Test drive: Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 ETG

Test drive: Citroën C4 Cactus 1.6 BlueHDi 100 ETG

Δοκιμάζουμε το αντισυμβατικό γαλλικό μικρομεσαίο με την crossoverίστικη διάθεση στην πετρελαιοκίνητη και αυτόματη έκδοσή του, με τον 1.6 BlueHDi των 100 ίππων.

Αντισυμβατικό, πρωτοποριακό, ασυνήθιστο, ακραίο. Οι χαρακτηρισμοί που μπορεί να δώσει κανείς στο C4 Cactus είναι πολλοί και τα σχόλια που το συνοδεύουν ανάμεικτα. Λογικό, καθώς έχουμε να κάνουμε μ’ ένα αυτοκίνητο που απαρνείται τις κλασικές φόρμες και έλκει τα βλέμματα με τις πολλές σχεδιαστικές ιδιαιτερότητές του.

Ποιες είναι αυτές; Πρώτα απ’ όλα οι μικρές εμπρός κολόνες που δημιουργούν την ψευδαίσθηση ότι η λεπτεπίλεπτη οροφή αιωρείται και στη συνέχεια τα εμπρός φανάρια που εκτείνονται σε τρεις παράλληλες νοητές σειρές και πλαισιώνονται από μια τεράστια μάσκα. Προσωπικά, παρόλο τις εκκεντρικότητες, βρίσκω το αμάξωμα των τεσσάρων και κάτι μέτρων, που με την ικανή απόσταση από το έδαφος φλερτάρει και με το χαρακτηρισμό του crossover, ενδιαφέρον. Κι αυτός είναι ένας χαρακτηρισμός που δεν συνηθίζω να δίνω σε αυτοκίνητα που κάνουν υπερβολική χρήση πλαστικού στο αμάξωμά τους.

Στην περίπτωση του Cactus όμως, ακόμα κι αυτό είναι με κόνσεπτ! Και αναφέρομαι φυσικά στα πλαστικά τμήματα που επενδύουν τις πόρτες. Airbumps τα ονομάζει η γαλλική εταιρεία και πρόκειται για μια πατενταρισμένη τεχνική συγκόλλησης που παγιδεύει θυλάκους αέρα σε ορισμένα σημεία, προκειμένου να προστατεύεται το αμάξωμα από τις μικροσυγκρούσεις και τις γρατζουνιές που στην πλειονότητά τους προέρχονται από απροσεξία, αλλά είναι ικανές να σου χαλάσουν τη διάθεση και να αυξήσουν τον τζίρο του… φαναρτζή!

Ανεξάρτητα από τον αν τελικά σου αρέσει το αποτέλεσμα ή όχι, οφείλεις να παραδεχτείς πως η Citroën έφτιαξε ένα αυτοκίνητο που δεν μοιάζει με κανένα άλλο. Κι αυτό δεν αφορά μόνο την εξωτερική εμφάνιση, αλλά τη γενικότερη φιλοσοφία, η οποία σε μια εποχή που τα θέλουμε όλα έρχεται να μας συστήσει τη λογική του απαραίτητου!

Τι σημαίνει αυτό; 'Οτι στο βωμό της απλότητας κατασκευής και του χαμηλού βάρους, έτσι ώστε να υπάρχει όφελος στην κατανάλωση και να κρατηθεί το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου σε χαμηλό επίπεδο, έχει επαναπροσδιοριστεί το τι πραγματικά είναι απαραίτητο στις μέρες μας σε ένα αυτοκίνητο. Έτσι, π.χ., έχουμε ένα αυτοκίνητο χωρίς τον κλασικό πίνακα οργάνων, στροφόμετρο ή πίσω παράθυρα (ανοίγουν προς τα έξω με μάνταλο), που είναι όμως εφοδιασμένο με ένα τελευταίας τεχνολογίας σύστημα infotainment με πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Το τελευταίο αποτελείται από μια 7άρα οθόνη αφής τύπου τάμπλετ με καλά γραφικά, από την οποία ελέγχονται και όλες οι λειτουργίες για τον κλιματισμό, το ηχοσύστημα, τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου κ.ά.

Μια αντίστοιχης σχεδίασης οθόνη, πιο μικρή σε μέγεθος και μακρόστενη, υπάρχει και πίσω από το τιμόνι, η οποία αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων και παρέχει ψηφιακές ενδείξεις για την ταχύτητα, το ρεζερβουάρ και τη σχέση του κιβωτίου. Στροφόμετρο, όπως προαναφέρθηκε, δεν υπάρχει αλλά οφείλω να ομολογήσω πως στη συγκεκριμένη, αυτόματη έκδοση, δεν είναι κάτι που μου έλειψε.

Οι καινοτομίες στο εσωτερικό συνεχίζονται με τα εμπρός καθίσματα τύπου «πολυθρόνας», που εξαιτίας του αυτόματου κιβωτίου και του ηλεκτρονικού χειρόφρενου, είναι διαφορετικά από αυτά που είχαμε γνωρίσει στις δυο χειροκίνητες εκδόσεις του Cactus παλιότερα. Το έδρανό τους είναι ενιαίο σαν ένας διθέσιος καναπές και ο χαρακτηρισμός αυτός δεν ήρθε στο νου μόνο από την εμφάνιση, αλλά και από το πόσο άνετα είναι. Γενικά, ο χαρακτηρισμός που ταιριάζει στη θέση οδήγησης του Cactus είναι «ξεκούραστη» και το μόνο που τελικά ενοχλεί είναι πως το τιμόνι δεν ρυθμίζεται και σε απόσταση.

Από εκεί και πέρα, το εσωτερικό του γαλλικού μοντέλου ακολουθεί μια μίνιμαλ λογική, με το ταμπλό να είναι λεπτοκαμωμένο, συγκριτικά με ό,τι έχουμε συνηθίσει από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα και λιτό. Οι διακόπτες είναι ελάχιστοι, καθώς τα περισσότερα πράγματα ελέγχονται από την 7ιντση οθόνη στο κέντρο του ταμπλό. Τα υλικά είναι σε γενικές γραμμές καλής ποιότητας και δεν δείχνουν φτωχά, ενώ η συνολική εικόνα της καμπίνας είναι μεν λιτή, αλλά με μια μοντέρνα προσέγγιση.

Σε επίπεδο πρακτικότητας εντύπωση προκαλεί το τεράστιο ντουλαπάκι στην πλευρά του συνοδηγού -απόρροια του συστήματος «Airbag in Roof», όπου ο μετωπικός αερόσακος του συνοδηγού είναι τοποθετημένος στον ουρανό  του αυτοκινήτου και ξεδιπλώνεται από εκεί- αλλά και η μία και μοναδική ποτηροθήκη!

Όσον αφορά τους χώρους, το Cactus είναι ένα άνετο αυτοκίνητο που βολεύει και με τα παραπάνω μία οικογένεια, καθώς για τις μαζεμένες εξωτερικές διαστάσεις έχει γίνει πολύ καλή εκμετάλλευση χώρων. Ένας ενήλικος επιβάτης θα βολέψει άνετα τα γόνατά του πίσω και το μόνο ίσως που τον ενοχλήσει θα είναι το οριακό εσωτερικό ύψος. Το πορτμπαγκάζ των 348 lt μπορεί να χαρακτηριστεί επαρκής, όμως το κατώφλι φόρτωσης είναι ψηλό και η πλάτη του πίσω καθίσματος διπλώνει μονοκόμματα, με το δάπεδο που προκύπτει να μην είναι επίπεδο.

Στο δρόμο, το Cactus τιμά τη γαλλική καταγωγή του και δίνει προτεραιότητα στην άνεση, με τη μαλακή ανάρτηση να απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του δρόμου, εκτός από κάποιες απότομες εγκάρσιες στις χαμηλές ταχύτητες.

Ο 1.6 HDI των 100 PS μας είχε αφήσει θετικότατες εντυπώσεις στη δοκιμή της χειροκίνητης έκδοσης, τόσο με την ελαστικότητα όσο και με τη δύναμή του. Στη συγκεκριμένη περίπτωση όμως, συνεργάζεται με ένα νωχελικό αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων που κρύβει κάποιες από τις αρετές του. Δεν υστερεί σε επιδόσεις, με το 12,3’’ για το 0-100 km/h να μην είναι απόλυτα αντιπροσωπευτικό των δυνατοτήτων του. Αλλά η όποια διάθεση να ανεβάσεις ρυθμό φεύγει ύστερα από τις μια δυο πρώτες αλλαγές, οπότε και βλέπεις ότι το κιβώτιο δεν μπορεί να ακολουθήσει, καθώς προτιμά ένα πιο ράθυμο ρυθμό. Ούτως ή άλλως βέβαια, το Cactus δεν είναι φτιαγμένο για σπορ οδήγηση.

Περνώντας στο ταμείο, ο τιμοκατάλογος για το αυτόματο Cactus ξεκινά από τα €17.920, με το όφελος απόσυρσης και την προσφορά Green Bonus. Παρά τη σχετικά χαμηλή τιμή και τη φιλοσοφία του «απαραίτητου», ο εξοπλισμός ακόμα και στην πιο οικονομική έκδοση Feel είναι πλούσιος περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ESP, Hill Assist, cruise control, κλιματισμό, το σύστημα infotainment με την οθόνη 7”, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 16” κ.ά.

Τι λέει το DRIVE
Πέρα από τη διαφορετική εμφάνιση και φιλοσοφία, το C4 Cactus παρέχει καλούς χώρους για μια οικογένεια, είναι οικονομικό και έχει μια προσέγγιση lifestyle που δεν σε αφήνει ασυγκίνητο. Χρειάζεται όμως ένα πιο σύγχρονο και γρήγορο σε λειτουργία αυτόματο κιβώτιο.
Τιμή από €17.920 (με απόσυρση και προσφορά)
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 2 ΕΕΚ 8v, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 100 PS/3.500 rpm, 25,9 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων ETG, κίνηση στους εμπρός τροχούς
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,3”
0-120 km/h 17,2”
0-140 km/h 25,5”
0-400 m 18,2” @ 123,4 km/h
0-1.000 m 33,6” @ 153,8 km/h
30-50 km/h 2,4”
50-80 km/h 4,3”
80-110 km/h 6,5”
110-140 km/h 10,4”
100-0 km/h 39,8 m
Tελική ταχύτητα 184 km/h
Κατανάλωση 5,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 89 g/km
Διαστάσεις 4.157 x 1.729 x 1.480 mm
Βάρος 1.160 kg
Μετρήσεις DRIVE
Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube