Ράλι Σουηδίας: Νίκη για την Toyota και τον Latvala

Ράλι Σουηδίας: Νίκη για την Toyota και τον Latvala

Ο Latvala δίνει στην Toyota τη νίκη στον δεύτερο μόλις αγώνα της στο WRC.

Ο Jari-Matti Latvala πήρε τη νίκη στη Σουηδία, την πρώτη φυσικά για την Toyota, στον δεύτερο μόλις αγώνα της ιαπωνικής μάρκας σε αυτό το νέο εγχείρημα στο WRC. O Auriol με Corolla WRC στο Ράλι Κίνας ήταν ο τελευταίος νικητής με Toyota στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι, το μακρινό 1999.

Ο Latvala κληρονόμησε την πρώτη θέση όταν τράκαρε ο Neuville, άνετα πρώτος μέχρι εκείνη τη στιγμή με διαφορά πάνω από 40”. Η ζημιά έγινε στην χθεσινή υπερειδική με την οποία έκλεινε μάλιστα η μέρα. Έσπασε το ψαλίδι του Hyundai i20 και εγκατέλειψε. Είναι η δεύτερη φορά στη σειρά που ο Βέλγος κάνει λάθος και πληγώνει το αυτοκίνητό του ενώ έχει τη νίκη στο τσεπάκι, καθώς κάτι ανάλογο έγινε και στον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, στο Monte Carlo.

Δείτε ακόμη Xαμηλές πτήσεις (όχι και τόσο) στο Ράλι Σουηδίας [video]

Με τον Neuville εκτός μάχης, η σκληρή μάχη για την δεύτερη θέση έγινε ξαφνικά πόλεμος για την πρωτιά. Παρότι το Σαββατιάτικο σκέλος μίκρυνε μετά τη ακύρωση μιας ειδικής λόγω της πολύ υψηλής μέσης ωριαίας ταχύτητας που κατέγραψαν τα τέρατα, όπως αποδεικνύεται, αυτοκίνητα προδιαγραφών 2017, ο Tanak εκμεταλλεύτηκε όσο μπορούσε το πλεονέκτημα της αργής σειράς εκκίνησης. Ήταν ταχύτερος στις τρεις πρωινές ειδικές και στο τέλος της μέρας είχε πλησιάσει τον Latvala στα μόλις 3,8”.

Αφού καθάριζε το δρόμο ξεκινώντας πρώτος την Παρασκευή, ο Ogier μπήκε κι αυτός στη μάχη το Σάββατο, 12,8” πίσω από τον Latvala. Αλλά κάνοντας δύο πολύ γρήγορους χρόνους το πρωί της Κυριακής, ο ξαναγεννημένος στην Toyota Jari-Matti έφτασε στην Power Stage με διαφορά 20”. Ο Tanak είχε προβλήματα με την ουρά του Fiesta την Κυριακή, και γλιστρούσε πολύ. Ενώ ο Ogier τέθηκε εκτός μάχης όταν έκανε τετακε στην πρώτη στροφή της πρώτης ειδικής διαδρομής της Κυριακής. Για τον Tanak η δεύτερη θέση σημαίνει δεύτερη συνεχόμενη παρουσία στο βάθρο, μετά και το Monte Carlo. O Ogier στη Σουηδία θα πρέπει να βολευτεί στο τρίτο σκαλί του βάθρου και στους βαθμούς που του δίνει η δεύτερη θέση στην Power Stage, πίσω από τον Latvala που την κέρδισε και αυτήν.

Δείτε ακόμη Ράλι Σουηδίας: 67 χρόνια ιστορίας σε ένα video

Ο Kris Meeke θα ήταν 4ος, αν δεν είχε έξοδο το απόγευμα του Σαββάτου, με το C3 WRC να αναπηδά σε ένα χάσιμο και να χάνει τη γραμμή του. Η έξοδος δεν ήταν επώδυνη, αλλά το αυτοκίνητο θάφτηκε στο χιόνι και το πλήρωμα έχασε πάνω από 8 λεπτά μέχρι οι θεατές να σπρώξουν το Citroen πίσω στο δρόμο. Οι δύο βαθμοί που αντιστοιχούν στην 4η θέση της Power Stage είναι η μέγιστη συγκομιδή.

Ο Dani Sordo έκανε έναν καλό αγώνα, χωρίς σπουδαίες εντάσεις. Κρατήθηκε μπροστά από τον Craig Breen, ο οποίος στον πρώτο του αγώνα με το νέο αυτοκίνητο της Citroen (στο Monte Carlo έτρεξε με το περσινό DS3) δεν ένιωθε αρκετή αυτοπεποίθηση. Παρόλα αυτά πήρε την 5η θέση για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα. Ο Elfyn Evans, συνεχίζει να κάνει πολύ καλές εμφανίσεις. Είχε μια επαφή με snowbank την Παρασκευή με αποτέλεσμα ένα κλατάρισμα που τον καθυστέρησε. Το πρωί της Κυριακής είχε ένα θέμα με τον κινητήρα του Fiesta, παρόλα αυτά κρατήθηκε εμπρός από τον Hayden Paddon και πήρε την 6η θέση. Ο Νεοζηλανδός με το Hyundai ουσιαστικά έκανε στη Σουηδία τον πρώτο του αγώνα, μετά την εγκατάλειψη στο Monte Carlo στην πρώτη ειδική όταν είχε έξοδο, στην οποία τραυματίστηκε θανάσιμα ένας φωτογράφος. Την Παρασκευή δεν είχε ρυθμό, αλλά κάποιες αλλαγές που έκανε η ομάδα στο service τον βοήθησαν να ανεβάσει ρυθμό. Στη συνέχεια αντιμετώπισε πρόβλημα με το τιμόνι, έμεινε χωρίς υδραυλική υποβοήθηση και δήλωσε ότι «είναι σαν να παλεύεις με ένα λιοντάρι 180 κιλών». Για την ακρίβεια, στη δήλωση του χρησιμοποίησε ως μονάδα μέτρησης τις λίβρες. Εκτός από την έβδομη θέση, πήρε και έναν βαθμό από την Power Stage.

O Stephane Lefebvre ήταν το πρώτο από τα αυτοκίνητα προδιαγραφών 2016, με το DS3. Στη δεύτερη μόλις επίσκεψή του στη Σουηδία πήρε την 8η θέση της γενικής κατάταξης. Τη δεκάδα συμπλήρωσαν δύο αυτοκίνητα R5 της WRC2, ο Pontus Tidemand με Skoda και ο Teemu Suninen με Ford. Ο Mads Ostberg με την ιδιωτική ομάδα του σύστησε σε συνεργασία με τον Martin Prokop έκανε το ντεμπούτο του στη Σουηδία με το Fiesta WRC 2017. Ήταν ο πρώτος αγώνας για το Νορβηγό, αφού η ομάδα δεν είχε προλάβει να ετοιμαστεί (δεν τους είχε καν παραδοθεί αυτοκίνητο) για το Monte Carlo. Ο αγώνας του Ostberg ήταν επεισοδιακός, αφού την Παρασκευή έχασε την πίσω πτέρυγα σε μια άτσαλη προσγείωση και για δύο ειδικές, όπως δήλωσε, ήταν πολύ δύσκολο να οδηγήσει γρήγορα χωρίς κάθετη δύναμη.

Η νίκη του Latvala δημιουργεί ένα μεγάλο contrast συναισθημάτων στην ομάδα της Toyota, αφού το άλλο Yaris με τον Juho Hanninen εγκατέλειψε μετά από σύγκρουση με δέντρο την Παρασκευή και μία γέφυρα την Κυριακή. Αν κάτι κάνει διαφορετικό ο Latvala υπό την καθοδήγηση του έμπειρου και έξυπνου Tommi Makinen, είναι να οδηγεί με μυαλό, να αποφεύγει τις υπερβολές και τα λάθη. Για την ώρα, έτσι ήρθαν και τα δύο πολύ καλά του αποτελέσματα στη φετινή σεζόν. Η ταχύτητα δεν του έλειπε ποτέ. Αν τώρα δείξει και την απαραίτητη ωριμότητα, η χρονιά μπορεί να του φέρει πολλά καθώς αποδεικνύεται ότι η Toyota έχει κάνει εξαιρετική προετοιμασία και το Yaris WRC είναι αρκετά ανταγωνιστικό. Ραντεβού στο Μεξικό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube