Main menu

Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου 2013 - 12:22μμ

Audi 100 Coupé S 1970-1976

Επτά χρόνια... άνεση! Παρά την κοψιά ιταλικού GT, το Audi 100 Coupé S δεν είχε τίποτα το σπορ. Όμορφο και γρήγορο, αλλά και λογικό σε τιμή.

To 100 ήταν το πρώτο ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο της φίρμας και ήρθε μόλις τρία χρόνια ύστερα από την αναγέννηση της Audi, τo 1965.

Με το λανσάρισμά του 4πορτου μοντέλου το 1968, το 100 διακρίθηκε για τα οδικά χαρακτηριστικά και το γεροδεμένο χαρακτήρα του. Ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε η δίπορτη μπερλίνα 100. Με αποστολή να αντιπαρατεθεί στις μικρές Mercedes, το προσθιοκίνητο 100 σε ελάχιστο χρόνο αντιπροσώπευε τα δύο τρίτα των πωλήσεων της Audi.

Το Ingolstadt για να συνδεθεί με το πρεστιζάτο παρελθόν του, το καλοκαίρι του 1969 λανσάρισε το 100 Coupé S στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης. Εμπνευσμένο από το Fiat Dino, αλλά και με έντονες ακμές στη θέση της ρευστής φόρμας του ιταλικού κουπέ, βασιζόταν πάνω στο σασί της μπερλίνας 100.

Μπορεί ήταν πιο κοντό κατά έντεκα πόντους, αλλά πατούσε σε φαρδύτερα μετατρόχια και έδινε την εντύπωση ενός μεγάλου και μασίφ αυτοκινήτου. Η εντύπωση ήταν και πραγματικότητα, καθώς η καμπίνα είχε σπάνια ευρυχωρία για την εποχή, με τέσσερις πραγματικές θέσεις και ένα διόλου ευκαταφρόνητο πορτμπαγκάζ.

Αυτό το «οικογενειακό» κουπέ δεν είχε καμία σπορ βλέψη, μιας και κάτω από το μακρύ καπό βρισκόταν ένα μοτέρ 1.871 κυβικά με 115 άλογα. Ήταν ένα από τα σπάνια προσθιοκίνητα κουπέ της εποχή, ομοιογενές και ασφαλές. Η σχέση βάρους/ισχύος δεν ήταν ιδιαίτερα αβανταδόρικη, οι ρεπρίζ λίγο τεμπέλικες και μόνο η τελική των 185 km/h του επέτρεπε να κρατά υψηλή μέση ωριαία στις μεγάλες αποστάσεις.

Ακούραστο, αξιόπιστο, αλλά και λίγο περιθωριακό στο αυτοκινητικό στερέωμα, το 100 Coupé S θα έμενε για επτά χρόνια στους καταλόγους της Audi, χωρίς να γνωρίσει κάποια αξιοσημείωτη εξέλιξη, με εξαίρεση κάποια ρετούς στο στιλ του.

To 100 Coupé S με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.871β cc
Ισχύς 115 PS
Τελική ταχύτητα 185 km/h
Παραγωγή 30.850 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €1.000-€5.000

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία