Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

Δοκιμάζουμε το Volvo V60 D4

Η νέα πρόταση της Volvo στα premium μεσαία είναι ένα μοντέλο απόλυτα πιστό στην παράδοση αλλά και τη σύγχρονη εικόνα της φίρμας.

Κατά κανόνα, τα μεσαία μοντέλα λανσάρονται αρχικά ως σεντάν και λίγο αργότερα ακολουθεί η έκδοση στέισον. Η Volvo, ως εταιρεία που σπανίως ακολουθεί την πεπατημένη, κινήθηκε ανάποδα, παρουσιάζοντας πρώτα το στέισον V60.

Άλλωστε, η σουηδική φίρμα έχει μεγάλη παράδοση στην κατηγορία. Απλώς σήμερα, στη βασική απαίτηση για άνετη και ασφαλή μετακίνηση μιας οικογένειας, έχουν προστεθεί επιπλέον ζητούμενα, όπως η ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα, ένας συγκεκριμένος οδηγικός χαρακτήρας, η κορυφαία συνδεσιμότητα, η οικονομία καυσίμου κ.ά. Το νέο Volvo V60 «τικάρει» όλα αυτά τα κουτάκια.

Βασίζεται στην πλατφόρμα SPA και σε σχέση με τον προκάτοχό του είναι μακρύτερο κατά 13 πόντους (4,76 m). Δέκα εξ αυτών μεταφέρονται και στο μεταξόνιο που πλέον είναι το μεγαλύτερο της κατηγορίας (2,87 m). Οι αναλογίες του έχουν αλλάξει αρκετά, με μακρύ καπό, μικρότερο εμπρός πρόβολο και μεγαλύτερο πίσω. Χάρη και στο μικρότερο συνολικό ύψος, τα τονισμένα πίσω φτερά, τον επιθετικό εμπρός προφυλακτήρα και τις πιο έντονες ακμές σε σχέση με τα S90/V90, το V60 αποπνέει ένα συνδυασμό στιβαρότητας και δυναμισμού, όπως επιθυμούσε η Volvo.

ΔEITE AΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC60 D5 AWD

Ιδιαίτερα ευνοημένη από αυτή την αύξηση μεταξονίου και μήκους είναι βέβαια η καμπίνα. Το κεφάλι του οδηγού βρίσκεται τώρα αρκετά μακρύτερα από την οροφή και την εμπρός κολόνα, ενώ στα δεξιά του υπάρχει χώρος για τη φαρδιά κονσόλα που συναντάμε και στα μεγαλύτερα μοντέλα της Volvo. Ο χώρος για τα πόδια των πίσω, που ήταν ένα από τα μειονεκτήματα των απερχόμενων S60/V60, δεν έχει απλώς μεγαλώσει: Πλέον είναι ο κορυφαίος της κατηγορίας. Επιβάτης με ύψος 1,90 κάθεται άνετα πίσω από ψηλό οδηγό, με τα γόνατά του να απέχουν αρκετούς πόντους από το εμπρός κάθισμα. Απόλυτα επαρκής είναι και η απόσταση του κεφαλιού του από την οροφή, παρότι το συνολικό ύψος του V60 είναι μικρότερο και όλα τα αυτοκίνητα της παρουσίασης είχαν πανοραμική ηλιοροφή.

Volvo V60 interior

Αντίστοιχα θεαματικό είναι το «άλμα» στην πρώτη θέση και στο χώρο αποσκευών, αφού τα 430 lt του προηγούμενου V60 έχουν γίνει 529. Σε αυτή την τιμή περιλαμβάνεται και ο επενδεδυμένος με μοκέτα χώρος κάτω από το πάτωμα, ελλείψει ρεζέρβας. Το κατώφλι του πορτμπαγκάζ είναι σχετικά χαμηλό, οι γάντζοι στήριξης δεν λείπουν, ενώ η αναδίπλωση του πίσω καθίσματος (60/40) δημιουργεί έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης, με μέγιστο όγκο 1.441 lt.

Η αρκετά βολική για την ελληνική αγορά βασική έκδοση Τ3, με κινητήρα 1.500 cc, δυστυχώς δεν υπάρχει στο νέο V60. Τη βάση ορίζει ο δίλιτρος ντίζελ στις προσθιοκίνητες εκδόσεις D3, με ένα τούρμπο και 150 PS, και D4, με δύο τούρμπο και 190 PS. Το μοναδικό βενζινοκίνητο V60 προς το παρόν είναι τετρακίνητο, ονομάζεται Τ6 AWD και αποδίδει 310 PS, χάρη στο συνδυασμό τούρμπο και κομπρέσορα. Πριν από το τέλος της χρονιάς, η γκάμα θα συμπληρωθεί με το προσθιοκίνητο T5 των 250 PS και με δύο επαναφορτιζόμενα υβριδικά, ή «Twin Engine» στην αργκό της Volvo, τα T6 και T8, με 340 και 390 PS, αντίστοιχα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC60 T8 Twin Engine

Η αύξηση των διαστάσεων του V60, σε συνδυασμό με τον πλουσιότερο στάνταρ εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, έχει αυξήσει σημαντικά το βάρος του, το οποίο ξεπερνά τα 1.700 kg. Τα 40,8 kgm που αποδίδει από τις 1.750 rpm η έκδοση D4, την οποία οδηγήσαμε στην Καταλονία, επαρκούν για να το κινήσουν αρκετά σβέλτα στην πόλη και στον αυτοκινητόδρομο. Κι αυτό, παρότι το 8άρι αυτόματο κιβώτιο είναι ρυθμισμένο με στόχο την οικονομία και δεν δείχνει ιδιαίτερη προθυμία για κατέβασμα.

Ο κινητήρας ακούγεται μόνο στο ραλαντί και στην πολύ έντονη επιτάχυνση, χωρίς να είναι τραχύς. Κατά τα άλλα η πολύ καλή ηχομόνωση τον εξαφανίζει ακουστικά, κάνοντας το ίδιο και με τον θόρυβο από τον αέρα και τους τροχούς, ενώ η ανάρτηση εξασφαλίζει ένα πολύ καλό επίπεδο άνεσης. Ακόμα και με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ -έξτρα εξοπλισμός- στη σπορ λειτουργία τους, το V60 κινείται αρχοντικά, όπως αρμόζει σε ένα μεγάλο οικογενειακό.

Volvo V60

Παράλληλα, η ένταξη μιας στροφοδιαδρομής προς το όρος Μονσεράτ στο πρόγραμμα, φανερώνει τη σιγουριά της Volvo για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του. Το V60 διαχειρίζεται εξαιρετικά το βάρος του, γέρνει ελάχιστα και υποστρέφει δύσκολα. Πρέπει απλώς να επιλέξεις τη χειροκίνητη λειτουργία του κιβωτίου, αφού από μόνο του δεν συντονίζεται απόλυτα με τις απαιτήσεις του δρόμου, οπότε μπορείς να γκρινιάξεις και για την έλλειψη paddles στο τιμόνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volvo XC40 D4 AWD

Πίσω στον πολιτισμό, εκτιμάς τον πλούσιο εξοπλισμό, μεγάλο μέρος του οποίου διατίθεται από τη βασική έκδοση Momentum. Εκτός από το γνώριμο infotainment με την όρθια οθόνη αφής 9" και το σύστημα πλοήγησης, στάνταρ είναι τα φώτα Full LED και η υπηρεσία Volvo On Call για ειδοποίηση βοήθειας σε περίπτωση ανάγκης και χειρισμό του αυτοκίνητου μέσω εφαρμογής στο κινητό (ρύθμιση προ-κλιματισμού, αποστολή προορισμού στο σύστημα πλοήγησης κ.ά.). Το «παρών» δίνει και μια πλήρης σουίτα οδηγικών βοηθημάτων που περιλαμβάνει City Safety με εντοπισμό ποδηλάτων και μεγάλων ζώων, σύστημα διατήρησης λωρίδας, αλλά και αυτόματο φρενάρισμα σε περίπτωση αναπόφευκτης μετωπικής σύγκρουσης.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα παραπάνω συνθέτουν ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο. Το οποίο θα διατεθεί και σε έκδοση Cross Country προς το τέλος της χρονιάς, ενώ τότε θα δούμε και το σεντάν S60 -το οποίο όμως αρχικά θα προορίζεται μόνο για την αγορά της Β. Αμερικής. Μέχρι τότε, το V60 πρέπει να πείσει τους υποψήφιους αγοραστές αφενός πως αξίζει τα παραπάνω χρήματα σε σχέση με το απερχόμενο (έχοντας τουλάχιστον πλουσιότερο εξοπλισμό) και αφετέρου πως δεν χρειάζονται την τετρακίνηση που προσφέρει το XC60, με αμελητέα διαφορά στην τιμή. Δύσκολη αποστολή.

Τι λέει το DRIVE
Ένα πολύ ισορροπημένο οικογενειακό, ασυναγώνιστο σε χώρους και επίπεδο ασφάλειας, το οποίο όμως δυστυχώς λίγοι θα προτιμήσουν έναντι ενός SUV, όπως το αδελφό XC60, που κοστίζει πρακτικά το ίδιο.
Τιμή Από €51.324 (D4)
Τεχνολογία 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail, δύο τούρμπο, 190 PS/4.250 rpm, 40,8 kgm/1.750-2.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9”
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2* 119 g/km
Διαστάσεις 4.761 x 1.850 x 1.427 mm
Χώρος αποσκευών 529 lt
Βάρος Από 1.690 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή *WLTP: Από 5,9 lt/100 km και 134 g/km

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube