρώ.

Τι λέει το DRIVE
Η χρήση της νέας πλατφόρμας και τα γονίδια της Seat λειτούργησαν ευεργετικά σε όλους τους τομείς. Αποτελεί ένα «ώριμο» και ενδιαφέρον σχεδιαστικά πακέτο που θα προβληματίσει τους ανταγωνιστές του, όχι μόνο λόγω τιμής.

Τιμή Από € 13.640 με απόσυρση και προσφορά (έκδοση δοκιμής: Elegance € 14.240)
Τεχνολογία 1.197 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 105 PS/4.500 - 5.500 rpm, 17,8 kgm/1.400-4.000 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων
Επιδόσεις
0-100 km/h 10,0”
0-400 m 17,1”
0-1.000 m 31,8”
30-50 km/h (3η) 3,4”
80-110 km/h (4η) 6,7”
110-140 km/h (5η) 11,3”
100-0 km/h 36,3 m
Τελική ταχύτητα 191 km/h
Κατανάλωση 6,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 gr/km
Διαστάσεις 4.263 x 1.816 x 1.495 mm
Βάρος 1.150 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube