Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Dacia Duster

Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Dacia Duster

Με ελάχιστες αλλαγές κάτω από το αμάξωμα και μικρή στιλιστική ανανέωση, το SUV της Dacia είναι βέβαιο πως θα συνεχίσει την εξαιρετική του πορεία.

Από τη συνέντευξη Τύπου για τις λεπτομέρειες του φρεσκαρισμένου Duster, δεν ήταν οι πληροφορίες αυτές που περισσότερο μου κέντρισαν το ενδιαφέρον. Ήταν το πόσο ξεκάθαρα φαίνεται από τα ίδια τα προϊόντα αλλά και τους ανθρώπους της, πως η Dacia έχει έντονα ανοδική πορεία και μέλλον ευοίωνο.

Το Άγιο δισκοπότηρο
Το Duster από το 2010 που παρουσιάστηκε είναι -με σχεδόν 2 εκατ. πωλήσεις- προφανώς ο πιο σημαντικός σταθμός αυτής της πορείας, οπότε η εξέλιξή του οφείλει να γίνεται με μέγιστη προσοχή και ελάχιστο ρίσκο. Σε αυτή ακριβώς τη λογική έγινε η ανανέωση της δεύτερης γενιάς, η οποία να θυμίσουμε πως παρουσιάστηκε πανευρωπαϊκά το 2017, στην Ελλάδα.

Οι διαφορές που φέρνει η ανανέωση είναι λίγες σε εμφάνιση και ακόμα λιγότερες στα μηχανικά μέρη. Ξεκινώντας από την πρώτη, τα νέα ECOLED φώτα με την υπογραφή που ταυτίστηκε με των Sandero και Logan είναι η βασική αλλαγή. Με την υποσημείωση πως το Duster είναι το πρώτο Dacia που μπορεί να διαθέτει φλας και προβολείς LED με αυτόματη λειτουργία.

Dacia Duster

Διαφορετικά είναι επίσης τα πίσω φώτα, όπως και το σπόιλερ της οροφής. Σκοπός του τελευταίου είναι η βελτίωση της αεροδυναμικής, άρα και ο περιορισμός της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2. Σημειώστε πως μαζί με τις νέες -πιο αεροδυναμικές- ζάντες, τα πιο οικονομικά φώτα LED, τα νέα λάστιχα και τα βελτιωμένα ρουλμάν των τροχών, η έκδοση 4WD εκπέμπει 5,8 g λιγότερο CO2/km.

Στην καμπίνα όπου το ταμπλό εξακολουθεί να καλύπτεται με το ίδιο σκληρό, οικονομικής επιλογής πλαστικό, αρχικά καταχωρίζεις ως αλλαγή μόνο την νέα οθόνη αφής 8”. Συνδυάζεται με δύο συστήματα infotainment, εκ των οποίων το βασικό ονομάζεται Media Display και διαθέτει μέχρι Apple CarPlay και Android Auto, ενώ το κορυφαίο Media Nav προσθέτει σύστημα πλοήγησης και Wi-Fi hot spot.

Υπάρχουν όμως και άλλες διαφορές: Τα καθίσματα έχουν νέες επενδύσεις και προσκέφαλα, ενώ το υποβραχιόνιο πλέον δεν είναι στηριγμένο στο κάθισμα αλλά στην κονσόλα ώστε να σύρεται και από κάτω του να υπάρχει αποθηκευτικός χώρος 1,1 lt. Επίσης, οι θύρες USB πλέον είναι τέσσερις. Οι εμπρός μάλιστα δεν βρίσκονται ψηλά, στο πλαίσιο της οθόνης, αλλά χαμηλά εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Dacia Duster

Είναι μια βελτίωση που έγινε σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των ιδιοκτητών Duster, με την οποία συμφωνούμε απόλυτα. Ως κερασάκι να αναφέρουμε το νέο τιμόνι, που απέκτησε φωτιζόμενα κουμπιά, ανάμεσά τους και εκείνα για το cruise control και τον περιοριστή της ταχύτητας.

Ομάδα που κερδίζει
Η γκάμα κινητήρων δεν έχει αλλαγές, οπότε έχει για βάση τον 1.000άρη 3κύλινδρο TCe βενζίνης με 90 PS. Υπάρχει και η Bi-fuel έκδοσή του, η Eco-G 100 που αποδίδει 100 PS καίγοντας LPG και 90 PS καίγοντας βενζίνη, καθώς και ο 1.3 TCe με 130 ή 150 PS. Η 150άρα έκδοση συνδυάζεται με 6άρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ως 2WD και με χειροκίνητο 6άρι ως 4WD. Εξακολουθεί επίσης να υπάρχει ο 1.5 dCi με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, είτε πρόκειται για την 2WD όσο και για την 4WD.

Στις εξοχές του Παρισιού δοκιμάσαμε το Duster στην έκδοση Eco-G 100, ο κινητήρας της οποίας έχει νέα χαρτογράφιση για βελτιωμένες καμπύλες απόδοσης. Δεν μπορούμε να πούμε ότι διαπιστώσαμε ουσιαστική διαφορά οπότε πρέπει να τον πιέσεις αρκετά για να επιταχύνει αποδεκτά το Duster, όμως η χροιά του φάνηκε ένα κλικ πιο ραφιναρισμένη. Σημαντική πληροφορία είναι πως το ρεζερβουάρ LPG πλέον χωράει 49,8 εκμεταλλεύσιμα lt, με αποτέλεσμα η εργοστασιακή αυτονομία να αγγίζει τα 1.235 km.

Σαφώς πιο ταιριαστή από πλευράς απόδοσης είναι η έκδοση των 150 PS, την οποία επίσης δοκιμάσαμε για να μας θυμίσει πόσο καλά συνεργάζεται με το EDC κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Ειδικά σε επίπεδο οικονομίας. Χωρίς ιδιαίτερη βιασύνη, σε μια διαδρομή μήκος 120 km που είχε τα πάντα, η μέση τιμή στον υπολογιστή ταξιδιού ήταν 6,2 lt/100 km. Ακριβώς όσο και η εργοστασιακή κατά WLTP.

Dacia Duster

Σε ένα ειδικό πεδίο κάναμε και μια σύντομη δοκιμή της τετρακίνητης έκδοσης με τον 1.5 dCi των 115 PS, η οποία ανέδειξε δύο πράγματα: Αφενός τη χρησιμότητα των νέων καμερών που προβάλουν στην οθόνη πού ακριβώς πατάνε οι εμπρός τροχοί, αφετέρου πως τα νέα λάστιχα με προδιαγραφή 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake) αποδίδουν πολύ καλά στην λάσπη και υποστηρίζουν σωστά τις εξαιρετικές εκτός δρόμου δυνατότητες του Duster.

Να αναφέρουμε επιπλέον πως παρότι σύμφωνα με την Dacia σε στιβαρότητα έχει κερδίσει μόνο η κολόνα του τιμονιού, το αυτοκίνητο δίνει συνολικά πιο γεροδεμένη αίσθηση, έχοντας και λίγο πιο ποιοτική κύλιση. Πέραν αυτού δεν εντοπίσαμε καμία διαφορά, κάτι που σημαίνει ασφαλέστατο και σίγουρο πάτημα στο δρόμο, καλό κράτημα και πάντα φιλικές αντιδράσεις παρότι μιλάμε για πάνω από 21 cm απόστασης από το έδαφος. Υπάρχει επίσης και πιο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου ευστάθειας, για πιο διακριτική αλλά και αποτελεσματική παρέμβαση.

Τα καλύτερα έρχονται
Όπως ήταν αναμενόμενο, η ανανέωση δεν άλλαξε καθόλου την ουσία του Duster. Η οποία παραμένει εκείνη ενός value for money SUV που ανάλογα με την έκδοση προσφέρει από ελάχιστο κόστος καυσίμου μέχρι και πολύ αξιόλογες εκτός δρόμου δυνατότητες.

Η βασική τιμή για τις εκδόσεις TCe 90 και Eco-G 100 είναι οι €15.990, με επόμενο σκαλί τις €19.950 για τη δικίνητη έκδοση πετρελαίου. Η 4WD επιλογή ανεβαίνει στις €21.710, σχεδόν όσο και εκείνη με τον 150άρι TCe και το EDC κιβώτιο (€21.490). Οι τιμές είναι μεν υψηλότερες από του παρελθόντος, όμως ουσιαστικά πρόκειται για τον ίδιο κορυφαίο λόγο τιμής/αξίας που καθιέρωσε το Duster, προσαρμοσμένο στα νέα τιμολογιακά δεδομένα της αγοράς.

Δείτε όλες τις εκδόσεις του ανανεωμένου Dacia Duster


Τι λέει το DRIVE
Η ανανέωση δεν άλλαξε καθόλου την ουσία του Duster. Παραμένει ένα value for money SUV, το οποίο ανάλογα με την έκδοση μπορεί να προσφέρει από κορυφαία οικονομία στη χρήση μέχρι και κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες.
Τιμή Από €21.490 (€15.990 τα TCe 90 και Eco-G 100)
Τεχνολογία κινητήρας βενζίνης 1.332 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
Απόδοση 150 PS/5.250-6.000 rpm, 250 Nm/1.700-3.250 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
Τελική ταχύτητα 199 km/h
Μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2141 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.341 x 1.804* x 1.682 mm
Χώρος αποσκευών 445 lt
Βάρος 1.263 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *με αναδιπλωμένους καθρέφτες

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube