Main menu

Χρήστος Παπαχριστόπουλος
Παρασκευή, 7 Απριλίου 2017 - 3:50μμ

Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris 1.5 VVT-iE

Η Toyota προίκισε το νέο Yaris με έναν ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα, νέα συστήματα ασφάλειας και πιο φρέσκια εμφάνιση, έτσι ώστε να συνεχίσει τη μέχρι τώρα επιτυχημένη εμπορική πορεία του. Το γνωρίσαμε από κοντά στην Ολλανδία.

Η Corolla, το RAV4 και το Auris ενίσχυσαν ακόμη περισσότερο το ήδη ισχυρό brand name που είχε κτίσει η Toyota στην ελληνική αγορά τις προηγούμενες δεκαετίες, αλλά οι καιροί άλλαξαν.

Πλέον το δυνατό χαρτί της φίρμας τόσο στην ελληνική αγορά όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι το Yaris. Και τα νούμερα είναι αδιάψευστος μάρτυρας γι’ αυτό. Από το 2011 που παρουσιάστηκε η τελευταία γενιά του και παρόλο τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό, το ιαπωνικό μικρό έχει καταφέρει χρονιά με τη χρονιά να μεγαλώνει διαρκώς το μερίδιο του στην ευρωπαϊκή αγορά. Εγχώρια, οι διακρίσεις είναι υψηλότερες.

Με τις οικονομικές εξελίξεις των τελευταίων χρόνων να έχουν στρέψει τους περισσότερους καταναλωτές στα μικρά αυτοκίνητα, το Yaris κατέκτησε πέρσι τον άτυπο τίτλο του best-seller, με τις συνολικές του πωλήσεις στην Ελλάδα (5.306 αυτοκίνητα σύμφωνα με τα στοιχεία του ΣΕΑΑ) να είναι περισσότερες απ’ όλα τα υπόλοιπα Toyota που πουλήθηκαν πέρσι.

Ωστόσο, παρόλο που οι πωλήσεις του Yaris δεν δείχνουν «κόπωση» και το ενδιαφέρον του κοινού παραμένει ζεστό, έξι χρόνια ύστερα από την παρουσίαση της τελευταίας γενιάς του, στην Toyota δείχνουν να ασπάζονται το ρητό που υποστηρίζει ότι το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή αλλά να παραμείνεις. Έτσι, προχώρησαν σε μια δεύτερη και πιο ουσιαστική ανανέωση του μοντέλου τους.

Ενδυνάμωση
Με άξονα τη σχεδίαση, την ασφάλεια και τη βελτίωση των δυναμικών χαρακτηριστικών, οι ιθύνοντες της Toyota δηλώνουν ότι για την αναβάθμιση του νέου Yaris επενδυθήκαν σχεδόν 90 εκατομμύρια ευρώ, με την τελευταία να περιλαμβάνει βελτιώσεις σε 900 εξαρτήματα και στοιχεία του αυτοκινήτου.

Τη νέα εικόνα του Yaris επιμελήθηκε το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρείας ED² στη νότια Γαλλία. Και τώρα που η Toyota επέστρεψε για τα καλά στα motorsports, σκοπός τους ήταν να του προσδώσουν μια πιο δυναμική εικόνα. Η κεντρική ιδέα ήταν το αυτοκίνητο να δείχνει πιο χαμηλό και φαρδύ.

Αντλώντας έμπνευση από τα «καταμαράν», το νέο Yaris απέκτησε πιο δυναμική μούρη. Εμφάνιση που προκύπτει από τα νέα φώτα, τις πιο απλές γραμμές γύρω από τη μάσκα και το ελαφρώς προεξέχον σήμα, αλλά και τη σχεδίαση του προφυλακτήρα. Το προφίλ του αυτοκινήτου χαρακτηρίζεται από την πιο χαμηλή βασική γραμμή, ενώ νέας σχεδίασης είναι ακόμα η πόρτα του χώρου αποσκευών, τα πίσω φανάρια και ο προφυλακτήρας.

Την ανανεωμένη εξωτερική εικόνα συμπληρώνουν οι νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου και δύο νέα χρώματα που ανεβάζουν τις επιλογές της παλέτας στις δέκα. Επιπλέον οι επιλογές διχρωμίας στο αμάξωμα αυξήθηκαν στις τέσσερις, με το βασικό χρώμα να ντύνει το ταμπλό και τις πόρτες στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

Στο τελευταίο, οι αλλαγές είναι μικρότερης έκτασης και οι ουσιαστικότερες αφορούν το νέο πίνακα οργάνων και τα πιο εκλεπτυσμένα, αλλά και μικρότερα χειριστήρια του infotainment. O πρώτος απέκτησε πιο κλασική διάταξη με δυο στρογγυλά αναλογικά όργανα που από τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού και πάνω συμπληρώνονται από έγχρωμη ψηφιακή οθόνη TFT 4,2 ιντσών. Σε αυτή απεικονίζονται διάφορες πληροφορίες και δεδομένα του αυτοκινήτου με τις ενδείξεις να επιλέγονται και να ρυθμίζονται από τους διακόπτες στο τιμόνι. Διαφορετικής σχεδίασης είναι επίσης οι πλευρικοί αεραγωγοί του κλιματισμού, ενώ αλλαγές υπάρχουν ακόμα στις επενδύσεις των καθισμάτων. Ο χώρος αποσκευών παραμένει στα 286 λίτρα και ο χώρος στην καμπίνα εξακολουθεί να είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

Επιμένει ατμοσφαιρικά
Πέρα από τις κοσμητικές επεμβάσεις, οι ουσιαστικότερες αλλαγές στο νέο Yaris κρύβονται κάτω από το καβούκι. Αφορούν την προσθήκη ενός ολοκαίνουργιου βενζινοκινητήρα στην γκάμα, αλλά και πληθώρα βελτιώσεων που στόχο είχαν να ενισχύσουν την ασφάλεια, την οδηγική αίσθηση και την ποιότητα που προσλαμβάνει ο οδηγός στο δρόμο.

Στον τομέα της ασφάλειας δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση τόσο στην παθητική όσο και στην ενεργητική. Πλέον όλα τα Yaris εξοπλίζονται από τη βασική έκδοση με επτά αερόσακους και το ηλεκτρονικό πακέτο βοηθημάτων Toyota Safety Sense που περιλαμβάνει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας, αυτόματη μεγάλη σκάλα προβολέων, αλλά και αναγνώριση των οδικών σημάτων. Επίσης, οι ζώνες ασφαλείας του πίσω καθίσματος έχουν πλέον περιοριστές φορτίου και προεντατήρες, ενώ βελτιώθηκε η σχεδίαση των προσκεφάλων και των αερόσακων οροφής.

Όσον αφορά τους κινητήρες, στη βάση της γκάμας παραμένει χωρίς ουσιαστικές αλλαγές ο 3κύλινδρος 1.000άρης με τους 69 ίππους, ενώ μόνη επιλογή για όποιον θέλει ντίζελ είναι και πάλι ο 1.4 D-4D. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκουμε την αναβαθμισμένη υβριδική έκδοση. Δέχθηκε αρκετές επεμβάσεις σε μια προσπάθεια να αποκτήσει πιο ραφιναρισμένη και κυρίως ήσυχη λειτουργία, αλλά και να τονιστούν λίγο παραπάνω τα δυναμικά χαρακτηριστικά της.

Για να μειώσουν τον έντονο θόρυβο που φθάνει στην καμπίνα σε συνθήκες έντονης επιτάχυνσης, οι μηχανικοί της ιαπωνικής εταιρείας τοποθέτησαν νέες βάσεις κινητήρα και κιβωτίου, νέα ημιαξόνια και νέο υποπλαίσιο στην εμπρός ανάρτηση. Επανασχεδίασαν επίσης το σύστημα εισαγωγής και πρόσθεσαν ένα ακόμα καζανάκι στο σύστημα εξαγωγής του θερμικού κινητήρα. Για να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο η οδική συμπεριφορά και η άνεση του υβριδικού σουπερμίνι, επανεξετάστηκε η απόσβεση των αμορτισέρ και άλλαξε η χαρτογράφηση του ηλεκτρικού συστήματος διεύθυνσης, έτσι ώστε να φθάνει πιο ουσιαστική πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.

Οι ιδιαίτερα φιλικοί προς τα ποδήλατα δρόμοι του Leiden και τα περίχωρα της ολλανδικής πόλης, που αποτέλεσαν το πεδίο για την πρώτη γνωριμία μας με το νέο Yaris, δεν προσφέρονταν για να ανακαλύψεις πλήρως τις βελτιώσεις στην οδική συμπεριφορά. Ήταν όμως ιδανικοί για να αναδείξουν ότι οι ισχυρισμοί της Toyota για μείωση του θορύβου που περνά στην καμπίνα περιέχουν αρκετή δόση αλήθειας, όπως επίσης ότι έχει βελτιωθεί η άνεση της ανάρτησης στις χαμηλές ταχύτητες. Οι Ιάπωνες αναφέρουν ότι κατά μέσο όρο ο θόρυβος έχει μειωθεί περίπου 5,5 dB σε όλες τις ταχύτητες κίνησης. Στην πράξη, το βουητό που φθάνει στα αυτιά των επιβατών είναι αισθητά μειωμένο, ακόμα και όταν επιταχύνεις βίαια.

Στη γενέτειρα του Rembrandt έγινε και η πρώτη γνωριμία μας με τον ολοκαίνουργιο βενζινοκινητήρα που κατασκευάζεται στην Πολωνία και έρχεται να αντικαταστήσει στην γκάμα του ιαπωνικού σουπερμίνι τον 1.33. Στην περίπτωσή του, η Toyota δεν ακολούθησε τον ανταγωνισμό αλλά κοίταξε το μέλλον. Και το τελευταίο επιφυλάσσει ακόμα αυστηρότερη νομοθεσία για τους ρύπους και την εξέτασή τους σε πραγματικές συνθήκες. Στο δρόμο δηλαδή και όχι σε εργαστηριακές συνθήκες. Και η Toyota πιστεύει ότι κατανάλωση και ρύποι δεν μπορούν να μειωθούν περαιτέρω με τη χρήση τούρμπο. Επέμεινε λοιπόν ατμοσφαιρικά αυξάνοντας μάλιστα τα κυβικά για να επιτύχει καλύτερη απόδοση.

Ο νέος 4κύλινδρος κινητήρας του 1,5 λίτρου πληροί τα αυστηρότερα μελλοντικά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6c και αποδίδει 111 ίππους με 13,8 kgm ροπή στις 4.400 rpm. Έχει θερμοδυναμική απόδοση που φτάνει το εντυπωσιακό 38,5% και σχέση συμπίεσης 13,5:1, ενώ η υιοθέτηση ενός νέου συστήματος μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής (VVT-iE) επιτρέπει στον κινητήρα να αλλάζει τον κύκλο λειτουργίας του από Otto σε Atkinson. Σύμφωνα με την Toyota είναι 12% πιο αποδοτικός όσον αφορά την κατανάλωση καυσίμου και προσφέρει καλύτερες επιδόσεις συγκριτικά με τον 1.33.

Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το νέο Yaris είναι 0,8” ταχύτερο στην επιτάχυνση από στάση μέχρι τα πρώτα 100 km/h (11,0” έναντι 11,8” του παλιού 1.33), ενώ με 5η στο κιβώτιο τα 80-120 km/h έρχονται σε 17,6” όταν το 1.33 χρειαζόταν 18,8” για την ίδια μέτρηση. Στην πράξη και έχοντας συνηθίσει τα τελευταία χρόνια την «έκρηξη» ροπής των ντίζελ ή των βενζινοκινητήρων τούρμπο του downsizing, η πρώτη αίσθηση που αποκομίζεις από το 1.5 είναι ότι του λείπει η δύναμη.

Όσο περνούν τα χιλιόμετρα και εξοικειώνεσαι μαζί του όμως η αίσθηση αυτή εξαφανίζεται. Παραμερίζεις την έλλειψη ζωντάνιας κάτω από τις 2.000 rpm και αρχίζεις να εκτιμάς την πολιτισμένη και γραμμική λειτουργία του στις μεσαίες στροφές. Ψηλά είναι λίγο θορυβώδης, αλλά για ένα αυτοκίνητο που προορίζεται για χρήση στην πόλη θα εκτιμηθεί περισσότερο ότι η μικτή κατανάλωση των 5 lt/100 km που ανακοινώνει το εργοστάσιο δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα. Στα χέρια μας για παράδειγμα κυμάνθηκε λίγο πάνω από τα 6,0 lt/100 km, για όση ώρα το είχαμε στη διάθεσή μας στην ολλανδική πόλη. Ο νέος κινητήρας συνδυάζεται με ένα αραιό σε κλιμάκωση χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, με σαφές και ευχάριστο κούμπωμα, ενώ προαιρετικά μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο Multidrive S.

Στις εκθέσεις
Το νέο Toyota Yaris αναμένεται στις ελληνικές εκθέσεις την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου, με την τιμή όλων των εκδόσεων να είναι χαμηλότερη της σημερινής παρόλο τον εμπλουτισμό του εξοπλισμού. Η βασική έκδοση με τον 1.0 VVT-i θα ξεκινά από τα €12.000 ευρώ, ενώ η αντίστοιχη με τον νέο 1.5 Dual VVT-iE από τα €13.100. Η τιμές της ντίζελ έκδοσης ξεκινά από τα €16.200, ενώ η υβριδική από €16.690.

Δείτε τον αναλυτικό τιμοκατάλογο του νέου Toyota Yaris

Τι λέει το DRIVE
Πιο ώριμο, εκλεπτυσμένο και καλύτερα εξοπλισμένο από ποτέ, το νέο Yaris θα προσγειωθεί στην ελληνική αγορά για να συνεχίσει το έργο των προκατόχων του. Μπόνους η χαμηλότερη τιμή.
Τιμή Από €13.100
Τεχνολογία 1.496 cc, i4, 111 PS/6.000 rpm, 13,8 kgm/4.400 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,0”
Τελική ταχύτητα 175 km/h
Μέση κατανάλωση 5,0 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103-112 g/km
Διαστάσεις 3.945 x 1.695 x 1.510 mm
Χώρος αποσκευών 286 lt 
Βάρος 1.040-1.125 kg
Τιμές κατασκευαστή

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία