Main menu

Ντίνος Παπαγιαννόπουλος
Τετάρτη, 12 Ιουλίου 2017 - 4:51μμ

Test drive: Νέα BMW 418d Coupé

Η ανανεωμένη Σειρά 4, στη βασική πετρελαιοκίνητη έκδοσή της δίνει έμφαση περισσότερο στην εμφάνισή της παρά στις μοιραία υποβαθμισμένες επιδόσεις
Τα μεγάλα κουπέ ανέκαθεν ασκούσαν σε όλους μια ιδιαίτερη επιρροή. Οι αναλογίες τους είναι πολύ ελκυστικές στο μάτι, η φόρμα τους συνήθως σμιλεύεται με ιδιαίτερη προσοχή.

Επειδή –το πιστεύω ακράδαντα– και οι ίδιοι οι σχεδιαστές τραβούν τις γραμμές με μεγαλύτερη ελευθερία και σαφώς περισσότερο κέφι. Το γεγονός ότι πρόκειται για εξ ορισμού μακριά οχήματα, τους δίνει τη δυνατότητα οι γραμμές αυτές να είναι πιο αρμονικές και εύπλαστες.

Πάρτε τη Σειρά 4 για παράδειγμα. Όταν το 2013 παρουσιάστηκε, εγκαινιάζοντας μια νέα αρίθμηση και μια νέα οικογένεια, πολλοί από εμάς εξυμνήσαμε το σχήμα της. Κι αν η δική μου άποψη είναι υποκειμενική, το ίδιο είναι και η άποψη σχεδόν 400 χιλιάδων ανθρώπων που την αγόρασαν έκτοτε. 
 
Η ανανέωση ωστόσο κρίθηκε αναγκαία από την BMW, δεδομένου ότι έκτοτε οι «αιώνιοι» αντίπαλοι παρουσίασαν δύο εξίσου εντυπωσιακά στην όψη, αλλά και σε ικανότητες, κουπέ μοντέλα. Η Audi τη νέα γενιά Α5 και η Mercedes-Benz την C-Class Coupé. Η ανανεωμένη «4άρα» δεν άλλαξε από πλευράς διαστάσεων. Το μήκος παραμένει στα 4,6 μέτρα και το μεταξόνιο στα 2,81 m, που την καθιστά το πιο ευρύχωρο ανάμεσα στα τρία. Ειδικά για τους αποκλειστικά δύο πίσω επιβάτες. Δύο κανονικού μεγέθους ενήλικες δεν θα αντιμετωπίσουν ιδιαίτερο πρόβλημα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την BMW 420d Coup
é

Προφανώς οι αναλογίες δεν έχουν αλλάξει επίσης. Σε σχέση με τη προηγούμενη Σειρά 4 τώρα, η ανανεωμένη προσπαθεί να δείχνει λίγο πιο «αθλητική». Το ρύγχος είναι πιο κυρτό, με περισσότερες γωνίες για να δίνει μια πιο «τρισδιάστατη» εικόνα, που αγκαλιάζει το δρόμο. Η πιο χαρακτηριστική αλλαγή είναι η μεγάλη εισαγωγή αέρα χαμηλά, η οποία μεγεθύνεται στις γωνίες, προσδίδοντας μια αίσθηση μεγαλύτερου πλάτους.

Το πίσω μέρος έχει υποστεί και αυτό κάποιες αλλαγές ώστε να συμβαδίζει με το εμπρός. Έχει τοποθετηθεί ανασχεδιασμένος προφυλακτήρας, ενώ νέας σχεδίασης είναι και τα φωτιστικά σώματα LED.



Στο εσωτερικό χρειάζεται να είσαι κάτοχος της προηγούμενης Σειράς 4 για να βρεις τις διαφορές. Η πιο χτυπητή είναι ότι ο πίνακας οργάνων μπορεί πλέον να είναι και ηλεκτρονικός, όπως στην έκδοση που δοκιμάζουμε. Αλλάζει χρώματα και βαθμονόμηση ανάλογα με την επιλογή οδηγικών προγραμμάτων, τα οποία είναι τέσσερα: EcoPro, Comfort, Sport και Sport+. Η δεύτερη ξεκάθαρη διαφορά είναι ότι το σύστημα iDrive έχει πλέον στοιχεία από την μεγαλύτερη Σειρά 5. Δεν διαθέτει οθόνη αφής, όπως εκείνη, αλλά έχει απλοποιηθεί η λειτουργία του και πλέον εμφανίζονται έξι εικονίδια με τις βασικές λειτουργίες.

Πρόκειται για ένα από τα πιο άμεσα και διαισθητικά σε λειτουργία συστήματα, επειδή κατηγοριοποιεί το μεγάλο όγκο πληροφοριών και λειτουργιών με απλό τρόπο. Τα γραφικά είναι επίσης υψηλής ευκρίνειας και οι δυνατότητες συνδεσιμότητας σε πολύ προηγμένο επίπεδο. Υπάρχει επίσης ένα νέας σχεδίασης τιμόνι και μερικά πρόσθετα στοιχεία από αλουμίνιο και χρώμιο, καθώς και κάποια κομμάτια από γυαλιστερό «πιάνο» πλαστικό. Η συναρμογή παραμένει κορυφαία.

Η συγκεκριμένη έκδοση που δοκιμάζουμε είναι η μικρότερη ανάμεσα στην γκάμα των κινητήρωνντίζελ. Μικρότερη από πλευράς ιπποδύναμης, δεδομένου ότι και εδώ ο κυβισμός του πετρελαιοκινητήρα είναι 1.995 cc, αλλά αποδίδει 150 αντί 190 ίππων της 420d. Αποδίδει επίσης και 8,1 kgm λιγότερα από πλευράς ροπής. Που σημαίνει ότι μοιραία υπολείπεται και σε επιδόσεις, παρά το γεγονός ότι υπάρχει και εδώ το γνωστό 8άρι αυτόματο κιβώτιο, το οποίο βοηθά όσο μπορεί με την πολύ σωστή κλιμάκωσή του.

H 418d των 1.580 κιλών κάνει το 0-100 km/h σε 9,2”, βγαίνει στο 400άρι από στάση σε 16,6” και στο χιλιόμετρο σε 30,5”. Οι χρόνοι από μόνοι τους είναι συμπαθητικοί. Τα αντίστοιχα νούμερα της 420d είναι 7,7”, 16,5” και 28,7”. Η αίσθηση ωστόσο κυρίως στις ενδιάμεσες επιταχύνσεις σε αφήνει μάλλον ανικανοποίητο.

Δεδομένου ότι το πλαίσιο του αυτοκινήτου μπορεί να διαχειριστεί με ευκολία πολλά περισσότερα άλογα. Ωστόσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η βασική αποστολή της συγκεκριμένης έκδοσης είναι πολύ πιο ήπια: Να κρατάει ξεκούραστους οδηγό και συνοδηγό κυρίως. Άντε και δύο επιβάτες πίσω. Να κάνει ένα άνετο ταξίδι με μικρό κόστος και βέβαια να δείχνει όμορφη. Σε όλους τους παραπάνω τομείς τα καταφέρνει μια χαρά.



Η ανάρτηση είναι ενδοτική, περνά λίγο θόρυβο, διαχειρίζεται τις ανωμαλίες με αταραξία, γενικά σε εμπνέει περισσότερο για ταξίδι. Ακόμα περισσότερο μέσα στην πόλη με μικρές ταχύτητες, όπου στην κυριολεξία σε απομονώνει από το δρόμο. Η κατανάλωση, όσο δεν ζορίζεται, δεν πρόκειται να ξεφύγει πάνω από τα 8 με 8,4 lt/100 km.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε την BMW 420i Coupé

Και εδώ που τα λέμε γιατί να ζορίζεται; Δεν είναι δηλαδή ότι μπορείς να κάνεις και πολλά πράγματα. Που θα μπορούσες άνετα φυσικά. Διότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά ικανό αυτοκίνητο. Η θέση οδήγησης πολεμική, και η ανάρτηση  έχει λίγο πιο σφιχτή ρύθμιση από την προηγούμενη. Αλλά ο κινητήρας έχει ένα συγκεκριμένο όριο το οποίο σου επιβάλλει.

Ακόμα και στη σπορ ρύθμιση κινητήρα, κιβωτίου και ανάρτησης (το αυτοκίνητο δοκιμής είχε ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ως εξτρά) ο ρυθμός γίνεται μεν σβέλτος αλλά μέχρις εκεί. Η ρύθμιση της ανάρτησης παραμένει προσανατολισμένη σε πιο χαλαρό ρυθμό, ακόμα και στη σπορ λειτουργία. Επίσης το τιμόνι γίνεται αχρείαστα βαρύ, χωρίς να κερδίσει κάτι επιπλέον σε αίσθηση.


Η 418d είναι λοιπόν μια καλή λύση για όσους εκτιμούν την εμφάνιση, την ποιότητα κατασκευής, τον προχωρημένο τεχνολογικό εξοπλισμό, αλλά δεν έχουν ιδιαίτερες απαιτήσεις σε επιδόσεις. Όχι ότι δεν πρόκειται για ένα ικανότατο κουπέ, αλλά, ειδικά σε αυτή την περίπτωση, σπορ δεν το λες, όσο κι αν δείχνει και (σε άλλες εκδόσεις) είναι.



Την 418d την επιλέγεις, αν επιμένεις σε ντίζελ έκδοση και δεν στραφείς προς βενζινοκινητήρα, διότι στοιχίζει σχεδόν τρεις χιλιάδες ευρώ λιγότερα από την 420d, χρήματα, που αν δεν σε ενδιαφέρουν οι επιδόσεις μπορείς να εξοικονομήσεις σε εξοπλισμό, από την τεράστια λίστα των επιπλέον επιλογών που σου παρέχει η βαυαρική μάρκα.
 
Τι λέει το DRIVE
Η νέα «4άρα» δεν έχει αλλάξει στον πυρήνα της φιλοσοφίας της. Παραμένει κυρίως ένα ταξιδιάρικο κουπέ με έμφαση στην εμφάνιση και την ποιότητα. Από τη βασική ντίζελ έκδοση άλλωστε δεν μπορεί κανείς να περιμένει περισσότερα.
Τιμή Από €51.771
Τεχνολογία 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός και common rail και τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/4.000 rpm, 32,7 kgm/1.500-3.000 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,2”
0-400 m 16,6” @ 134,2 km/h
0-1.000 m 30,5” @ 173 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,1”
50-80 3,3”
80-110 5,0”
110-140 km/h 7,1”
Φρένα 100-0 km/h 39,5 m
Τελική ταχύτητα 213 km/h
Μέση κατανάλωση 8,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 117 g/km
Διαστάσεις 4.638 x 1.825 x 1.377 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.580 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία