Test drive: Toyota Hilux Double Cab 2.4 150 PS

Test drive: Toyota Hilux Double Cab 2.4 150 PS

Η ολοκαίνουργια γενιά του Hilux δεν μένει πίσω από τις πλέον σύγχρονες εξελίξεις, χωρίς να χάνει την ταυτότητά του.

Κάθε θρυλικό μοντέλο της αυτοκίνησης έχει κάποια ιδιαίτερα χαρακτηριστικά.

Για την περίπτωση του Toyota Hilux, αυτό μεταφράζεται σε ένα κατά βάση γνώρισμα: Την αντοχή. Είτε μιλάς απέναντι στο χρόνο είτε απέναντι στις πιο αντίξοες συνθήκες που μπορείς να σκεφτείς, το pick-up της Toyota είναι ένα αυτοκίνητο που έχει αποδείξει την αξία του πολλάκις.

Ωστόσο, τα πράγματα αλλάζουν με το πέρασμα του χρόνου και μαζί τους αλλάζουν και τα αυτοκίνητα. Εξελίσσονται. Για τα pick-up, αυτό τελευταία σημαίνει μεν έναν αξιοσημείωτο εξευγενισμό, όχι όμως και αντίστοιχη οπισθοχώρηση στο σκληροτράχηλο του χαρακτήρα τους.

Πρόοδος παντού
Η Toyota υποστηρίζει ότι το νέο της μοντέλο είναι ολοκαίνουργιο κι αυτό δεν είναι σχήμα λόγου. Ούτε και είναι μια δήλωση που εκφράζεται μόνο μέσω της νέας σχεδίασης. Ακολουθώντας το πρότυπο των σύγχρονων επιβατικών Toyota στη μάσκα, είναι ασύγκριτα πιο δυναμικό και σύγχρονο από το απελθέν μοντέλο.

Στην αίσθηση αυτή συνηγορεί και το κατά 4,5 cm χαμηλότερο ύψος που κάνει μεγάλη διαφορά στο μάτι. Τόσο, που αρχικά δεν παρατηρείς ιδιαίτερα τα 7,5 cm που κέρδισε σε μήκος ούτε τους δύο πόντους που κέρδισε σε πλάτος. Αντικειμενικά πάντως ο όγκος του νέου Hilux είναι τεράστιος, με μήκος που φτάνει πλέον τα 5,335 m και διεκδικεί τα σκήπτρα της κατηγορίας.



Εκεί που έχει επέλθει ακόμα πιο σημαντική αισθητική αλλαγή είναι στην καμπίνα. Το ταμπλό αποτελείται μεν από σκληρό πλαστικό και μερικές αμφιλεγόμενες λεπτομέρειες, όπως η απομίμηση ραφής στο υλικό του, όμως εν γένει η εικόνα του είναι πλέον εφάμιλλη με ενός μοντέρνου επιβατικού. Η θέση οδήγησης είναι ψηλή, αλλά «ανεβαίνεις» εύκολα και τη ρυθμίζεις ακόμα πιο εύκολα στα μέτρα σου. Το κάθισμα είναι άνετο και το τιμόνι έχει τηλεσκοπική ρύθμιση ενώ η περιμετρική ορατότητα σε διευκολύνει. Το ίδιο ισχύει και για τις χειρολαβές που υπάρχουν σε πολλά σημεία της καμπίνας.

Εργονομικά δεν θα βρεις φάουλ, θήκες υπάρχουν επαρκέστατες, όπως επαρκής και με το παραπάνω είναι ο χώρος στο πίσω κάθισμα. Δύο γιγαντόσωμοι ενήλικοι θα χωρέσουν χωρίς κανένα πρόβλημα, ενώ εάν μιλάμε για κανονικού αναστήματος, ακόμα και τρεις δεν θα εκφράσουν παράπονα.

Το κεντρικό τούνελ είναι χαμηλό, οι πλάτες των εμπρός καθισμάτων έχουν πολύ πρακτικά άγκιστρα για να κρεμάς σακούλες, ενώ το υποβραχιόνιο είναι αρκετά φαρδύ για να το χρησιμοποιούν και οι δύο επιβάτες. Επιπλέον, το έδρανο του καθίσματος ανασηκώνεται ώστε να απελευθερώνει χώρο, καθώς και δύο μικρές καταπακτές.

Σφαιρικός εκσυγχρονισμός
Σίγουρα στη σχεδίαση έχει γίνει πολύ ουσιαστική πρόοδος, όμως αυτό που πραγματικά μετράει είναι η βελτίωση στο hardware του νέου Hilux. Κάτω από την επιδερμίδα σχεδόν όλα είναι ολοκαίνουργια, ξεκινώντας από το πλαίσιο τύπου σκάλας.

Σε σχέση με το προηγούμενο, έχει πιο χοντρές δοκούς, περισσότερα σημεία συγκόλλησης και πιο προηγμένη σχεδίαση, έτσι ώστε έχει γίνει 20% πιο άκαμπτο και με 15% πιο αποτελεσματική απορρόφηση της ενέργειας. Γι’ αυτόν ακριβώς το λόγο και αποτελεί μια σωστή βάση για το αυτοκίνητο, ενώ έχει δεχτεί και γαλβανισμό που υπόσχεται μια 20ετία χωρίς διάβρωση.

Σε αυτή τη βάση, η ανάρτηση έχει επίσης δεχτεί μεγάλη βελτίωση. Τα φύλλα της σούστας έχουν μακρύνει για να έχουν καλύτερη λειτουργία, ενώ έχει μετατοπιστεί το σημείο ανάρτησής τους, για πιο σταθερό πάτημα στο δρόμο.



Και πράγματι, οι βελτιώσεις αυτές αποδίδουν πολύ καλά, αφού οι ταλαντώσεις από το πίσω σύστημα που περνούν στην καμπίνα είναι μεν αισθητές αλλά όχι ενοχλητικές, ενώ εξαφανίζονται με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Το Hilux δεν είναι μαγικό χαλί, όμως η κύλισή του είναι από τις καλύτερες της κατηγορίας κι αυτό είναι ξεκάθαρο.

Είναι λίγο πιο σφιχτό από το προηγούμενο μοντέλο, όμως κρατάει εντυπωσιακά καλύτερα, έχοντας τον τρόπο να σου εμπνέει εμπιστοσύνη, παρότι όταν το πιέζεις γέρνει έντονα. Δεν είναι άτσαλο, το τιμόνι είναι αρκετά σβέλτο για pick-up, ενώ η λειτουργία της ανάρτησης σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σύστημα ελέγχου της ευστάθειας αποδίδει πάρα πολύ καλά σε κάθε έδαφος.

Το ίδιο και τα φρένα που παρότι αρχικά δεν σου φαίνονται δυνατά, δεν κουράζονται και πετυχαίνουν ανταγωνιστικές για την κατηγορία ακινητοποιήσεις: 100-0 km/h σε 43,7 m.

Ολοκαίνουργιος είναι και ο κινητήρας του Hilux. Ο «παγκόσμιος» ντίζελ των 2,4 λίτρων έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τη ροπάτη απόδοση στις χαμηλομεσαίες στροφές και τη χαμηλή κατανάλωση. Σίγουρα δεν είναι υπόδειγμα ευστροφίας, μα σε κερδίζει εξ αρχής με την ποιότητα λειτουργίας του. Στις μεσαίες έχει απόθεμα ροπής, όμως θα πρέπει να έχεις επιλέξει Power στο ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης του γκαζιού για να νιώσεις τη ροπή που έχει έως και τις 2.500 rpm.

Στο πρόγραμμα Eco χάνει αισθητά σε απόκριση και το αποτέλεσμα είναι ότι συχνά πυκνά εξαντλείς τη διαδρομή του γκαζιού χωρίς ιδιαίτερο αποτέλεσμα. Συγκρινόμενες με τον ανταγωνισμό, οι επιδόσεις του Hilux είναι σημαντικά πίσω σε όλες τις μετρήσεις κι αυτό είναι κάτι που αδικεί το αυτοκίνητο.

Το καταλαβαίνεις ακόμα και χωρίς τη βοήθεια των ηλεκτρονικών μας οργάνων που έδειξαν 13,2” για τα 0-100 km/h, οπότε το προσπέρασμα θέλει αποφασιστικό πάτημα στο γκάζι. Η μακριά κλιμάκωση των έξι σχέσεων του ολοκαίνουργιου κιβωτίου έχει και αυτή μερίδιο στις χαμηλές επιδόσεις. Τις εντυπώσεις έρχονται να αμβλύνουν ο καλύτερος λεβιές στην κατηγορία και το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβου στον ανοιχτό δρόμο, χάρη και στην κλιμάκωση του σασμάν. Λίγη περισσότερη δύναμη πάντως είναι πολύ πιθανό να σήμαινε και χαμηλότερη κατανάλωση, αφού είναι αρκετές οι φορές που το μοτέρ πιέζεται αρκετά. Το γεγονός αυτό, έδωσε μέση κατανάλωση δοκιμής (χωρίς φόρτωμα) 10,5 lt/100 km, η οποία είναι λίγο υψηλότερη από του ανταγωνισμού.

Η τετρακίνηση ελέγχεται για πρώτη φορά από έναν περιστροφικό διακόπτη στο ταμπλό και όχι από βοηθητικό λεβιεδάκι. Λειτουργεί μέσω κιβωτίου μεταφοράς που εμπλέκεται πλέον με καδένα και όχι με γρανάζια, προς όφελος της πιο αθόρυβης λειτουργίας. Η εμπλοκή της τετρακίνησης συστήνεται με ταχύτητα κάτω από τα 50 km/h, ενώ η επιστροφή στην πίσω κίνηση μπορεί να γίνει ανεξαρτήτως ταχύτητας. Ο διακόπτης θα μπορούσε να «ακούει» και λίγο πιο γρήγορα.



Όμως είναι πιο σημαντικό ότι η τετρακίνηση αυτή καθαυτή λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά και κάνει το Hilux εξαιρετικό εκτός δρόμου. Σε συνδυασμό με την πολύ μεγάλη απόσταση από το έδαφος σημαίνει ότι λίγα πράγματα θα σταματήσουν τις εκτός δρόμου βλέψεις του νέου pick-up της Toyota. Και γίνονται ακόμα λιγότερα εάν επιλέξεις τις κοντές σχέσεις και κλειδώσεις ηλεκτρονικά το πίσω διαφορικό.

Στο όνομα της Ιστορίας
Είναι ξεκάθαρο ότι εάν χρειάζεσαι πραγματικά να φορτώνεις μάλλον θα καταλήξεις στην έκδοση Extra Cab, αφού η διπλοκάμπινη έκδοση είναι φτιαγμένη για να ικανοποιεί και οικογενειακές μεταφορικές ανάγκες εκτός από επαγγελματικές. Με μήκος 1,56, μέγιστο πλάτος 1,54 και ύψος 0,48 m, η καρότσα του νέου Hilux Double Cab κάποιες φορές θα αποτελέσει λόγο για ένα δρομολόγιο παραπάνω. Πάντως το ωφέλιμο φορτίο για τα διπλοκάμπινα είναι στα 1.040 kg, μια πολύ καλή τιμή.

Αυτό όμως είναι κάτι που ισχύει για κάθε ανταγωνιστή και δεν αλλοιώνει την κορυφαία εικόνα του νέου pick-up της Toyota, από την οποία λείπει μόνο ένα ισχυρότερο μοτέρ. Γι’ αυτό και η επιτυχία του είναι δεδομένη παρά τον κάπως τσιμπημένο τιμοκατάλογο: Οι διπλοκάμπινες εκδόσεις ξεκινούν από τα 32.205 ευρώ, με ομολογουμένως πλούσιο εξοπλισμό, το κύρος του ονόματος Hilux, αλλά και τη σιγουριά ενός πληρέστατου δικτύου υποστήριξης, 6ετούς εγγύησης για τα μηχανικά μέρη και τρία χρόνια δωρεάν οδικής βοήθειας.

Τι λέει το DRIVE
Η ολοκαίνουργια γενιά του Hilux συνεχίζει να παίζει σε κορυφαίο επίπεδο στα pick-up, σχεδόν σε κάθε τομέα. Ένας ισχυρότερος κινητήρας θα ολοκλήρωνε ιδανικά την εικόνα της.

Τιμή από € 32.205 (το Double Cab)
Τεχνολογία 2.393 cc, ντίζελ, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.400 rpm, 40,8 kgm/1.600-2.000 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων, κίνηση στους πίσω τροχούς με κατ’ επιλογή τετρακίνηση

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 13,2”
0-140 km/h 30,8”
0-400 m 18,8” @ 116,7 km/h
0-1.000 m 35,1” @ 143,9 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 12,4”
50-80 km/h (3η) 5,4”
80-110 km/h (3η) 7,0”
80-110 km/h (4η) 8,4”
110-140 km/h (4η) 14,3”
110-140 km/h (5η) 17,8”
110-140 km/h (6η) 22,9”
Φρένα 100-0 km/h 43,7 m
Τελική ταχύτητα 170 km/h
Μέση κατανάλωση 10,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2167 g/km
Διαστάσεις 5.330 x 1.855 x 1.815 mm
Βάρος 2.130 kg
Μετρήσεις Drive
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube