Main menu

Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017 - 8:45πμ

Test drive: KIA Soul 1.6 DIESEL 136 hp EX PREMIUM 7-DCT

Στην ανανεωμένη δεύτερη γενιά, το Kia Soul διατηρεί τον ξεχωριστό και ιδιαίτερο χαρακτήρα, σερβίροντάς τον σε ένα πιο ραφιναρισμένο και καλά εξοπλισμένο πακέτο.

Είναι αστείο να βλέπεις το πόσο διαφορετικά αντιμετωπίζεται κάποιες φορές το ίδιο αυτοκίνητο. Πάρτε για παράδειγμα το Soul που η ΚIA το προωθεί ως ένα ενναλακτικό και άκρως νεανικό crossover. Στις ΗΠΑ λογίζεται ως τέτοιο και στην πλειονότητά τους οι άνθρωποι που καταλήγουν στην αγορά του, όπως δείχνουν και τα στοιχεία, είναι νέοι σε ηλικία και δραστήριοι οδηγοί.

Στην από εδώ μεριά του Ατλαντικού ωστόσο, το σχεδιασμένο στο κέντρο της εταιρείας στην Καλιφόρνια Soul, δεν έχει καταφέρει να συγκινήσει τους νέους. Προσωπικά, ο μοναδικός ιδιοκτήτης που γνωρίζω είναι ο συμπαθής γείτονάς μου που απολαμβάνει εδώ και χρόνια τη σύνταξή του και απέχει αρκετά από το τάργκετ γκρουπ που έχει θέση η KIA. Στη Γηραιά Ήπειρο, οι ιδιοκτήτες του είναι άνθρωποι που απλώς έλκονται από την πρακτικότητα και τους χώρους του ψηλού αμαξώματος, μη δίνοντας ιδιαίτερη βάση στην ξεχωριστή σχεδίαση, η οποία ύστερα και από το τελευταίο φρεσκάρισμα κλείνει ακόμα περισσότερο το μάτι στο νεανικό κοινό.

Του κουτιού
Τα χρόνια πέρασαν αλλά η «box» αισθητική δεν άλλαξε και παραμένει φυσικά το σήμα κατατεθέν του Soul. Οι τελευταίες σχεδιαστικές επεμβάσεις επικεντρώνονται στους προφυλακτήρες και στα ανασχεδιασμένα φανάρια, στις νέες ζάντες αλουμινίου και στο παιχνίδι με τις διχρωμίες όπως στην περίπτωση του δικού μας, ερυθρόλευκου, Soul. Αλλαγές που στόχο είχαν όχι μόνο να φρεσκάρουν, αλλά να τονώσουν παραπάνω τη νεανική εικόνα του μοντέλου της ΚIA.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Kia Rio

Αντίστοιχης φιλοσοφίας είναι και οι επεμβάσεις που δέχθηκε και το εσωτερικό, αποκτώντας πιο μοντέρνα εικόνα και συμβαδίζοντας πλέον με τις τελευταίες τεχνολογίες συνδεσιμότητας. Σχεδιαστικά, την παράσταση κλέβουν τα στρογγυλά ηχεία που είναι «ακροβολισμένα» στο πάνω μέρος του ταμπλό και εξέχουν ελαφρώς. Όπως επίσης και η μεγάλη οθόνη αφής που υποστηρίζει το σύστημα πολυμέσων, με στάνταρ το σύστημα πλοήγησης και πολλές δυνατότητες σύνδεσης, είτε κινητού είτε άλλων συσκευών για αναπαραγωγή μουσικής. Η ποιότητα των υλικών είναι αναβαθμισμένη, με τις γυαλιστερές μαύρες επιφάνειες να προσθέτουν πόντους στη συνολική εικόνα και να δένουν πολύ όμορφα με τα μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Stinger GT 2018

Οι χώροι είναι παραπάνω από ικανοποιητικοί για τα 4,1 m του αμαξώματος, με την ψηλή και τετράγωνη καμπίνα να συμβάλλει στην αίσθηση ευρυχωρίας που έχουν οι πίσω επιβάτες. Οι τελευταίοι δεν θα παραπονεθούν ούτε για το χώρο στα πόδια τους. Το πορτμπαγκάζ των 354 λίτρων από την άλλη είναι μεγάλο και προσφέρει τη δυνατότητα να χωριστεί σε δύο διαμερίσματα, είτε για πιο βολικό μοίρασμα των αποσκευών είτε για να δημιουργηθεί ένας εντελώς επίπεδος χώρος, αν αποφασίσεις να διπλώσεις την πλάτη των πίσω καθισμάτων.

Έχει ψυχή και στο δρόμο
Μηχανολογικά, η κίνηση του ερυθρόλευκου Soul που είχαμε στη διάθεση μας είχε ανατεθεί στον καλό 1.600άρη κινητήρα ντίζελ της κορεατικής φίρμας με τα 136 PS και τα 30,6 kgm ροπής. Στην προκειμένη δε περίπτωση συνδυαζόταν με το αυτόματο 7άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη που έχουμε γνωρίσει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας. Στην πράξη, το μοτέρ αποδεικνύεται υπέρ-αρκετό για το χαρακτήρα του μοντέλου και θα ανταποκριθεί ακόμα κι αν ο οδηγός αποφασίσει να κινήσει τα 1.410 kg του Soul σε σβέλτο ρυθμό. Το κιβώτιο με τη σειρά του, με εξαίρεση μια νωχελικότητα στα κατεβάσματα όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα ECO, είναι ευχάριστο και σβέλτο στις αλλαγές, κάνοντας παράλληλα τις καθημερινές αστικές μετακινήσεις ακόμα πιο άνετες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Kia Sportage 1.7 CRDi

Το ύψος και το σχήμα του Soul δεν σε προδιαθέτουν να ανακαλύψεις το όριό του στις στροφές. Αλλά όπως και στην προηγούμενη γενιά του, το αυτοκίνητο γέρνει ελάχιστα ακόμα και όταν πιεστεί και κρατά καλά στο δρόμο, χωρίς να επιφυλάσσει στον οδηγό του εκπλήξεις που θα το φέρουν πιθανόν σε δύσκολη θέση. Παρόλο την μάλλον αρκετά σφιχτή ρύθμισή της, η ανάρτηση προσφέρει ικανοποιητική άνεση. Σε συνδυασμό δε με την καλύτερη πλέον ηχομόνωση της καμπίνας, έχει βελτιώσει αισθητά με τον παρελθόν και την ποιότητα κύλισης. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι τα καλά σχόλια έρχονται με το αυτοκίνητο να φορά λάστιχα που θα ταίριαζαν περισσότερο σε κάποιο GTi!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το KIA cee’d GT Line 1.0 T-GDI 120 PS

Οι 18άρηδες τροχοί με τα λάστιχα 235/45 προσθέτουν σαφώς πόντους στην εμφάνιση του Soul. Αλλά ένα μικρότερης διάστασης και με υψηλότερο προφίλ λάστιχο θα βοηθούσε τη σφιχτή ανάρτηση να είναι ακόμα πιο άνετη στην καθημερινή χρήση, χωρίς να επηρεαστούν αρνητικά η οδική συμπεριφορά ή οι επιδόσεις του στα φρένα. Θα επέτρεπε παράλληλα στον ιδιοκτήτη του να ανακαλύψει τον crossover χαρακτήρα σε κάποιο χωματόδρομο με λιγότερο άγχος για τα λάστιχα.

Ξεχωριστό και πλούσιο
H KIA είχε εξ αρχής αποφασίσει να ακολουθήσει ένα διαφορετικό και πιο μοναχικό δρόμο στα μικρά crossover, δίνοντας στο Soul έναν πιο ξεχωριστό χαρακτήρα. Αυτός παραμένει και το διαφοροποιεί ακόμα και σήμερα από τις υπόλοιπες επιλογές της πολυπληθούς πλέον κατηγορίας. Εξακολουθεί λοιπόν να απευθύνεται σε ανθρώπους που πέρα από τη λογική κατανάλωση (7,1 lt/100km), τους χώρους, τον υπερπλήρη εξοπλισμό της μιας και μοναδικής έκδοσης και την τιμή θα κοιτάξουν και λίγο πιο βαθιά στην… ψυχή του!

Τι λέει το DRIVE
Βελτιωμένο, πιο ραφιναρισμένο και καλύτερα εξοπλισμένο από ποτέ, αλλά σε μια κατηγορία που σφύζει πλέον από προτάσεις, το Soul εξακολουθεί να απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν να ξεχωρίζουν
Τιμή Από €17.490 (δοκιμής €21.490)
Τεχνολογία 1.582cc, i4, common rail, άμεσος ψεκασμός, τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, 136 PS/4.000 rpm, 30,6 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 10,4”
0-160 km/h 35,7”
0-400 m 17,4” @ 126,4 km/h
0-1.000 m 32,4” @ 157,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 8,9”
50-80 km/h (kickdown) 5,0”
80-110 km/h (kickdown) 5,7”
110-140 km/h (kickdown) 10,1”
Φρένα 100-0 km/h 37,5 m
Τελική ταχύτητα 182 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 130 g/km
Διαστάσεις 4.140 x 1.800 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 354 lt
Βάρος 1.410 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία