Υδρογονοκίνητη BMW για το Le Mans

Υδρογονοκίνητη BMW για το Le Mans

H BMW σκέπτεται να επιστρέψει στον 24ωρο αγώνα το 2018, με ένα πρωτότυπο που θα κινείται με ενεργειακή κυψέλη υδρογόνου

Το σχέδιο αυτό ακόμα αξιολογείται, αλλά το «αδελφό» μας Autocar έχει πληροφορίες ότι η αξιολόγηση είναι σε προχωρημένο στάδιο και ότι υπάρχει υποστήριξη από τη διοίκηση καθώς αυτή θέλει να προλειάνει το έδαφος για το λανσάρισμα ενός υδρογονοκίνητου μοντέλου παραγωγής με ενεργειακή κυψέλη, γύρω στο 2020.

Πριν λανσάρει τα ηλεκτρικά μοντέλα “i” στη αγορά, η BMW είχε επενδύσει πολλά χρήματα σε προώθηση και μάρκετινγκ για κάμποσα χρόνια. Μια τέτοια καμπάνια, βασισμένη στη συμμετοχή στο Le Mans, θεωρείται ότι θα κάνει την ακόμη πολύ νέα τεχνολογία της ενεργειακής κυψέλης υδρογόνου πιο αξιόπιστη στα μάτια των υποψήφιων αγοραστών.

Πιστεύεται ότι το μοντέλο παραγωγής θα ενταχθεί σε μια εκτεταμένη γκάμα BMW i αντί να λανσάρει μια ακόμη υπό-μάρκα ή να αποτελέσει μια παραλλαγή ενός ήδη υπάρχοντος μοντέλου.

Η BMW ήδη κάνει δοκιμές με υδρογονοκίνητες 5 Series GT (επάνω) και είναι γνωστό ότι συνεργάζεται με την Toyota για την όσο το δυνατόν ταχύτερη εξέλιξη της τεχνολογίας των ενεργειακών κυψελών. Το υδρογονοκίνητο Toyota Mirai θα λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2015.

Δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμα αν η BMW θα συμμετάσχει στο Le Mans στο πλαίσιο μιας από τις καθιερωμένες κατηγορίες ή αν θα συμμετάσχει στην εκτός συναγωνισμού, πειραματική κατηγορία Garage 56”, όπως έκανε η Nissan με τα ηλεκτρικά πρωτότυπα Deltawing και ZEOD τα τελευταία χρόνια.

Οι οργανωτές του Le Mans είναι παραδοσιακά ανοιχτοί στην προσαρμογή των κανονισμών σε νέες τεχνολογίες, και μια ενδεχόμενη συμμετοχή της BMW στην κορυφαία κατηγορία LMP1 θα την έφερνε, όπως θα ήθελε, σε συναγωνισμό με την Audi και την Porsche. Όμως θα έπαιρνε το μεγάλο ρίσκο να αντιμετωπίσει ήδη εδραιωμένες αγωνιστικές ομάδες. Επίσης, θα έφερνε την BMW σε απευθείας αντιπαράθεση με τον συνεργάτη της, την Toyota.

Αντίθετα, μια συμμετοχή στην πειραματική κατηγορία “Garage 56” θα έκανε την τεχνολογία γνωστή χωρίς να υπάρξει απευθείας σύγκριση με τον ανταγωνισμό. Η στρατηγική αυτή αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματική για τη Nissan, που απέκτησε τη φήμη της πρωτοπόρου στην τεχνολογία της ηλεκτροκίνησης παρότι δεν πέτυχε καλά αποτελέσματα στον αγώνα.

Η BMW πήρε τη μοναδική της νίκη στο Le Mans το 1999 με το πρωτότυπο V12 LMR (φωτογραφία επάνω) που είχε εξελιχθεί σε συνεργασία με τη Williams F1.

[Πηγή: autocar.com]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube