Οδηγούμε το Opel Crossland X 1.6 Turbo D

Οδηγούμε το Opel Crossland X 1.6 Turbo D

Ακολουθώντας το ρεύμα της εποχής, η Opel αντικαθιστά το Meriva με ένα αυτοκίνητο ανάλογα πρακτικό αλλά πιο στιλάτο.

Το Crossland X είναι το δεύτερο ύστερα από το Mokka Χ αυτοκίνητο της Opel στην κατηγορία B των SUV. Οπότε πολύ λογικά το πρώτο πράγμα για το οποίο αναρωτιέται κανείς είναι γιατί να παρουσιάσουν ένα μοντέλο σε μια κατηγορία που είχαν ήδη παρουσία.

Η απάντηση είναι σαφής: To Crossland X είναι ένα κατά βάση «αστικό» crossover, αποκλειστικά προσθιοκίνητο, με σχετικά μικρό κινητήρα και τροχούς μέχρι 17”, βασισμένο στην πλατφόρμα του Peugeot 2008. Συνεργασία που είχε προχωρήσει αρκετά πριν από την εξαγορά της Opel από το Groupe PSA.  Ήταν μάλλον η αρχή του ειδυλλίου που εξελίχθηκε σε… γάμο. Αντίθετα το Mokka X, το οποίο προσφέρεται και σε 4κίνητη  έκδοση, με ισχυρότερα μοτέρ και τροχούς ως και 19” είναι ένα πιο δυναμικό SUV.



Αν και το μήκος είναι στην ουσία το ίδιο, οι σχεδιαστές έχουν προσπαθήσει τα δύο μοντέλα να δίνουν διαφορετικό στίγμα με την πρώτη ματιά. Το Crossland είναι πιο «τετράγωνο», οι όγκοι ξεχωρίζουν σαφέστερα μεταξύ τους. Οι εμπρός κολόνες είναι πιο όρθιες και η οροφή δεν χαμηλώνει στο πίσω μέρος. Αντίθετα, στο Mokka η κλίση που έχουν οι εμπρός κολόνες και η κλίση της γραμμής της οροφής περιορίζουν το ύψος των πλευρικών γυάλινων επιφανειών. Δίνοντας διαφορετικές αναλογίες κι έναν σαφώς πιο επιθετικό τόνο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 EAT6

Στο εμπρός μέρος του Crossland, ο κεραυνός του σήματος της μάρκας προεκτείνεται με δύο ισχυρά χρωμιωμένα στοιχεία ως τα φωτιστικά σώματα και ενώνεται με τις χαρακτηριστικές λεπίδες που η Opel ονομάζει «double wings» και είναι ουσιαστικά τα φώτα ημέρας. Με τον τρόπο αυτό δίνεται έμφαση στο πλάτος. Η σχεδίαση του προφυλακτήρα, ειδικά γύρω από τους προβολείς ομίχλης, προσθέτει όγκο. Η αιωρούμενη οροφή διατίθεται σε δεκάδες χρώματα. Δανείζεται το μοτίβο από το στιλάτο Adam και ακριβώς αυτό θέλει να προσθέσει σε ένα κατά τα άλλα τυπικό οικογενειακό: Το στιλ.

Οικογενειακώς
Το Crossland X είναι ένα αυτοκίνητο για οικογένειες με παιδιά. Απευθύνεται σε αυτούς που θέλουν αυξημένη πρακτικότητα και δυνατότητες διαμόρφωσης των εσωτερικών χώρων, που ζουν περισσότερο μέσα στο αυτοκίνητο, που καταλαμβάνουν κάθε χιλιοστό της καμπίνας με μικροπράγματα. Και σε αυτό το κομμάτι έχουν δώσει ιδιαίτερη προσοχή. Το συρόμενο κατά 15 cm έδρανο του πίσω καθίσματος επιτρέπει τη δυνατότητα διαμόρφωσης του χώρου σύμφωνα με τις ανάγκες. Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κανονικά είναι 410 λίτρα, αλλά με την αναδίπλωση των καθισμάτων μπορεί να φτάσει ως τα 1.255. Οι θήκες για τα διάφορα αντικείμενα στα οποία οι επιβάτες θέλουν να έχουν άμεση πρόσβαση είναι πολλές μέσα στην καμπίνα. Το μεγάλο ύψος των πλευρικών επιφανειών εξασφαλίζει μεγαλύτερη αίσθηση ευρυχωρίας. Η πιο «τετράγωνη» σχεδίαση είναι ο λόγος που ο χώρος για το κεφάλι είναι άφθονος ακόμη και για πολύ ψηλούς πίσω επιβάτες. Για τα γόνατα ωστόσο δεν ξεπερνά το μέσο όρο. Αν ο οδηγός είναι στο όριο των 1,85 μέτρων, ένας αντίστοιχου αναστήματος πίσω επιβάτης θα βολευτεί οριακά, με τα γόνατά του να ακουμπούν λίγο στην πλάτη τους εμπρός καθίσματος.



Η σχεδίαση του ταμπλό σε συνδυασμό με τον πλούσιο σε τεχνολογία infotainment και οδηγικά βοηθήματα εξοπλισμό διαμορφώνουν ένα περιβάλλον καλόγουστο και σύγχρονο. Τα αυτοκίνητα που οδηγήσαμε ήταν προπαραγωγής, παρόλα  αυτά η συναρμογή ήταν στιβαρή και το φινίρισμα προσεγμένο. Το πλαστικό στο βασικό τμήμα του ταμπλό, αυτό που αγγίζεις και που τέλος πάντων καταλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος του οπτικού πεδίου των επιβατών, είναι μαλακό. Στο βάθος, στη βάση του παρμπρίζ και στα χαμηλά είναι πιο γυαλιστερό και σκληρό, χωρίς να ενοχλεί. Η Opel προσφέρει το Crossland X με όλα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που διαθέτει και όλα εκείνα τα στοιχεία εξοπλισμού που κάνουν την οδήγηση πιο εύκολη και απλή. To Opel Front Eye με δυνατότητα αναγνώρισης πινακίδων κυκλοφορίας και όρια ταχύτητας, το σύστημα τήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας, ο έλεγχος της κυκλοφορίας πίσω από το αυτοκίνητο σε ζώνη εύρους 360 μοιρών, ο έλεγχος της τυφλής γωνίας, και κυρίως το σύστημα που βλέπει την κίνηση εμπρός και μπορεί να φρενάρει το αυτοκίνητο αν ο οδηγός δεν το κάνει, είναι στοιχεία για τα οποία το μικρό crossover της Opel ξεχωρίζει. Η γκάμα των συστημάτων infotainment, με την οθόνη στην κορυφαία έκδοση να φτάνει στις οκτώ ίντσες, καλύπτει όλες τις ανάγκες συνδεσιμότητας. Το Intellilink, όπως το ονομάζει η Opel, είναι συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto. Στην πράξη διαπιστώσαμε την εξαιρετική συνεργασία με την εφαρμογή Google Maps. Αν και το navigation της Opel έχει καλύτερη τρισδιάστατη απεικόνιση των διασταυρώσεων, με την οδηγία να προβάλλεται και στο πολύ βολικό head-up display, δυνατότητα που δεν έχεις μέσω του Google Maps.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Renault Captur

Φυσικά το Crossland X δεν εξαιρείται από την υπηρεσία Opel OnStar η οποία έχει εξελιχθεί σε ένα σημαντικό ατού της μάρκας, έναν λόγο για τον οποίο μπορεί κανείς να επιλέξει Opel για πρώτη φορά. Τα νούμερα αποδεικνύουν έμπρακτα τη χρησιμότητά του. Ανά εβδομάδα η εφαρμογή χρησιμοποιείται 107.900 φορές και γίνονται 29.200 κλήσεις στον προσωπικό βοηθό. Είναι ένας… κανονικός άνθρωπος και όχι μια συσκευή αυτόματου τηλεφωνητή που είναι εκεί για να λύσει προβλήματα. Τι είδους; Τα νούμερα της Opel αναφέρουν ότι το OnStar χρησιμοποιείται 32.300 τη βδομάδα για εξ αποστάσεως κλείδωμα ή ξεκλείδωμα αυτοκινήτου. Τέσσερις φορές τη βδομάδα ζητείται η βοήθεια του OnStar για τον εντοπισμό κλεμμένου οχήματος. Οι κλήσεις έκτακτης ανάγκης είναι 122 κατά μέσο όρο και οι διαγνώσεις πιθανών βλαβών 61.600.

Χαμηλού προφίλ
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει μονάδες βενζίνης και ντίζελ. Ο αλουμινένιος 3κύλινδρος βενζινοκινητήρας διατίθεται σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης; 81 PS στην ατμοσφαιρική, 110 και 130 στις δύο υπερτροφοδοτούμενες. Ο πετρελαιοκινητήρας είναι 4κύλινδρος 1.6 τούρμπο, με 99 και 120 ίππους. Τα διαθέσιμα κιβώτια είναι ένα 5άρι χειροκίνητο, ένα 6άρι επίσης χειροκίνητο και ένα αυτόματο έξι σχέσεων.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Με μηχανικά μέρη PSA το νέο Opel Corsa;


Οδηγήσαμε για λίγο το 1.2 τούρμπο με τους 110 ίππους και το 6άρι αυτόματο σασμάν. Ο οποίος είναι ελαστικός στις μεσαίες και έχει δύναμη ψηλά, αλλά η απόκριση, σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο δεν μας ενθουσίασε. Οι αλλαγές από την άλλη είναι ομαλές, αλλά βιάζεται να ανεβάσει για να κάνει οικονομία καυσίμου, με αποτέλεσμα κάθε φορά που θες να επιταχύνεις, έστω λίγο, να κατεβάζει αμέσως με αποτέλεσμα μια... φλυαρία. Το εργοστάσιο ανακοινώνει 11,8” για την επιτάχυνση 0-100 km/h και 187 km/h τελική ταχύτητα. Προφανώς δεν είχαμε τη δυνατότητα να επιβεβαιώσουμε τα νούμερα, αλλά στο ταξίδι διατηρούσε εύκολα υψηλή μέση ταχύτητα, χωρίς θόρυβο.



Η έκδοση που οδηγήσαμε περισσότερο ήταν αυτή με τον πετρελαιοκινητήρα των 120 ίππων και το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η τελική και εδώ είναι 187 km/h, αλλά για το 0-100 km/h η Opel δηλώνει 9,9” κι αυτό που καταλαβαίνεις είναι ότι όντως έχει περισσότερη όρεξη να επιταχύνει. Κυρίως στην αρχή της διαδικασίας, τις πρώτες στιγμές που πατάς το γκάζι. Τραβά θετικά, για την ακρίβεια εντυπωσιάζει, ακόμη και με 1.100 rpm με 3η σε ανηφόρα. Εύκολα συμπεραίνει κάποιος ότι είναι μάλλον ο πιο ταιριαστός συνδυασμός για την κατηγορία και τη φιλοσοφία του αυτοκινήτου. Έχει πλούσια ροπή, 30,6 kgm οπότε θα διατηρεί αυτή τη ζωντάνια ακόμη και φορτωμένο με όλα τα οικογενειακά βάρη. Και θα προσπερνά με ασφάλεια. Αυτό που επίσης αναγκάζεσαι να προσέξεις είναι ο θόρυβος, για την ακρίβεια η απουσία του. Έχει πολιτισμένη λειτουργία, ακόμη και με ανοιχτό παράθυρο δεν ενοχλεί το κροτάλισμά του, ενώ με κλειστά τα τζάμια η ηχομόνωση αποδεικνύεται ιδιαίτερα αποτελεσματική, φιλτράροντας όχι μόνο τον ήχο του κινητήρα, αλλά και αυτόν της κύλισης και τον αεροδυναμικό, με αποτέλεσμα ένα ήσυχο ταξίδι.

Γαλλικής καταγωγής, γερμανικό
Από τα πρώτα μέτρα παρατηρείς την βαριά αίσθηση και τις σχετικά μεγάλες διαδρομές του λεβιέ ταχυτήτων, ο οποίος είναι όμως σαφής και θετικός στο κούμπωμα. Βελτιωμένη σε σχέση με το Mokka και άλλα Opel του πρόσφατου παρελθόντος είναι και η αίσθηση στο τιμόνι. Με σωστό βάρος και καλύτερη πληροφόρηση για τη κατάσταση του δρόμου, τη  γωνία και την πρόσφυση των τροχών. Και είναι ένα από τα πράγματα στα οποία στάθηκαν και οι άνθρωποι της Opel στην παρουσίαση, δείχνοντας ότι τους έχει απασχολήσει.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Opel Mokka X 1.4 Turbo 4x2

Η κύλιση όπως είπαμε είναι αθόρυβη, ενώ στους ιταλικούς δρόμους και η άνεση μας φάνηκε παραπάνω από ικανοποιητική, με αρκετά αφράτη απόσβεση σε λακκούβες και καπάκια υπονόμων. Παρά το ελαφρώς αυξημένο ύψος, που θα επιτρέψει στο Crossland X να πάει σε ένα βατό δασικό δρόμο ή να κατέβει ως την παραλία, ως οφείλει αφού προσδιορίζεται ως crossover και όχι ως αντικαταστάτης του Meriva, ο έλεγχος του βάρους είναι σωστός. Η κλίση είναι η αναμενόμενη, η ισορροπία χωρίς εκπλήξεις και ο ρυθμός στον οποίο μπορεί να κινηθεί σβέλτος χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.



Με λίγα λόγια, μπορεί να φαίνεται ότι «συγκρούεται» με το Mokka X, αλλά στην πραγματικότητα το Crossland Χ είναι μια έξυπνη κίνηση από την πλευρά της Opel. Η κατηγορία των MPV είναι «νεκρή» σε αντίθεση με το ρεύμα των SUV/crossover που γίνεται ολοένα και πιο ορμητικό. Αντικαθιστώντας το Meriva με ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει σε μεγάλο βαθμό την πρακτικότητα του πολυμορφικού με το στιλ των «τζιποειδών» μάλλον κερδισμένη θα βγει.

Τι λέει το DRIVE
Συνδυάζει την πρακτικότητα του πολυμορφικού με το στιλ του crossover, έχει μικρή αλλά σωστά στοχευμένη γκάμα κινητήρων και πλούσιο εξοπλισμό τεχνολογίας και ασφάλειας. Έχει ό,τι χρειάζεται για να πετύχει. Περιμένουμε την τιμή.
Τιμή Αναμένεται
Τεχνολογία 1.560 cc, i4, 16v, 2 x ΕΕΚ, ψεκασμός common rail, τούρμπο 120 PS/3.500 rpm, 30,6 kgm/1.750 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 187 km/h
Μέση κατανάλωση 4,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.212 x 1.765 x 1.605 mm
Χώρος αποσκευών 410 lt
Βάρος 1.319 kg
Στοιχεία κατασκευαστή

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube