Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai

Δοκιμάζουμε το νέο Nissan Qashqai

To Qashqai ανανεώθηκε εμφανισιακά, βελτιώθηκε ποιοτικά και έγινε ακόμα πιο άνετο και ραφιναρισμένο, με στόχο να συνεχίσει την ξέφρενη εμπορική επιτυχία του σε όλη την Ευρώπη.

Το Qashqai είναι το SUV που όλα τα άλλα SUV θέλουν να γίνουν όταν μεγαλώσουν. Από πλευράς εμπορικής επιτυχίας εννοώ.

Η οποία όμως δεν ήρθε από μόνη της. Διότι το Qashqai και στην πρώτη και πολύ πιο ενδελεχώς στη δεύτερη γενιά μπόρεσε να καλύψει βασικές οικογενειακές ανάγκες τόσο αποτελεσματικά και επιτυχημένα που ουσιαστικά ήταν η θρυαλλίδα της εκρηκτικής ανάπτυξης των μικρομεσαίων SUV.

Αλλά, ενώ το όνομα εξακολουθεί σχεδόν να πουλάει από μόνο του, το τοπίο σήμερα είναι σημαντικά αλλαγμένο. Στη μάχη των κόμπακτ SUV έχουν μπει σχεδόν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και ο ανταγωνισμός σε όλα τα επίπεδα είναι σοβαρότατος. Η επικαιροποίηση της εμφάνισης, της ποιότητας και του εξοπλισμού της δεύτερης γενιάς του best seller της Nissan ήταν απαραίτητη, αν θέλει να διατηρήσει την προνομιακή θέση του στην κατηγορία.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Test drive: Nissan Qashqai 1.6 dCi CVT 2wd

Η Nissan είχε πάρει το μήνυμα από ένα ήδη πολύ εκτεταμένο πελατολόγειο ότι θα ήθελαν ένα Qashqai περισσότερο πολυτελές και πληθωρικό. Σε αυτούς λοιπόν τους άξονες κινήθηκε όλη η προσπάθεια ανανέωσης του Qashqai: στη σχεδίαση, τα υλικά της καμπίνας, την ηχομόνωση, την βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας κύλισης της ανάρτησης και στην βελτίωση του συστήματος διεύθυνσης.

Και η αλήθεια είναι ότι δεν τσιγκουνεύτηκαν. Στην κορυφή της γκάμας για παράδειγμα υπάρχει μια ακόμα πιο πλούσια έκδοση, η Tekna+, η οποία διαθέτει ανάμεσα στα άλλα δερμάτινα nappa καθίσματα με ανάγλυφη σχεδίαση, ένα εξαιρετικό οχτακάναλο ηχοσύστημα της Βose και μία τεράστια πανοραμική γυάλινη οροφή.

Η πιο χτυπητή εξωτερική αλλαγή είναι το εμπρός μέρος. Είναι πλέον πιο ευδιάκριτο και επιθετικό, με νέα φωτιστικά σώματα (τα οποία έχουν, στις πιο πλούσιες εκδόσεις, αυτόματους LED προβολείς) και ένα καπό που το διατρέχουν πιο έντονα νεύρα. Οι αλλαγές στο πλάι και στο πίσω μέρος είναι ηπιότερες και στόχο έχουν απλώς να αναδείξουν ένα πιο κομψό σχήμα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Έρχεται ανανεωμένο Nissan X-Trail, με σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης

Στο εσωτερικό όλα τα πλαστικά δείχνουν πιο ακριβά. Και τα μαλακά που κυριαρχούν στο πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών αλλά και τα σκληρά που βρίσκονται στο κάτω μέρος της κονσόλα και ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα είναισε αποδεκτό επίπεδο ποιότητας. Το τιμόνι είναι ανασχεδιασμένο, επίπεδο στο κάτω μέρος του και με περισσότερους διακόπτες για πιο εύκολη πρόσβαση στις πληροφορίες που παίρνεις την ευκρινή TFT οθόνη 5,0”, στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Από το τιμόνι επίσης ελέγχεται και το cruise control.

Τα καθίσματα σε πείθουν αμέσως. Έχουν εξαιρετική στήριξη, ρυθμίζονται προς όλες τις κατευθύνσεις και, στην έκδοση με το δέρμα Nappa που λέγαμε, είναι πραγματικά εντυπωσιακά στην όψη αλλά και την αφή
Κατά τα άλλα η θέση οδήγησης παραμένει όσο εποπτική πρέπει, η πρακτικότητα δεν είχει χάσει έδαφος, αφού υπάρχουν πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και η εργονομία είναι καλή.

Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες προφανώς παρέμειναν ίδιοι. Δηλαδη είναι ικανοποιητικοί ακόμα και για υψηλόσωμους ανθρώπους, έστω κι αν κάθονται πίσω από εξίσου υψηλόσωμους. Καμία αλλαγή δεν έχει γίνει και στο χώρο αποσκευών, ο οποίος άλλωστε με 430 λίτρα χωρητικότητας ήταν από τους κορυφαίους στην κατηγορία.

Από τη δεύτερη γενιά του και μετά το Qashqai τάχθηκε ανεπιφύλακτα με το μέρος όσων επιζητούν την άνεση και την ησυχία στην κύλιση και απεμπόλησε τις όποιες σπορ ανησυχίες του πρώτου. Όσο κι αν γκρινιάξαμε εμείς οι δημοσιογράφοι, προφανώς δεν μας έλαβαν υπόψη ούτε και στο ανανεωμένο μοντέλο.  Ή μήπως όχι;

Η αλήθεια είναι ότι δεν περιμέναμε να μαλακώσουν και άλλο τα ελατήρια από 5% έως και 8%, ανάλογα με το βάρος της κάθε έκδοσης. Από την άλλη όμως το πράγμα εξισορροπήθηκε με την εμπρός αντιστρεπτική ράβδο να είναι κατά 16% πιο σκληρή. Και αυτή η εξίσωση δείχνει να δουλεύει καλύτερα.

Η αφράτη απόσβεση θα ικανοποιήσει ασφαλώς τη συντριπτική πλειονότητα των αγοραστών του αυτοκινήτου. Το νέο Qashqai δείχνει να διαχειρίζεται σχεδόν κάθε τύπο λακκούβας με χαρακτηριστική άνεση. Μόνο στις πιο κοφτερές ανωμαλίες, με μικρή ταχύτητα δείχνει να ενοχλείται. Αλλά και αυτή η ενόχληση είναι περισσότερο ακουστική παρά ουσιαστική. Δεν παρατήρησα κάποια αναπήδηση ή μετατόπιση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ 
Το νέο Nissan LEAF έρχεται για να εκπλήξει [video]

Μάλιστα υπάρχει λειτουργία στο σύστημα Active Ride Control, που φρενάρει ελαφρά μέσω των φρένων αλλά και του κινητήρα για να μειώσει τις αναπηδήσεις που προέρχονται από σαμαράκια. Υπάρχουν όμως και επιπλέον βελτιώσεις: περισσότερα ηχομονωτικά υλικά, ενισχυμένα συνεμπλόκ, καθώς και κάποια πρόσθετα πτερύγια στο πάτωμα που βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα. Και στην πράξη όλα δουλεύουν, δεδομένου ότι στους (πολύ ομαλούς πάντως) δρόμους της Αυστρίας το ανανεωμένο Qashqai διατηρούσε μια αταραξία που συναντάς σε μεγαλύτερα και ακριβότερα μοντέλα.

Το turn-in στις στροφές παραμένει σε αξιοπρεπέστατα επίπεδα για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Μάλιστα η πιο σκληρή εμπρός αντιστρεπτική σε συνδυασμό με το αναθεωρημένο σύστημα διεύθυνσης κάνουν το νέο Qashqai πιο ζωντανό, με καλύτερη κατευθυντικότητα.

Προσέξτε όμως, αυτό συμβαίνει όταν επιλέξεις τη ρύθμιση sport για το τιμόνι, όπου βαραίνει κατά 10% και γίνεται σαφώς πιο άμεσο και ζωντανό. Στη ρύθμιση Normal παραείναι ελαφρύ, αλλά φυσικά είναι αυτή η ρύθμιση που θα σε διευκολύνει μέσα στην πόλη. Η κλίση εξακολουθεί να είναι υπολογίσιμη, αλλά επί της ουσίας δεν επηρεάζει την πρόσφυση του αυτοκινήτου. Το Qashqai είναι προοδευτικά υποστροφικό και δεν φοβίζει. Αλλά και δεν εμπνέει για να πιέσεις περισσότερο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: SEAT Ateca 1.6 TDI

Είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε τόσο την έκδοση με τον 1600άρη ντίζελ κινητήρα των 130 PS, όσο και αυτή με τον επίσης 1.6 DIG-T βενζίνης, αν και ο δεύτερος θα είναι μάλλον στο περιθώριο της ζήτησης, ειδικά στην Ελλάδα.

Οι εντυπώσεις από τον ντίζελ ήταν περίπου αναμενόμενες. Άλλωστε δεν έχει υποστεί ουσιαστικές βελτιώσεις ώστε να κάνει τη διαφορά. Οι άνθρωποι της Nissan λένε ότι έχουν επέμβει ώστε να «απαλύνουν» την τραχύτητα που έδειχνε στις μεσαίες στροφές. Όντως ακούγεται λιγότερο αλλά δεν είμαι βέβαιος αν αυτό οφείλεται στον ίδιο τον κινητήρα ή στην καλή δουλειά που έχει γίνει με την ηχομόνωση.

Κατά τα άλλα πρόκειται για ένα εξαιρετικό σύνολο με πολλή ροπή από χαμηλά, που χαρίζει στο Qashqai την απαραίτητη ζωντάνια. Το χειροκίνητο κιβώτιο επίσης δεν έχει αλλάξει σε αίσθηση. Είναι κάπως τραχύ στην αίσθηση και με μεγάλες διαδρομές, αλλά κουμπώνει εύκολα και γενικά είναι αρκετά εύχρηστο. Χρειάζεται λίγη προσοχή ωστόσο να μην μείνεις με μεγαλύτερη σχέση κάτω από τις 2.000 rpm, διότι παρουσιάζει την τάση να «στολάρει», ειδικά στις επιταχύνσεις εν κινήσει, από στενό σε στενό.


Σε γενικές γραμμές είναι εμφανής η πρόθεση της Nissan να τοποθετήσει το Qashqai στο πάνω άκρο της κατηγορίας. Πρόκειται για έναν εύλογο στόχο. Το Qashqai έχει ήδη το όνομα, πάνω στο οποίο κεφαλαιοποιεί την πορεία του. Τα υλικά είναι αναβαθμισμένα, το φινίρισμα επίσης και αυτή η εμμονή στην άνεση και την ποιότητα κύλισης προφανώς αποφέρει καρπούς, αν κρίνουμε από τις πωλήσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive 1.6 TDI BMT

Το Qashqai είναι ένα ολοκληρωμένο οικογενειακό αυτοκίνητο από κάθε άποψη. Μπορεί να ανταγωνιστεί στο γήπεδό τους αντιπάλους, όπως το επίσης νέο Tiguan ή το φιλόδοξο Peugeot 3008; Δύσκολο, αλλά όχι ακατόρθωτο. Ειδικά αν μπει στην εξίσωση και η χαμηλότερη τιμή του. Η οποία όμως θα είναι ξεκάθαρα υψηλότερη από την αντίστοιχη του απερχόμενου, το οποίο σήμερα ξεκινά από τα €25.040.

Το πρόβλημα ωστόσο είναι πως στην αγορά υπάρχουν και μοντέλα με πιο ζωντανή οδική συμπεριφορά και χαμηλότερη τιμή. Βλέπε SEAT Ateca αλλά και Ford Kuga. Αλλά αυτή είναι μια επιλογή που κάνουν οι πελάτες. Εμείς συγκρίνουμε και προτείνουμε. Αυτοί αγοράζουν. Και η εμπειρία μέχρι τώρα έχει δείξει ότι αγοράζουν Qashqai. Όχι χωρίς αρκετούς καλούς λόγους...

Τι λέει το DRIVE
Το ανανεωμένο Qashqai διαλέγει ξεκάθαρα έναν συγκεκριμένο δρόμο εξέλιξης. Έγινε πιο εκλεπτυσμένο οδηγικά, πιο άνετο και ραφιναρισμένο, με έμφαση στην απτή ποιότητα. Δεν ενθουσιάζει με την οδική του συμπεριφορά, αλλά αυτό είναι κάτι που ελάχιστους θα απασχολήσει επί της ουσίας.

Τιμή Aπό € 26.500 (εκτιμώμενη για το 1.6 dci 4x2)
Τεχνολογία 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 130 PS/4.000 rpm, 32,6 kgm/1.750 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,9”
Τελική ταχύτητα 190 km/h
Μέση κατανάλωση 4,4 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.394 x 1.806 x 1.598 mm
Πορτμπαγκάζ 430 lt
Βάρος 1.419-1.535 kg
Τιμές κατασκευαστή
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube