Test drive: Nissan Navara King Cab 2.3 dCi 160 PS

Test drive: Nissan Navara King Cab 2.3 dCi 160 PS

Ύστερα από τη δοκιμή της νέας γενιάς του Navara στη διπλοκάμπινη έκδοση, σειρά τώρα έχει η έκδοση King Cab με τη συμβατική πίσω ανάρτηση.

Δε θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι με πάνω από 80 χρόνια στην πλάτη του, το pick-up της Nissan πλέον δεν έχει να αποδείξει τίποτα σε κανέναν.

Ωστόσο οφείλει να βελτιώνεται συνεχώς και όπως είδαμε στη διπλοκάμπινη έκδοση, το νέο Navara (η εταιρεία σταμάτησε να χρησιμοποιεί πλέον το πρόθεμα NP300 στο όνομά του) είναι συνεπές σε αυτή την οφειλή.

Κλασική εικόνα
Ωστόσο εάν το φόρτωμα είναι μια επαγγελματική ανάγκη, το King Cab που δοκιμάζουμε εδώ είναι η λογική επιλογή. Με καρότσα πιο μακριά κατά 21 cm, είναι δεδομένο ότι θα σε βολέψει περισσότερο. Το συνολικό της μήκος φτάνει τα 1.788 mm, ενώ στο ύψος (474 mm) και το πλάτος (1.560 mm μέγιστο και 1.130 mm στους θόλους) δεν υπάρχει διαφορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Nissan Navara Double Cab 2.3 dCi 160 PS

Για τα τετρακίνητα King Cab, το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο είναι 984 kg. Υπάρχει κι ένα πολύ πρακτικό σύστημα πρόσδεσης με συρόμενους κατά μήκος κρίκους, προσαρμοζόμενους στο εκάστοτε φορτίο. Αυτό σημαίνει ότι η πλαστική επένδυση που θα επιλέξετε για την καρότσα, θα πρέπει να είναι συμβατή με αυτή την ιδιαιτερότητα. Το δάπεδο απέχει 81 cm από το έδαφος και η πίσω πόρτα κλειδώνει, ενώ διαθέτει ένα «χείλος» στην πάνω εξωτερική άκρη της που βελτιώνει την αεροδυναμική.

Πιο σύγχρονο παντού
Η αεροδυναμική παίζει το ρόλο της και στην οικονομία καυσίμου, στην οποία βέβαια πρωταγωνιστεί ο νέος dCi κινητήρας των 2,3 lt. Τα 9 lt/100 km που μετρήσαμε ως μέση τιμή ξεχωρίζουν στην κατηγορία. Είναι εφικτά και νούμερα μέσα στο 7, ενώ με φορτίο ξεπερνάς τα 10.

Για τα King Cab ο dCi κινητήρας των 2,3 lt αποδίδει 160 ίππους και 41,1 kgm μεταξύ 1.500 και 2.500 rpm. Και το κάνει με ήσυχη λειτουργία, γραμμικότητα και ελαστικότητα από χαμηλά. Την επάρκεια της απόδοσης αποδεικνύουν οι αριθμοί, με 0-100 km/h σε 11,6” και 80-110 km/h με 4η σχέση σε 6,4”, τιμές από τις πλέον σβέλτες στην κατηγορία και σαφώς ταχύτερες από του «αιώνιου» αντίπαλου Toyota Hilux.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Toyota Hilux Double Cab 2.4 D-4D 150 PS

Ο λεβιές από το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο δεν έχει κορυφαία αίσθηση, όμως η κλιμάκωση είναι σωστή και βοηθάει όταν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο. Πρακτικά, φορτώνοντας μέχρι 500-600 kg αντιλαμβάνεσαι ελάχιστο ζόρι ενώ ο συνδυασμός του άκαμπτου άξονα με τα φύλλα σούστας λειτουργεί άψογα. Χωρίς φορτίο πάντως η γνωστή ξύλινη αίσθηση της σούστας είναι παρούσα παρότι τα φύλλα της είναι επανασχεδιασμένα. Από την άλλη, σε καλό δρόμο η κύλιση είναι ποιοτική και συμπληρώνει όπως πρέπει το συνολικά χαμηλό επίπεδο θορύβου.



Στην άσφαλτο το περιθώριο πρόσφυσης είναι σε καλό επίπεδο, τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης αποτελεσματικά και τα φρένα επαρκή, με 100-0 km/h σε 41,3 m. Καλό θα είναι πάντως να μην ξεχνάς ότι οδηγείς ένα pick-up. Το τιμόνι δεν είναι ιδιαίτερα γρήγορο, ωστόσο δε μεταφέρει κραδασμούς και πλέον κόβει περισσότερο από του προηγούμενου Navara. Σε συνδυασμό δε με το μικρότερο μεταξόνιο του νέου μοντέλου έχει περιορίσει αισθητά τον κύκλο στροφής, στα 12,4 m. Αυτό βοηθάει πολύ και σε περίπτωση ρυμούλκησης, για την οποία η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα (με φρένα) είναι τα 3.500 kg.

Εκτός δρόμου το Navara διαπρέπει, με απόσταση από το έδαφος 213 mm και γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής 31, 26 και 22,1ο αντίστοιχα. Η τετρακίνηση είναι χειροκίνητα εμπλεκόμενη εν κινήσει μέχρι τα 100 km/h, ενώ υπάρχουν και κοντές σχέσεις για παν ενδεχόμενο.

Πρώτα η δουλειά
Η καμπίνα του King Cab είναι βασικά 2θέσια με δύο θέσεις ανάγκης στο πίσω μέρος της. Η πρόσβαση είναι εύκολη μέσω των δύο ξεχωριστών θυρών που ανοίγουν αντίθετα από τη φορά των μπροστινών, όμως ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια είναι μικρός και η πλάτη των καθισμάτων άβολη, καθότι εντελώς κάθετη.



Η σχεδίαση ακολουθεί αμιγώς επιβατικό πρότυπο και τα υλικά είναι διαλεγμένα με γνώμονα την αντοχή χωρίς να φαίνονται φτωχά. Η θέση οδήγησης επίσης έχει τις απαραίτητες ρυθμίσεις των σύγχρονων επιβατικών, αν και λόγω ύψους ποτέ δεν αισθάνεσαι ότι «κουμπώνεις». Ο εξοπλισμός μπορεί να συμπεριλάβει τα πάντα, κάτι βέβαια που διαμορφώνει και την τιμή ανάλογα. Η βασική έκδοση πάντως ξεκινάει από τα 27.790 ευρώ κι έχει ικανοποιητικές ανέσεις, 5 χρόνια ή 160.000 km εγγύηση, συν ό,τι θετικό συνεπάγεται στο κομμάτι της μεταπώλησης το όνομα Navara.

Τι λέει το DRIVE
Στην έκδοση King Cab το νέο Navara ανταλλάσσει ένα μέρος της άνεσης του διπλοκάμπινου με το αντίστοιχό του σε αντοχή στη σκληρή χρήση και το συνεχές φόρτωμα. Η υψηλή τεχνολογία σε συνολικό επίπεδο παραμένει δεδομένη.
Τιμή από € 27.790
Τεχνολογία 2.298 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, turbo με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 160 PS/3.750 rpm, 41,1 kgm/1.500-2.500 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς με κατ’ επιλογή τετρακίνηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,6”
0-140 km/h 25,7”
0-400 m 18” @ 122,6 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 152,6 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,5”
50-80 km/h (3η) 4,0”
80-110 km/h (4η) 6,4”
80-110 km/h (5η) 7,0”
80-110 km/h (6η) 9,6”
110-140 km/h (5η) 11,2”
110-140 km/h (6η) 12,9”
Φρένα 100-0 km/h 41,3 m
Τελική ταχύτητα 172 km/h
Μέση κατανάλωση 9,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2167 g/km
Διαστάσεις 5.225 x 1.850 x 1.790 mm
Χώρος φόρτωσης 1.788 x 1.560-1.130 x 474 mm
Βάρος 2.080 kg
Μετρήσεις Drive
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube