Main menu

Θοδωρής Τσίκας
Τρίτη, 17 Απριλίου 2018 - 2:28μμ

Η FIA θέλει να αλλάξει τη διαδικασία των pit stop

Μέσα στις επόμενες εβδομάδες οι προτάσεις του Charlie Whiting στις ομάδες για το πώς θα γίνουν ασφαλέστερα τα pitstop.

Κάτι πάει στραβά με τα αυτοματοποιημένα συστήματα των pit stop στη Formula 1 και γι’ αυτό το λόγο η FIA σκέφτεται πολύ σοβαρά να αλλάξει τις διαδικασίες.

Μετά το πρόβλημα που κατέστρεψε τον αγώνα της Haas στην Αυστραλία και τον σοβαρό τραυματισμό του μηχανικού της Ferrari στο Μπαχρέιν και η McLaren αντιμετώπισε πρόβλημα «μη ασφαλούς απελευθέρωσης» στη διάρκεια των δοκιμών στην Κίνα.

Το θέμα φαίνεται να προβληματίζει ιδιαίτερα τον υπεύθυνο ασφαλείας της Formula 1, Charlie Whiting, ο οποίος δήλωσε ότι είναι πολύ πιθανό να παρουσιάσει μέσα στις επόμενες εβδομάδες μια πρόταση αλλαγών στις ομάδες. Και όλα αυτά παρά τη χρήση του ημιαυτόματου συστήματος το οποίο υποτίθεται ότι δίνει το πράσινο φως στους οδηγούς να ξεκινήσουν όταν η διαδικασία έχει ολοκληρωθεί επιτυχώς.

«Νομίζω πως μπορούμε να κάνουμε κάποια πράγματα για να μειώσουμε την πιθανότητα λαθών» δήλωσε ο Charlie Whiting, ερωτηθείς σχετικά από το Autosport. «Πιστεύω πως έχουμε πλέον μάθει κάποια πράγματα και αν αναλύσουμε σε βάθος τα γεγονότα θα βρούμε αυτό που πρέπει να κάνουμε και στη συνέχεια η κάθε ομάδα να το πραγματοποιήσει» κατέληξε.

Τα αυτοματοποιημένα συστήματα περιλαμβάνουν αισθητήρες τροχών που όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αλλαγής δίνουν το αντίστοιχο σήμα  και εμφανίζεται το πράσινο φως στον οδηγό. Όμως ένας τέτοιος αισθητήρας έδωσε λάθος σήμα στο Μπαχρέιν με αποτέλεσμα τον σοβαρό τραυματισμό του μηχανικού της Ferrari, του Francesco Cigarini.

Στην προκειμένη περίπτωση φαίνεται πως ούτε ο χειριστής του αερόκλειδου αλλά ούτε και ο επιβλέπων το pit stop δεν μπόρεσαν να «προσπεράσουν» την λανθασμένη ένδειξη του συστήματος και να αποτρέψουν τον οδηγό από το να ξεκινήσει.

Ο Whiting θέλει τώρα να βελτιώσει τη διαδικασία, ώστε να υπάρχουν περισσότερες παράμετροι που να πληροφορούν  το αυτοματοποιημένο τμήμα του συστήματος. Αυτό θα μπορούσε να γίνει αν για παράδειγμα είχαμε δύο αισθητήρες που να συνεργάζονται: Ο ένας να λέει αν το παξιμάδι έχει σφίξει σωστά και ο άλλος αν ο τροχός έχει όντως μπει στη θέση του. Αυτό θα γλύτωνε τη Haas από τη διπλή αστοχία στην Αυστραλία.

Απαντώντας σε όλα αυτά ο επικεφαλής τεχνικός της Renault, Bob Bell, δήλωσε από την Κίνα πως η FIA θα μπορούσε να τυποποιήσει το αυτοματοποιημένο σύστημα ως μέρος του πακέτου κανόνων 2021 για να αποκτήσει μεγαλύτερο έλεγχο της ασφάλειας.

Σε αυτήν την άποψη η απάντηση του Whiting ήταν πως «δεν χρειάζεται να τυποποιήσουμε το όλο σύστημα. Πρέπει απλά να διασφαλίσουμε πως δεν υπάρχει καμία πιθανότητα ο οδηγός να πάρει το ΟΚ για να ξεκινήσει αν δεν έχει μπει σωστά ο τροχός στη θέση του, αν δεν έχει βιδωθεί σωστά το μπουλόνι και αν δεν έχει ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία και στους 4 τροχούς».

Οι ομάδες τελούν εν αναμονή των προτάσεων της FIA λοιπόν, ενώ παράλληλα εργάζονται και από μόνες τους με σκοπό τη βελτίωση του συστήματος.

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία