Τέλος το WRC του 2017 για τη Citroen, πάει για του χρόνου

Τέλος το WRC του 2017 για τη Citroen, πάει για του χρόνου

Η Citroen θεωρεί και επισήμως τη χρονιά χαμένη στο WRC και εστιάζει στην εξέλιξη και προετοιμασία για το 2018.

Φέτος υποτίθεται πως ήταν η χρονιά τους. Η Citroen είχε αποσύρει την εργοστασιακή της συμμετοχή στο WRC το 2016 για να προετοιμαστεί για το 2017, τη χρονιά που των μεγάλων αλλαγών. Με νέους κανονισμούς και εντελώς νέο αυτοκίνητο σχεδιασμένο πάνω σε αυτούς, θα διεκδικούσε υποτίθεται τους δύο τίτλους, Οδηγών και Κατασκευαστών. Όμως τα πράγματα εξελίχθηκαν κάπως διαφορετικά.

Η σεζόν έχει κυλήσει πολύ άσχημα για την Citroen, με τεχνικά προβλήματα αλλά κυρίως με σοβαρά λάθη των οδηγών της. Περισσότερο του Kris Meeke που έχει αναλάβει και το μεγαλύτερο βάρος. Οδυνηρές εγκαταλείψεις, με σοβαρές ζημιές, έχουν αφήσει τη Citroen στον πάτο της βαθμολογίας, 142 βαθμούς πίσω από την M-Sport που προηγείται στην κατάταξη των κατασκευαστών. Και σε μία θέση που δεν μπορεί παρά να ξεγράψει τη φετινή χρονιά και να εστιάσει στο 2018, καθώς δεν υπάρχει περιθώριο για δάκρυα πάνω από το χυμένο γάλα. Φαίνεται όμως, από τα λεγόμενα και του επικεφαλής της Citroen Sport, Yves Matton, ότι τα οδηγικά λάθη είναι ίσως αποτέλεσμα υπερπροσπάθειας και ρίσκου που παίρνουν οι οδηγοί για να αντισταθμίσουν αδυναμίες του αυτοκινήτου. Και ίσως αυτό αναγνωρίζει η διοίκηση και δεν «παίρνει κεφάλια» οδηγών. Αντιθέτως, μάλλον ο Matton θα πρέπει να αισθάνεται πιο άβολα.

Ο Yves Matton δήλωσε: «Η ιδέα είναι να δουλέψουμε με ένα μεσοπρόθεσμο και ένα μακροπρόθεσμο πλάνο. Κοιτάζουμε το 2018, οπότε και θέλουμε να αντεπιτεθούμε. Δεν είναι ότι δεν έχουμε ταχύτητα. Σε κάποιες συνθήκες είμαστε καλοί, αλλά δεν κερδίζεις αν είσαι γρήγορος σε κάποιες συνθήκες, αλλά σε όλες. Στις δοκιμές πλέον εργαζόμαστε περισσότερο στο κομμάτι της εξέλιξης μακροπρόθεσμα παρά σε ρυθμίσεις για τον επόμενο ή κάποιον συγκεκριμένο τέλος πάντων αγώνα. Αυτό δεν  σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κερδίσουμε φέτος. Αλλά σίγουρα έχουμε αλλάξει προσέγγιση», κατέληξε ο Matton.

Η Citroen έφερε προς έγκριση τύπου κάποιες αλλαγές για το αυτοκίνητό της, μετά το Ράλι Ιταλίας, τον Ιούνιο. Ο Matton χαρακτήρισε αυτές τις αλλαγές «παλιά ιστορία», και πως η κατανομή ροπής ήταν κάτι για το οποίο ο Kris Meeke παραπονιόταν από καιρό. Το άλλο θέμα του C3 WRC φαίνεται πως είναι με την ανάρτηση. Θέμα για το οποίο ο Matton είπε ότι «γίνεται δουλειά, είναι σε εξέλιξη». Ξεκαθάρισε όμως ότι δεν είναι κάτι απλό. «Με την κατανομή ροπής, αλλάζεις ένα εξάρτημα και τελείωσε. Δουλεύει ή δεν δουλεύει. Με την ανάρτηση είναι περίπλοκο το πράγμα. Δεν παίρνεις ένα αμορτισέρ από το ράφι, το βάζεις και βλέπεις αμέσως αποτέλεσμα. Κάναμε κάποιες συζητήσεις μετά την Σουηδία και αρχίσαμε να κάνουμε αλλαγές, αλλά ξέραμε ότι δεν θα μπορούσαμε να δούμε αποτέλεσμα πριν το 2018. Κάναμε ήδη τρεις μεγάλες αλλαγές στην ανάρτηση. Η μεγαλύτερη θα έρθει του χρόνου, αλλά δουλεύεται ήδη από τώρα.

Ο Mikkelsen είναι βέβαιος ότι οι αλλαγές έχουν βοηθήσει τη Citroen. «Κάναμε πολλά στο διήμερο δοκιμών. Δουλέψαμε στο διαφορικό για να περιορίσουμε το γλίστρημα του πίσω μέρους. Και στην ανάρτηση. Αλλά δεν φτιάχνεις ένα νέο αμορτισέρ και τέλος», δήλωσε ο Νορβηγός. Ο Mikkelsen δήλωσε ότι τα προβλήματα που οδήγησαν στις εξόδους του Meeke και του Breen στην Αργεντινή, έχουν λυθεί. Ο Νορβηγός, που δηλώνει ευχαριστημένος από το αυτοκίνητο πλέον, θα μείνει εκτός στην Φιλανδία, αλλά θα επιστρέψει στο μπάκε του C3 WRC στην Γερμανία.

Πηγή Autosport

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube