Test drive: MINI Cooper SD Countryman

Test drive: MINI Cooper SD Countryman

Με τον ισχυρότερο πετρελαιοκινητήρα της γκάμας, η δεύτερη γενιά του Countryman έχει όλα τα προαπαιτούμενα για να αποδειχθεί ένας ικανότατος ταξιδευτής για την οικογένεια.

Το πρώτο Countryman ήταν το πρώτο MINI που μπορούσε να καλύψει ουσιαστικά μια οικογένεια.

Ωστόσο οι έρευνες έδειξαν ότι οι αγοραστές ήθελαν ακόμα μεγαλύτερο αυτοκίνητο και η δεύτερη γενιά όφειλε να τις ακολουθήσει. Έτσι, πλέον μιλάμε για ένα crossover σχεδόν μεσαίου μεγέθους, με μήκος 4,3 m (+20 cm από το προηγούμενο), πλάτος 1,82 m και ύψος 1,56 m. Το μεταξόνιό αυξήθηκε κατά 7,5 cm.

Σημαντικά μεγάλωσε και η απόσταση από το έδαφος που έφτασε τα 16,5 cm, όμως η συμβολική εικόνα MINI διαφυλάχτηκε ως κόρη οφθαλμού. Απ’ όπου κι εάν το δεις καταλαβαίνεις αμέσως ότι πρόκειται για το Countryman, με τις χαρακτηριστικές του αναλογίες να παραμένουν αναλλοίωτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το νέο MINI Cooper Countryman

Τη δέσμευση της εταιρείας ότι δε θα υπάρξει μεγαλύτερο MINI, συνοδεύει μια καμπίνα που είναι απόλυτα επαρκής για τέσσερις. Προσφέρει άφθονο αέρα για το κεφάλι, καλό χώρο για τα γόνατα και εύκολο μπες-βγες, οπότε δύσκολα θα ακούσεις παράπονα από το πίσω κάθισμα που επιπλέον σύρεται κι έχει πλάτη με ρυθμιζόμενη κλίση. Μεγάλη βελτίωση υπήρξε και στο πορτμπαγκάζ των 450 lt (+100), το οποίο διατήρησε το πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και την πανεύκολη φόρτωση.



Η εργονομία είναι πολύ καλύτερη από του προηγούμενου Countryman αλλά παίρνει ακόμα βελτίωση, ενώ η θέση οδήγησης παρότι δεν είναι χαμηλή έχει σπορ διάθεση και πολύ καλή ορατότητα. Η απτή ποιότητα είναι καλή, ωστόσο το φινίρισμα δεν είναι κορυφαίο και υπάρχουν μερικά σκληρά πλαστικά που θα μπορούσαν να έχουν καλύτερη υφή.

Μεγάλωσε, δυνάμωσε
Cooper SD σημαίνει και πάλι 2λιτρο ντίζελ κινητήρα. Όμως τώρα αποδίδει 190 ίππους (αντί 143) στις 4.000 rpm και 40,8 kgm (αντί 31,1) μεταξύ 1.750-2.500 rpm, που έχουν απέναντί τους 1.560 kg. Το βάρος δεν είναι αμελητέο, αλλά το μοτέρ είναι ζωντανό από τις 1.500 rpm και μέχρι τις 4.600 rpm παράγει έργο αγόγγυστα, με αισθητή αλλά όχι δυσάρεστη ηχητική παρουσία.

Συνεργάζεται αποκλειστικά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο, που έχει σωστή κλιμάκωση και βοηθάει ώστε να επιτυγχάνονται 0-100 km/h σε 7,7”, 80-110 km/h σε 3,8” και τελική 220 km/h. Ανάλογα με τη ρύθμιση στο οδηγικό προφίλ έχεις και σοβαρά διαφορετική συμπεριφορά από το πακέτο κινητήρα-κιβωτίου. Sport σημαίνει πολύ ζωντανή απόκριση στο γκάζι και προθυμία στο κατέβασμα, Normal ό,τι χρειάζεσαι στην καθημερινότητα και Green ράθυμο χαρακτήρα για έξτρα οικονομία 8-10%.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε τη BMW X1 xDrive20d

Το ρεζουμέ είναι πως μπορείς να κινείσαι με ευκολία σβέλτα, χωρίς το μοτέρ να πιέζεται άρα και να καταναλώνει πολύ. Η μέση τιμή σε όλη τη δοκιμή ήταν 7,3 lt/100 km, περίπου όσο πρέπει να υπολογίζεις και στον ανοιχτό δρόμο με ελαφρώς βιαστική διάθεση.

Σε πιο σφιχτό πεδίο, το Countryman δεν έχει χάσει την ικανότητά του να στρίβει γρήγορα. Είναι σταθερό, βρίσκει πολλή πρόσφυση και η τετρακίνηση (€ 2.680) των εκδόσεων ALL4 δε θα σου λείψει εάν δεν έχεις υπερβολικές απαιτήσεις. Επικουρούμενο μάλιστα από το ακριβές μπροστινό σύστημα αποτελεί ένα ενδιαφέρον πακέτο που δε γέρνει πολύ, ούτε βουτάει στο δυνατό φρενάρισμα. Ειρήσθω εν παρόδω τα 100-0 km/h ολοκληρώνονται σε 39,2 m, με το πεντάλ να έχει πολύ προοδευτική αίσθηση. Είναι μια απλώς επαρκής τιμή που συνοδεύεται πάντως από μεγάλη αντοχή στη συνεχόμενη χρήση.



Ομολογουμένως πάντως, ως οδηγός νοιώθεις πιο μακριά από το δρόμο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, χωρίς κορυφαία αίσθηση από το τιμόνι και με περισσότερη αδράνεια στις εντολές σου. Πιο μακριά από το δρόμο νοιώθουν βέβαια και οι υπόλοιποι, κάτι αναντίλεκτα θετικό για ένα οικογενειακό μοντέλο. Η κύλιση είναι ασύγκριτα βελτιωμένη και η άνεση ακόμα και με 19άρες ζάντες -που δε συστήνουμε- ανθρώπινη, παρότι σίγουρα μιλάμε για ένα σφιχτό αυτοκίνητο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Από € 26.970 το νέο MINI Countryman

Φαίνεται πως αυτός ο χαρακτήρας ικανοποιεί περισσότερο εκείνους που αναζητούν ένα crossover με niche χαρακτήρα κι έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν ακριβά όχι μόνο την αγορά αλλά και την κατοχή του. Το συγκεκριμένο Countryman ξεκινάει από τα €41.660 και λόγω 2λιτρου μοτέρ συνοδεύεται από μπόλικα πάγια κόστη, καθότι το ελληνικό κράτος το θεωρεί στοιχείο πολυτελούς βίου. Ο εξοπλισμός δεν είναι επ’ ουδενί φτωχός, σίγουρα όμως σου αφήνει περιθώριο για μια περιήγηση στη λίστα με τα έξτρα για επιπλέον στοιχεία εξατομίκευσης.

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Countryman είναι πλέον ένα κανονικό οικογενειακό μοντέλο. Ο 2λιτρος ντίζελ δίνει έναν πολύ αξιόλογο συνδυασμό επιδόσεων και οικονομίας καυσίμου, που πάντως καλείσαι να πληρώσεις ακριβά.
Τιμή από € 41.660
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.995 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 190 PS/4.000 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7”
0-160 km/h 19,4”
0-400 m 15,7” @ 145,5 km/h
0-1.000 m 28,6” @ 184,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 6,2”
30-50 km/h (kickdown) 1,4”
50-80 km/h (kickdown) 2,6”
80-110 km/h (kickdown) 3,8”
110-140 km/h (kickdown) 5,3”
Φρένα 100-0 km/h 39,2 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2121 g/km
Διαστάσεις 4.299 x 1.822 x 1.557 mm
Χώρος αποσκευών 450 lt
Βάρος 1.560 kg
Μετρήσεις DRIVE, με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία και τη ρύθμιση Sport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube