Main menu

Αργύρης Τούντας
Σάββατο, 8 Ιουλίου 2017 - 5:29μμ

Test drive: Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 Grip Control

Ο crossover χαρακτήρας του C4 Cactus τονίζεται από το σύστημα Grip Control που πλέον διατίθεται στάνταρ στις δύο πλουσιότερες εκδόσεις εξοπλισμού.

Με το C4 Cactus η Citroën ξαναβρήκε τον προσανατολισμό της, με την πυξίδα της να δείχνει προς αυτοκίνητα εκκεντρικά μεν, πολύ ενδιαφέροντα δε.

Σχεδόν τρία χρόνια μετά όλο και περισσότεροι σχολιάζουν θετικά την εικόνα του, ενώ στο πέραμα του χρόνου έγιναν και μερικές αναβαθμίσεις: Η πλάτη του πίσω καθίσματος πλέον είναι διαιρούμενη ενώ διατίθεται και το σύστημα Grip Control που είναι η αφορμή γι’ αυτή τη δοκιμή.

Under Grip Control
Συνοδεύει τις εκδόσεις Feel και Rip Curl άνω των 100 ίππων και την παρουσία του μαρτυρά ένας περιστροφικός διακόπτης με πέντε θέσεις, μπροστά από το λεβιέ ταχυτήτων. Υπάρχουν επιλογές για άσφαλτο, άμμο, λάσπη, χιόνι καθώς και την απενεργοποίηση του ελέγχου της πρόσφυσης και της ευστάθειας μέχρι τα 50 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100

Λειτουργεί επεμβαίνοντας στην απόκριση του γκαζιού και με τσιμπήματα στα φρένα, προκειμένου οι κινητήριοι τροχοί -οι εμπρός- να βρίσκουν πάντα τη μέγιστη πρόσφυση. Προφανώς και δεν μπορεί να υποκαταστήσει μια τετρακίνηση, όμως όταν το έδαφος γλιστράει ή/και είναι σαθρό τελικά κάνει διαφορά κι αυτό είναι σημαντικό για ένα crossover.



Πακέτο με το Grip Control πάνε τα M+S ελαστικά τεσσάρων εποχών GoodYear Vector 4Seasons που επίσης βοηθούν σε χαλαρά τερέν. Στην άσφαλτο πάντως γλιστράνε σαφώς περισσότερο από τα συμβατικά λάστιχα, οπότε το όριο της πρόσφυσης είναι χαμηλότερο και το εμπρός μέρος ανοίγει την τροχιά του πιο νωρίς.

Το κάνει πάντως απόλυτα προοδευτικά και ελέγχεται πανεύκολα, ενώ το ESP κάνει καλή δουλειά. Η κλίση του αμαξώματος των 1.160 kg δεν είναι υπερβολική και παρά τη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης υπάρχει αξιοσημείωτη ισορροπία μεταξύ κρατήματος και άνεσης. Μόνο στις μεγάλες εγκάρσιες ανωμαλίες ο πίσω ημιάκαμπτος αντιδρά κάπως ξερά, με τις στάνταρ 17άρες ζάντες να έχουν κι εκείνες μερίδιο ευθύνης. Σε κάθε άλλη περίπτωση, οι ανωμαλίες του δρόμου σχεδόν εξαφανίζονται.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C3 1.2 PureTech 110 EAT6

Προφανώς, τα λάστιχα επηρεάζουν και το φρενάρισμα, παρότι τα φρένα παραμένουν δυνατά και με σωστά ζυγισμένο πεντάλ. Αντί για 38,2 m στα 100-0 km/h που χρειάζεται η έκδοση με τα κανονικά λάστιχα, η συγκεκριμένη χρειάζεται 43.

Ως εδώ
Εδώ σταματάνε οι διαφορές σε σχέση με τα υπόλοιπα Cactus. Ο 1.600άρης BlueHDi των 100 ίππων είναι ήσυχος και με επάρκεια ροπής, αρκεί οι στροφές του να μην πέφτουν πολύ χαμηλά. Βέβαια στροφόμετρο δεν υπάρχει, οπότε καλύτερα να φροντίζεις προκαταβολικά γι’ αυτό με κατέβασμα.

Στο μεσαίο φάσμα η απόδοση είναι γεμάτη και γεφυρώνει αποδεκτά τις μακριές και αραιές σχέσεις στο 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τον μέτριο σε αίσθηση λεβιέ. Τα 80-110/110-140 km/h με 4η σε 7,1/10,8”, είναι εντός του πλαισίου της ασφάλειας.



Το δυνατότερο χαρτί πάντως είναι η ποιοτική κύλιση και ο χαμηλός θόρυβος που καταλήγει στην καμπίνα. Στην τελευταία η αισθητική είναι ξεχωριστή και παρότι αρχικά η εικόνα μοιάζει φτωχή, τελικά σε κερδίζει με την απλότητά της. Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο είναι η μεγάλη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό, μέσω της οποίας ελέγχονται σχεδόν όλα τα συστήματα του αυτοκινήτου. Εντυπωσιακό, αλλά θέλει συνήθεια.

Πιο σημαντικό είναι ότι έχει εντυπωσιακά άνετα καθίσματα, μεγάλες θήκες και μπόλικο χώρο για τέσσερις, οπότε μια οικογένεια καλύπτεται. Δε θα λέγαμε όχι σε λίγο μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ (348 lt), όμως τελικά περισσότερο θα αναζητήσεις πιο χαμηλό κατώφλι φόρτωσης. Παρότι η κολόνα του τιμονιού δεν έχει τηλεσκοπική ρύθμιση τελικά θα βολευτείς σωστά, δε θα βρεις όμως πίσω παράθυρα που να ανοίγουν κανονικά και –όπως προαναφέρθηκε- στροφόμετρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Ευτυχώς, ειδικά αν ακολουθείς την ένδειξη προτεινόμενης σχέσης στον πίνακα οργάνων πετυχαίνεις κορυφαίες τιμές μέσης κατανάλωσης, που δεν ξεπερνούν τα 5,2 lt/100 km.

Έτσι μιλάς για πραγματικά χαμηλό κόστος χρήσης που υποστηρίζει τα €17.747 της έκδοσης Feel των 100 ίππων, ενώ παράλληλα το βασικό πακέτο εξοπλισμού ενισχύεται από την κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα πλοήγησης που η ελληνική αντιπροσωπεία προσφέρει χωρίς χρέωση.

Εκτός από την άνεση, αναβαθμίζουν σημαντικά τη συνολική ευχρηστία του αυτοκινήτου.

Τι λέει το DRIVE
Εάν συμφωνείς με την αισθητική του, το C4 Cactus είναι μια σφαιρικά ανταγωνιστική και συμφέρουσα πρόταση στα κόμπακτ crossover. Το Grip Control είναι μια ενδιαφέρουσα και εν δυνάμει χρήσιμη προσθήκη στον εξοπλισμό του.
Τιμή Από € 17.474
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 8v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, 100 PS/3.750 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, κίνηση εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4”
0-140 km/h 24,1”
0-400 m 18,7” @ 124 km/h
0-1.000 m 33,7” @ 159,4 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10”
50-80 km/h (3η) 4,6”
80-110 km/h (3η) 5,8”
80-110 km/h (4η) 7,1”
110-140 km/h (4η) 10,8”
110-140 km/h (5η) 14,2”
Φρένα 100-0 km/h 43 m
Τελική ταχύτητα 184 km/h
Μέση κατανάλωση 5,2 lt/100 km
Εκπομπές CO290 g/km
Διαστάσεις 4.157 x 1.530 x 1.729 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία