Test drive: FIAT 500L Trekking 1.6 MJT 120 PS Beats

Test drive: FIAT 500L Trekking 1.6 MJT 120 PS Beats

Η νέα έκδοση πετρελαιοκινητήρα ανεβάζει τον παλμό του περιπετειώδους 500L Trekking.

Η κατηγορία των πολυμορφικών διακρίνεται για την πρακτικότητα και την πολυχρηστικότητα της. Ένα από τα μέλη της είναι και το 500L της FIAT, μοντέλο που αποδείχθηκε εμπορική επιτυχία για την ιταλική εταιρεία.

Τα τελευταία όμως χρόνια, η συγκεκριμένη κατηγορία συρρικνώνεται σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, με τους υποψήφιους αγοραστές να στρέφονται προς τα crossover και τα SUV. Αυτό οδήγησε έγκαιρα τη FIAT, τουλάχιστον τρία χρόνια πριν, να προχωρήσει στη δημιουργία της crossover εκδοχής του 500L, και φυσικά αργότερα στη δημιουργία του φρέσκου 500X.

Η έκδοση Trekking του 500L ξεχωρίζει από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος (14,5 εκ. συνολικά), τα προστατευτικά σε προφυλακτήρες και θόλους, και τις ζάντες αλουμινίου με τα all season M+S λάστιχα της GoodYear.

Στις πιο ουσιαστικές διαφορές, πέρα από την ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος, βρίσκουμε και το σύστημα Traction+ που λειτουργεί ως ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό μέχρι την ταχύτητα 30 km/h. Με τη βοήθεια δηλαδή των εμπρός φρένων, διαχειρίζεται τη δύναμη που φτάνει στους εμπρός τροχούς για να δώσει όσο το δυνατόν περισσότερη πρόσφυση στις εκτός δρόμου διαδρομές ή σε περιβάλλον με μειωμένη πρόσφυση.

Αυτά όλα όμως είναι γνωστά, μιας και η συγκεκριμένη έκδοση του 500L προσφέρεται στην ελληνική αγορά από τα τέλη του 2013. Το νέο στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι ο κινητήρας. Ο 1.600άρης MultiJet των 105 ίππων αντικαταστάθηκε από το νεότερο με τους 120 ίππους που διαθέτει και τουρμπίνα με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας. Η συγκεκριμένη αλλαγή, μόνο κέρδος είχε για το 500L Trekking. Πρόκειται για ένα μοτέρ που εναρμονίζεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro6: Καταναλώνει λιγότερο πετρέλαιο, εκπέμπει λιγότερο CO2, έχει αρκετά πιο πολιτισμένη λειτουργία και δίνει ανώτερες επιδόσεις σε σχέση με την έκδοση των 105 ίππων που αντικαθιστά.

Βελτιστοποίηση
Όπως αναφέραμε, οι επιδόσεις που χαρίζει ο νέος κινητήρας είναι ανώτερες σε σχέση με την έκδοση που αντικαθιστά. Πλέον, για να πιάσει τα 100 km/h από στάση χρειάζεται 11,5”, όσο ανακοινώνει και η FIAT, τη στιγμή που η έκδοση με τους 105 ίππους ήθελε 14”. Όλες οι μετρήσεις, από στάση και εν κινήσει, παρουσιάζουν την ίδια βελτιωμένη εικόνα, πράγμα που σημαίνει ότι έχει αναβαθμιστεί η ενεργητική ασφάλεια και η ευκολία με την οποία ταξιδεύει το 500L Trekking. Εκεί που δεν μπόρεσε ούτε τώρα να διακριθεί, ήταν στις μετρήσεις φρεναρίσματος. Παρά το γεγονός ότι η FIAT αντικατέστησε τα δισκόφρενα εμπρός και πίσω με μεγαλύτερα, τα λάστιχα M+S δεν επιτρέπουν στο 500L να πετύχει κάτι καλύτερο από 42,4 m για τη μέτρηση 100-0 km/h.

Στο δρόμο, το 500L στρίβει με μεγάλη ασφάλεια, με την ανάρτηση να ελέγχει πλήρως τις κινήσεις του αμαξώματος και να προσφέρει καλή άνεση, χάρη και στα μαλακά λάστιχα που γλυκαίνουν αρκετές ανωμαλίες. Το τιμόνι είναι ακριβές και ελαφρύ, αλλά δεν διακρίνεται για την αίσθησή του, ενώ η υπερυψωμένη σιλουέτα και οι μεγάλοι καθρέφτες δημιουργούν αεροδυναμικό θόρυβο στο ταξίδι. Σε πατημένο χωματόδρομο, θα συμπεριφερθεί πολιτισμένα, αρκεί ο οδηγός να μην ανεβάσει πολύ το ρυθμό.

Στην καμπίνα, δεν υπάρχουν αλλαγές σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις. Η ποιότητα είναι καλή και τα υλικά δείχνουν ότι θα αντέξουν στο χρόνο. Πέντε ενήλικοι θα βολευτούν με σχετική άνεση, ενώ ο χώρος αποσκευών με το συρόμενο πίσω κάθισμα (412 έως 455 λίτρα), το ορθογώνιο σχήμα και το ιδιαίτερα χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, παρέχει υψηλή μεταφορικές ικανότητες.

Το 500L Trekking προσφέρεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις κινητήρα: 1.4 T-Jet 120 PS, 1.3 MJT 95 PS MTA και 1.6 MJT 120 PS. Η κορυφαία πετρελαιοκίνητη που δοκιμάζουμε διατίθεται και με το επίπεδο εξοπλισμού Beats που χαρίζει ακόμα μεγαλύτερη εξατομίκευση και πλουσιότερο εξοπλισμό. Αυτό σημαίνει διχρωμία στο αμάξωμα με διακριτικές κόκκινες ρίγες στους καθρέφτες και διαφορετικής σχεδίασης ζάντες αλουμινίου με κόκκινες δαγκάνες φρένων, ενώ στο εσωτερικό φωλιάζει το εξελιγμένο σε συνεργασία με την Beats by Dre ηχοσύστημα των 500 Watt.

Η τιμή σε συνδυασμό με το όφελος απόσυρσης είναι 24.520 ευρώ, ενώ ανάλογα το χρηματοδοτικό πρόγραμμα προσφέρεται έκπτωση 1.000 ή 1.770 ευρώ που ρίχνει ακόμα πιο πολύ την τιμή του.

Τι λέει το DRIVE
Το 500L Trekking είναι η καλύτερη έκδοση της γκάμας. Με την προσθήκη του νέου 1.6 MJT, η διαφορά με την υπόλοιπη γκάμα μεγαλώνει και ολοκληρώνει ακόμα πιο πολύ τον οικογενειακό/εκδρομικό χαρακτήρα του μοντέλου.
Τιμή από € 25.950 (από € 24.520 με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας, 120 PS/ 3.750 rpm, 32,6 kgm/ 1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5”
0-160 km/h 25,2”
0-400 m 18,0” @ 122,8 km/h
0-1.000 m 33,5” @ 151,8 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 10,4”
50-80 km/h (3η) 3,8”
80-110 km/h (3η) 6,6”
80-110 km/h (4η) 6,3”
110-140 km/h (4η) 11,2”
110-140 km/h (5η) 11,4”
110-140 km/h (6η) 12,5”
Φρένα 100-0 km/h 42,4 m
Τελική ταχύτητα 183 km/h
Μέση κατανάλωση 6,6 lt/100 km
Εκπομπές CO2 114 g/km
Διαστάσεις 4.270 x 1.800 x 1.679 mm
Βάρος 1.480 kg
Μετρήσεις Drive

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube