Ο Lopez της Citroën πρωταθλητής στο WTCC. Νίκη και για τον Loeb [updt]

Ο Lopez της Citroën πρωταθλητής στο WTCC. Νίκη και για τον Loeb [updt]

Ο Lopez κέρδισε τον πρώτο από τους δύο αγώνες στην Ταϋλάνδη και εξασφάλισε τον τίτλο στο WTCC μπροστά από Müller και Loeb. Και οι τρεις με Citroën.

Το δεύτερο συνεχόμενο πρωτάθλημα στο WTCC εξασφάλισε ο Αργεντίνος José Maria Lopez στην Ταϋλάνδη, η οποία φιλοξένησε για πρώτη φορά στο έδαφός της αγώνα παγκοσμίου πρωταθλήματος FIA.

Ο Lopez εκκινούσε από την pole. Και πήρε βαθιά ανάσα όταν ο team-mate και βασικός ανταγωνιστής του στο κυνήγι του τίτλου Yvan Müller ενεπλάκη στο χάος του πρώτου γύρου, το οποίο εξελίσσονταν πίσω του. Το Chevrolet του Coronel και τα Lada των Catsburg και Lapierre συγκρούστηκαν και εγκατέλειψαν στην πρώτη στροφή. Ο Müller είχε επαφή στη Στροφή 6 με τον Valente και αναγκάστηκε να επιστρέψει στα pits και να δώσει τέλος στον αγώνα του. Το safety car ήταν απαραίτητο ώστε να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια και να απομακρυνθούν τα αυτοκίνητα. Στην επανεκκίνηση ο Loeb  πίεσε λίγο τον Lopez, αλλά ο Αργεντίνος διατήρησε το προβάδισμα και σταδιακά άνοιξε μια διαφορά ασφαλείας. Ο Ma Qing Hua πέρασε στην επανεκκίνηση τον Bennani και έτσι η Citroën κατέλαβε και τις τέσσερις πρώτες θέσεις. Στην 5η θέση τερμάτισε ο Tarquini με το Honda που είχε εκκινήσει 15oς , μπροστά από τον Huff με το Lada που είχε απομείνει στον αγώνα.

Ο αγώνας της Ταϋλάνδης είναι προγραμματισμένο να γίνεται σούρουπο. Ωστόσο, μια δεκάλεπτη καθυστέρηση στο πρώτο σκέλος πήγε λίγο πίσω το πρόγραμμα. Έτσι το δεύτερο σκέλος ξεκίνησε με σχετικά λίγο φως, το οποίο μειώνονταν γρήγορα. Οι οργανωτές αναγκάστηκαν τελικά να το διακόψουν πρόωρα, δύο γύρους πριν το τέλος.

Mε το «ανάποδο grid» να τα φέρνει ψηλά στην σειρά εκκίνησης, τα Honda πρωταγωνίστησαν στο δεύτερο σκέλος του αγώνα. Η κόκκινη σημαία στον 14ο από τους 16 γύρους βρήκε νικητή τον Monteiro, μετά από ωραία μάχη στους πρώτους γύρους με το άλλο Civic, αυτό του Michelisz. Ο οποίος έχανε σταδιακά έδαφος και δεχόταν πίεση από τους Loeb, Chilton, Ma, όταν υποχρεώθησε σε ποινή διέλευσης από τα pits για παραβίαση του parc ferme μεεταξύ των δύο αγώνων. O Loeb ηγήθηκε του γκρουπ που μάχονταν για τις θέσεις 2-6. Προς το τέλος του αγώνα μάζεψε την διαφορά από τον Monteiro. Πιθανότατα ο Γάλλος εννιά φορές πρωταθλητής του WRC να κέρδιζε τον αγώνα αν οι οργανωτές δεν τον διέκοπταν νωρίτερα, στερώντας του το δικαίωμα να δώσει την μάχη.



Όπως και στο πρώτο σκέλος, οι «κοκορομαχίες» των οδηγών της Citroën ήταν έντονες. Με συμπεριφορά που κάθε άλλο παρά  team-mates θυμίζει, έχουν επαφές, σκληρά τζαρτζαρίσματα και δεν διστάζουν να σπρώξουν ο ένας τον άλλο εκτός πίστας. Στην εκκίνηση του δεύτερου σκέλους, τρία C-Elysée είχαν επαφή στην πρώτη στροφή. Θύμα της στιγμής ο Müller που εγκατέλειψε με σπασμένη εμπρός αριστερή ανάρτηση.

Ενώ ο Loeb είχε αποκοπεί από το γκρουπ, η μάχη για τις θέσεις 3-6 μεταξύ των Tarquini, Chilton, Ma και Lopez ήταν συγκλονιστική, με διαδοχικά προσπεράσματα και διαρκείς εναλλαγές θέσεων για οκτώ γύρους. Έχοντας προσπεράσει ο ένας τον άλλο δύο ή τρεις φορές μέσα στον ίδιο γύρο, ούτε οι ίδιοι δεν ήταν σε θέση να γνωρίζουν την κατάταξη την στιγμή που διεκόπη ο αγώνας. Τελικά στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Ma, με τους Lopez, Chilton και Tarquini να ακολουθούν.

Εφτά ώρες μετά τον αγώνα ανακοινώθηκε ότι το αυτοκίνητο του Monteiro βρέθηκε 60 mm χαμηλότερο από την ελάχιστη επιτρεπόμενη απόσταση από το έδαφος, και έτσι ο Πορτογάλος ακυρώθηκε. Τη νίκη κληρονόμησε ο Sebastian Loeb.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube