F1: Όλες οι ομάδες κατά του συστήματος κατατακτήριων δοκιμών

F1: Όλες οι ομάδες κατά του συστήματος κατατακτήριων δοκιμών

Το φιάσκο των κατατακτήριων δοκιμών στο GP Αυστραλίας ενώνει τις ομάδες που ομόφωνα ζητούν την αλλαγή του τρόπου διεξαγωγής.

Το πολλά υποσχόμενο νέο σύστημα κατατακτήριων δοκιμών στην Formula 1, που σκοπό είχε να ανακατέψει το grid και να δημιουργήσει έναν απρόβλεπτο αγώνα, απέτυχε παταγωδώς στην πράξη.

Οι νέοι κανονισμοί των κατατακτήριων δοκιμών επιβάλλουν τον αποκλεισμό των πιο αργών οδηγών σε διαστήματα 90” κατά το δεύτερο μισό κάθε περιόδου, σε μια προσπάθεια να ανατραπεί η προβλεπόμενη σειρά εκκίνησης.

Αυτό έφερε έναν πυρετό για την επίτευξη γρήγορων γύρων στην αρχή κάθε περιόδου, μην αφήνοντας όμως αρκετό χρόνο στους πιο αργούς συνδυασμούς για να αντιδράσουν στην απειλή του αποκλεισμού. Έτσι οι ομάδες δεν τόλμησαν να πάρουν το ρίσκο να χρησιμοποιήσουν καμία άλλη παρά μόνο την πολύ μαλακή γόμα, από την Q1 ακόμη. Ως αποτέλεσμα, η πρώτη περίοδος ήταν συναρπαστική, η Q2 λιγότερο, ενώ η Q3 ήταν καταστροφή. Αφού όλοι οι οδηγοί είχαν ξεμείνει από σετ πολύ μαλακής γόμας. Μόνο οι δύο Mercedes μπήκαν στον κόπο να κάνουν δεύτερη προσπάθεια. Κι αυτοί από νωρίς, αφού κάθε οδηγός φοβάται ότι αν κάτι δεν πάει καλά, ο επικείμενος αποκλεισμός σε 90” δεν του αφήνει περιθώρια αντίδρασης.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Hamilton είχε κάνει την pole position πέντε και πλέον λεπτά πριν το τέλος της διαδικασίας. Όπως γράφτηκε στα social media, θα μπορούσε να πάει ο ίδιος να κουνήσει την καρό σημαία... στον εαυτό του.

Την αμηχανία που ακολούθησε προσπάθησε να σώσει ο Hamilton δίνοντας ένα προσωπικό show, κατηφορίζοντας το pitlane, από τον χώρο που ζυγίζονται οι οδηγοί ως την αίθουσα Τύπου, κρεμασμένος έξω από το παράθυρο του ιατρικού αυτοκινήτου που τον μετέφερε. Ήταν τέτοιο το μπάχαλο, που ο Vettel είχε ήδη βάλει το τζίν του και φούτερ, όταν ο Hamilton βγήκε από το μονοθέσιο, ενώ οι άνθρωποι της FIA απέτυχαν ακόμη και να μαζέψουν τους τρεις πρώτους οδηγούς για την καθιερωμένη φωτογραφία.

Η όλη κατάσταση προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, με πρωτοστάτη τον Bernie Ecclestone. «Η ιδέα ήταν της FIA», είπε. Και άφησε να εννοηθεί ότι θα υπάρξουν συζητήσεις προκειμένου το σύστημα να αλλάξει πριν το επόμενο GP στο Bahrain. Σε ερώτηση για το αν αυτό είναι εφικτό χρονικά, απάντησε: «Αν οι ομάδες μπορούν να συμφωνήσουν μεταξύ τους και με την FIA, τότε μπορούμε να το αλλάξουμε».

Τι πιστεύουν λοιπόν οι ομάδες;

Eric Boullier – McLaren
«Το είχαμε συζητήσει από πριν και οι αργηχοί των ομάδων είχαν τονίσει ότι στην πράξη η Q3 δεν θα είναι συναρπαστική όπως φαίνονταν στην θεωρία. Αλλά δεν είμαστε εμείς η Αρχή του Σπορ. Τεχνικά γίνεται να αλλάξει, αν υπάρχει ομοφωνία. Χρειάζεται απλώς μια ηλεκτρονική ψηφοφορία. Αν συμφωνήσουν όλοι θα αλλάξει. Αν κάποιοι θέλουν να δώσουν μια δεύτερη ευκαιρία δεν θα αλλάξει τίποτα».

Christian Horner – Red Bull Racing
«Πρώτα από όλα πρέπει να απολογηθούμε στους θεατές. Αυτό που είδαμε δεν είχε την κλιμάκωση που οφείλουν να έχουν οι κατατακτήριες δοκιμές. Οι προθέσεις ήταν καλές, αλλά πρέπει να δεχτούμε ότι στην πράξη δεν δούλεψε. Είναι λάθος και πρέπει να το διορθώσουμε γρήγορα. Η δική μου άποψη είναι ότι πρέπει να πάμε στο παλιό σύστημα, γιατί αυτό που είδαμε σήμερα δεν είναι καλό για την F1. Θα εκπλαγώ αν κάποιος δεν συμφωνήσει στο ότι πρέπει να αλλαχτεί άμεσα».

Claire Williams – Williams
«Υπήρξαν κάποια ζητήματα, δεν το αμφισβητεί κανείς. Από την αρχή ξέραμε ότι μπορεί να υπάρξουν στον πρώτο αγώνα. Πρέπει να το ξαναδούμε, αποστασιοποιημένη από τα σημερινά γεγονότα, και να σκεφτούμε ποια κατεύθυνση θέλουμε να ακολουθήσουμε. Είναι νωρίς να αποφασίσουμε αν πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό το format κάνοντας τροποποιήσεις ή να γυρίσουμε στο παλιό. Σίγουρα, δεν ήταν καλό να βλέπεις τους οδηγούς έξω από τα μονοθέσια πέντε λεπτά πριν τελειώσει η διαδικασία».

Pat Symonds - Williams
«Δεν πρέπει να βασίσουμε τις αποφάσεις μας σε ένα μόνο δείγμα. Είδαμε που είναι το λάθος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τα τελευταία πέντε λεπτά της Q3. Αν ήταν στο χέρι μου, θα κρατούσα αυτό το format για τις Q1 και Q2 και θα έκανα την τρίτη περίοδο με τον παλιό τρόπο».

Cyril Abiteboul – Renault
«Πρέπει να αποφύγουμε τις υπερβολικές αντιδράσεις. Πρέπει να εξετάσουμε το ζήτημα με προσοχή. Προφανώς η Q3 απέτυχε. Κάποιοι είχαν εκφράσει την ανησυχία τους για αυτό από όταν συζητούσαμε και σχεδιάζαμε αυτό το σύστημα. Οπότε μπορεί να βρούμε μια ενδιάμεση λύση, να κρατήσουμε τις Q1 και Q2 και να κάνουμε την Q3 με τον παλιό τρόπο».
«Είναι ένα ζωντάνό σπορ. Κάνουμε λάθη, τα κοιτάμε, τα διορθώνουμε. Είμαι σίγουρος ότι μπορεί να γίνει μια ψηφοφορία για μια διορθωτική κίνηση πριν το Bahrain».

Otmar Szafnauer – Force India
«Η πρώτη μου σκέψη ήταν στις Q1 και Q2 οι νέοι κανονισμοί απέδωσαν. Την Q3 προφανώς θα πρέπει να την αλλάξουμε, γυρνώντας στο παλιό σύστημα. Συζητήσαμε και πιο παλιά για έναν συνδυασμό των δύο format, αλλά για διάφορους λόγους τότε δεν είχε προχωρήσει. Σήμερα φαίνεται να είναι η κατάλληλη στιγμή για κάτι τέτοιο».

Toto Wolff - Mercedes
«Νομίζω ότι κάναμε λάθος. Ήταν ΟΚ οι κατατακτήριες δοκιμές, δεν υπήρχε λόγος να τις πειράξουμε. Προσπαθώντας να τις κάνουμε πιο ενδιαφέρουσες, ορίστε που καταλήξαμε. Η προφανής επιλογή είναι να γυρίσουμε στο παλιό format. Αν έπρεπε οπωσδήποτε να παρουσιάσουμε ένα νέο σύστημα qualifying, θα έπρεπε να σκεφτούμε πολύ πιο σοβαρά πως θα ήταν. Προφανώς πρέπει συνέχεια να σκεφτόμαστε πως μπορούμε να κάνουμε πιο ωραίο το θέαμα. Αλλά να κάνουμε πιο προσεκτικές κινήσεις».

Gunther Steiner – Haas
«Νομίζω ότι η ασφαλέστερη επιλογή είναι να πάμε στο παλιό σύστημα, πριν αρχίσουμε τα πειράματα με κάτι καινούριο ξανά, το οποίο ενδεχομένως να μας οδηγήσει σε ένα ακόμη λάθος. Δύσκολα κάποιος θα διαφωνήσει ότι πρέπει να το αλλάξουμε άμεσα. Δεν το κάνουμε για εμάς, αλλά για τους θεατές. Θέλουμε να κάνουμε το άθλημα καλύτερο. Δεν πρέπει να κάνουμε κινήσεις για τα χρήματα αλλά για να κάνουμε το Σπορ πιο ελκυστικό συνολικά».

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube