Νέο σύστημα βαθμών για τη Superlicence νέων οδηγών

Νέο σύστημα βαθμών για τη Superlicence νέων οδηγών

Η FIA δυσκόλεψε τα κριτήρια για τη συμμετοχή νέων οδηγών σε αγώνες Grand Prix Formula 1, αυξάνοντας το όριο ηλικίας και την προαπαιτούμενη αγωνιστική εμπειρία.

Η FIA αποκάλυψε χθες το νέο σύστημα βαθμών που θα ισχύσει για να μπορεί ένας νέος οδηγός να πάρει την απαιτούμενη Superlicence για την F1.

Το νέο σύστημα, που θα ισχύσει από το 2016, αποτελεί μέρος της προσπάθειας να μην έρχονται στη Formula 1 πολύ νέοι και άπειροι οδηγοί, όπως έγινε φέτος με τον 17χρονο Max Verstappen της Toro Rosso (φωτογραφία επάνω).

Από του χρόνου, οι υποψήφιοι οδηγοί F1 θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 18 ετών, να έχουν άδεια οδήγησης στο δρόμο, να έχουν περάσει ένα τεστ πάνω στον αγωνιστικό κανονισμό και να έχουν συμπληρώσει τουλάχιστον δύο χρόνια αγώνων σε μικρότερες κατηγορίες μονοθεσίων.

Οι λεπτομέρειες του νέου «πόιντ σύστεμ» για την αγωνιστική άδεια της F1 αποκαλύφθηκαν χθες και απαιτούν οι νέοι οδηγοί να έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον 40 βαθμούς σε μια περίοδο 3 ετών πριν υποβάλουν την αίτηση.

Μόνο 5 πρωταθλήματα μπορούν να δώσουν αυτούς του 40 βαθμούς αν ο οδηγός πάρει τον αντίστοιχο τίτλο: το αμερικανικό IndyCar, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) στην κορυφαία κατηγορία LMP1, το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Formula 3, το πρωτάθλημα GP2 κι ένα μελλοντικό πρωτάθλημα Formula 2 της FIA.

Αυτό σημαίνει ότι οι πρωταθλητές της GP3 και της Formula Renault 3.5 δεν θα μπορούν να συγκεντρώσουν τους απαιτούμενους 40 βαθμούς μέσα σε μια χρονιά και θα πρέπει να έχουν επιτυχίες σε δύο χρονιές για να πάρουν τη Superlicence.

Αν και δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα τα σχέδια της FIA για ένα πρωτάθλημα Formula 2, η κατηγορία αυτή θα είναι που θα δίνει τους περισσότερους βαθμούς, με την 3η θέση στη βαθμολογία να μετράει όσο ο τίτλος σε F3, WEC και IndyCar.

O Verstappen ήρθε 3ος πέρσι στην F3, οπότε με το νέο σύστημα θα είχε πάρει μόνο 20 βαθμούς – πράγμα που θα τον ανάγκαζε να συμμετάσχει στην κατηγορία για δεύτερη χρονιά ή να ανέβει στην GP2.

Επικριτές του νέου συστήματος υποδεικνύουν επίσης ότι, αν ίσχυε από παλιά, δεν θα μπορούσαν να κάνουν το ντεμπούτο τους, τότε που το έκαναν, οι Ayrton Senna, Kimi Raikkonen και Jenson Button.

Θυμίζουμε ότι μέχρι τώρα δεν υπήρχε όριο ηλικίας και αρκούσαν 300 km δοκιμών με μονοθέσιο F1 στα οποία ο νέος οδηγός θα επιδείκνυε «εξαιρετικές ικανότητες».

ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΒΑΘΜΩΝ ΓΙΑ ΤΗ SUPERLICENCE ΤΗΣ F1

Θέση στο πρωτάθλημα                         1η  2η  3η  4η  5η  6η  7η  8η  9η  10η

Μελλοντικό πρωτάθλημα FIA F2                60  50  40  30  20  10   8   6   4   3

Πρωτάθλημα GP2                                        50  40  30  20  10   8   6   4   3   2

FIA F3 European Championship                   40  30  20  10   8   6   4   3   2   1

FIA WEC (LMP1 μόνο)                                   40  30  20  10   8   6   4   3   2   1

IndyCar                                                          40  30  20  10   8   6   4   3   2   1

GP3 Series                                                     30  20  15  10   7   5   3   2   1   0

Formula Renault 3.5                                     30  20  15  10   7   5   3   2   1   0

Ιαπωνική Super Formula                              20  7   10  7    5   3   2   1   0   0

Εθνικά πρωταθλήματα F4 πιστοπ. FIA     10  7   5   2    1   0   0   0   0   0  

Εθνικά πρωταθλήματα F3                          10  7   5   2    1   0   0   0   0   0

Formula Renault (EuroCup, ALPS ή NEC)       5   3   1   0    0   0   0   0   0   0

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube