Test Drive: Ford Kuga 1.6T AWD vs Toyota RAV4 2.0

Test Drive: Ford Kuga 1.6T AWD vs Toyota RAV4 2.0

Με το RAV4 να έχει μετακινηθεί από τη θέση του σπορ SUV και το Kuga να κερδίζει τις εντυπώσεις με τον ισχυρό Ecoboost, η διαφορά ανάμεσα στα δυο στρατόπεδα θα κριθεί στις λεπτομέρειες.

Στην αναζήτηση του επόμενου μεγάλου οικογενειακού αυτοκίνητου, είναι αδύνατο να μην ρίξεις και μια ματιά στην κατηγορία των SUV. Σχεδόν όλα τα μοντέλα έχουν κατέβει μια κατηγορία τιμής και έρχονται πιο κοντά στις δυνατότητες μιας μικρής οικογένειας, ενώ ταυτόχρονα οι διαστάσεις εξακολουθούν να αυξάνουν.

Ειδικά για το RAV4, η τελευταία αλλαγή γενιάς έφερε σημαντικά βελτίωση στις εσωτερικές διαστάσεις, κυρίως λόγω του νέου πλαισίου. Βέβαια, η πιο αισθητή διαφορά είναι η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Toyota, που μας φέρνει ένα πιο φουτουριστικό και πιο «ιαπωνικό» ντιζάιν, στην λογική που έχουμε γνωρίσει στο νέο Auris. Ξεχωρίζουν ιδιαιτέρως η εμπρός μάσκα και το κόψιμο των πίσω φαναριών. Αντιθέτως το Kuga διατηρεί μια πιο εντυπωσιακή και πιο μυώδη εμφάνιση, με συμβατικότερες αναλογίες. Μοιάζει περισσότερο με ένα μεγεθυμένο χάτσμπακ παρά με ένα 4x4.

Δύναμη vs οικονομία
Οι δυο τετρακίνητες εκδόσεις διαφέρουν σε φιλοσοφία και έτσι έχουμε να συγκρίνουμε δύο αρκετά διαφορετικά μοντέλα. Για την ακρίβεια ένα ατμοσφαιρικό χειροκίνητο απέναντι σε ένα υπετροφοδοτούμενο αυτόματο. Η διαφορά στις επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από αισθητή. Το Ford Kuga, παρά το πιο «αργό» αυτόματο κιβώτιο, είναι παντού πολύ πιο γρήγορο χάρη στον πολύ ικανό 1.6T Ecoboost. Στις επιδόσεις από στάση κερδίζει 0,8” μέχρι τα 100 km/h, κερδίζοντας το χαμένο έδαφος από το κιβώτιο και το μεγαλύτερο βάρος. Ταυτόχρονα, όλες οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις με kickdown είναι ταχύτερες από τις αντίστοιχες του RAV4, ανεξαρτήτως σχέσης στο κιβώτιο.

Όπως και να το δεις, ο δίλιτρος κινητήρας της Toyota παρά τις καινούργιες τεχνολογίες και το Valvematic, δεν έχει την απόδοση που θα ταίριαζε στο RAV4. Οι 151 ίπποι δεν είναι το πρόβλημα, όσο η καμπύλη απόδοσης. Με τη μέγιστη ροπή να είναι πολύ μικρότερη του Kuga και να αποδίδεται σε πολύ υψηλότερες στροφές, κάνουν συγκριτικά το RAV4 να δείχνει «άδειο». Στην καθημερινή οδήγηση βρίσκεσαι πολύ συχνά με μια ταχύτητα κάτω στο κιβώτιο ή να πιέζεις περισσότερο το γκάζι, για να κινηθείς στον ίδιο ρυθμό. Επειδή όμως τίποτα δεν είναι δωρεάν, οι αισθητά καλύτερες επιδόσεις του Kuga, αλλά και οι απώλειες του αυτόματου κιβωτίου, πληρώνονται σε κατανάλωση. Η διαφορά είναι αισθητή ακόμα και σε μικρές αποστάσεις, με τη διαφορά της μέσης τιμής κατά τη διάρκεια της δοκιμής να φτάνει τα 0,9 lt/100 km.

Αλλαγή φρουράς
Για όσους έχουν παρακολουθήσει την πορεία του RAV4 δείχνει περίεργο να μην είναι στο σπορ άκρο της κατηγορίας, με την πιο άμεση οδική συμπεριφορά. Ανάμεσα σε αυτά τα δυο μοντέλα υπάρχει αντιστροφή των ρόλων. Το Kuga παρότι είναι βαρύτερο, σου δίνει πολύ καλύτερο έλεγχο στο τιμόνι και είναι πολύ πιο άμεσο σε όλες τις αντιδράσεις του. Ταυτόχρονα περνά πιο ξεκούραστα και άνετα από τις λακκούβες. Το RAV4, ενώ δεν βάζει πρώτο στόχο την άνεση, είναι πιο μαλακό από το Kuga και παίρνει μεγαλύτερη κλίση στις στροφές. Το τιμόνι του δεν είναι εξίσου σαφές γύρω από την ευθεία, όμως ο συνολικός του χαρακτήρας είναι πολύ πιο ενδιαφέρον, με καλύτερη ισορροπία ανάμεσα στο εμπρός και το πίσω μέρος. Δεν είναι τόσο πρόθυμο όσο το Kuga στην είσοδο της στροφής, όμως τελικά θα γλιστρήσει πιο ουδέτερα, με λιγότερη υποστροφή.

Κατανοώ πως στις μέρες μας, είναι πολύ δύσκολο κάποιος να θέτει ως βασικό κριτήριο για ένα τέτοιο SUV τις ικανότητες εκτός δρόμου. Αξίζει όμως να παρατηρήσουμε πως το Ford, παρά τον πιο σπορ χαρακτήρα και την πιο σφιχτή ανάρτηση, τελικά είναι το πιο ικανό από τα δύο ύστερα από το τέλος της ασφάλτου. Στο RAV4 έχεις το κλείδωμα του ποσοστού της μετάδοσης ανάμεσα στους δύο άξονες, όμως σε δύσκολο και δύσβατο χωματόδρομο τα υπόλοιπα ηλεκτρονικά συστήματα υστερούν σε απόκριση. Εκεί που με το Toyota σπινάρουν οι διαγώνιοι τροχοί, καταπονείς επανειλημμένως το συμπλέκτη και περιμένεις το traction control, το Kuga περνά χωρίς να προλάβεις να το σκεφτείς. Ο ηλεκτρονικός έλεγχος είναι πολύ ταχύτερος και πολύ πιο αποτελεσματικός, ενώ βέβαια βοηθά και η μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, 19,8 cm έναντι 18,7.

Γενικά η νέα γενιά του Kuga έχει ενσωματώσει όλη τη νέα διαθέσιμη τεχνολογία της Ford, χωρίς ωστόσο να μπορώ να πω το ίδιο για το RAV4. Στο πρώτο βρίσκουμε κατόπιν παραγγελίας, όλα τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού, όπως το σύστημα αυτόματης ακινητοποίησης, το αυτόματο παρκάρισμα και το προσαρμοζόμενο cruise control. Και βέβαια και αυτά που είναι κοινά στα δύο αυτοκίνητα: Σύστημα για τις τυφλές γωνίες και την αλλαγή λωρίδας.

Τεχνολογία ή ευρυχωρία;
Στην καμπίνα, σχεδιαστικά κλίνουμε υπέρ του Kuga που είναι πιο τακτοποιημένο και πιο οικείο. Στο πάνω μέρος του ταμπλό βρίσκεις κυρίως μαλακά πλαστικά, με τη συναρμογή χαμηλότερα να είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία. Το RAV4 έχει μεν τη δερμάτινη επένδυση στη μέση του ταμπλό και στις πόρτες, όμως συνολικά σου δίνει υποδεέστερη αίσθηση καθώς τα σκληρά πλαστικά θυμίζουν τα μικρότερα μοντέλα της Toyota. Εκεί που το RAV4 παίρνει ξανά τα ηνία είναι στους διαθέσιμους χώρους. Η τελευταία γενιά έχει μεγαλώσει πολύ σε διαστάσεις, τόσο που οι πίσω επιβάτες μπορούν να κάθονται σταυροπόδι. Η θέση του οδηγού είναι ψηλά και έχεις πολύ καλή ορατότητα χωρίς να σε «πλακώνει» το ταμπλό. Παρόμοια είναι και η διαφορά στο χώρο αποσκευών, με το Kuga να έχει 456 lt, αξιοπρεπέστατη χωρητικότητα για την κατηγορία, όμως το RAV4 χωρίς τον κρυφό χώρο κάτω από την ταπετσαρία φτάνει τα 547 lt.

Το λογαριασμό…
Φτάνοντας στο πιο κρίσιμο σημείο της σύγκρισης, δηλαδή στο οικονομικό, η διαφορά ανάμεσά τους είναι ικανή από μόνη της να αλλάξει την ισορροπία. Στη βασική τιμή των δυο τετρακίνητων μοντέλων βρίσκουμε μια διαφορά της τάξης των €2.955 υπέρ του RAV4. Θεωρώ πως για τους περισσότερους είναι ένα ποσό που δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο, ιδιαίτερα όταν η περίπτωση της Toyota συμπεριλαμβάνει και τα έξι χρόνια εγγύησης. Το Ford Kuga με έχει πείσει ως σύνολο και μένει πίσω επί της ουσίας μόνο στους χώρους, όμως η οικονομική διαφορά είναι μεγάλη, για να πάρει τη νίκη.

Η σύγκριση θα ήταν εντελώς διαφορετική ανάμεσα σε αντίστοιχης ισχύος κινητήρες, με το δικίνητο Kuga των 150 ίππων να διατηρεί ένα μεγάλο κομμάτι στην κυριαρχία του πίνακα επιδόσεων και να καταναλώνει σαφώς λιγότερα, οπότε θα ήταν μια καλή επιλογή για όσους δεν ενδιαφέρονται για την τετρακίνηση.

 Ford Kuga 1.6T AWDToyota RAV4
Βασική τιμή (χωρίς απόσυρση)€ 30.325€ 27.370
Κυβισμός1.596 cc1.987 cc
Ισχύς182 PS/5.700 rpm151 PS/6.200 rpm
Ροπή24,5 kgm/1.600-5.000 rpm19,9 kgm/4.000 rpm
0-100 km/h10,2''11,0''
80-110 km/h με 3η5,0'' (με kickdown)6,6''
110-140 km/h με 5η8,2'' (με kickdown)13,4''
Φρένα 100-0 km/h41,1 m42,5 m
Τελική ταχύτητα200 km/h185 km/h
Κατανάλωση11,0 lt/100 km10,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2179 gr/km167 gr/km
Διαστάσεις4,52x1,84x1,70 m4,57x1,84x1,66
Βάρος1.660 kg1.590 kg

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube