Επιτράπηκε στη Honda η εξέλιξη του κινητήρα

Επιτράπηκε στη Honda η εξέλιξη του κινητήρα

Η Honda πέτυχε να πείσει τη FIA να της επιτρέψει να εξελίξει τον κινητήρα της κατά τη διάρκεια της αγωνιστικής χρονιάς του 2015.

Μετά από μια συνάντηση του αγωνιστικού διευθυντή της F1, Charlie Whiting, με την ηγεσία της Honda την περασμένη Δευτέρα, η FIA συμφώνησε να επανεξετάσει τους κανονισμούς για τους κινητήρες.

Η παραπάνω συνάντηση έγινε αφού η Honda έδειξε αδικημένη από το γεγονός ότι στους ανταγωνιστές της, Mercedes, Ferrari και Renault, θα επιτρεπόταν να κάνουν αναβαθμίσεις όλο το 2015, ενώ αυτή θα έπρεπε να μείνει με τον κινητήρα που θα πιστοποιούσε η FIA στις 28 Φεβρουαρίου.

Η Honda είπε ότι αυτή η αντιμετώπιση ήταν άδικη και θα την έκανε να χάσει έδαφος σε σχέση με τους ανταγωνιστές της μέσα στη χρονιά.

Μετά τη συνάντηση, η FIA αναθεώρησε τη θέση της και συμφώνησε ότι η Honda θα πρέπει να έχει το περιθώριο να πραγματοποιήσει εξελίξεις ώστε να έχει ίση αντιμετώπιση με τους άλλους κατασκευαστές κινητήρων.

Σε ένα έγγραφο που στάλθηκε στις ομάδες από τον Whiting την περασμένη Παρασκευή –αντίγραφο του οποίου έπεσε στα χέρια του «αδελφού» μας AUTOSPORT– η FIA ξεκαθαρίζει πώς θα αντιμετωπίζονται οι νεοεισερχόμενοι κατασκευαστές.

Συμφωνήθηκε ότι την πρώτη χρονιά συμμετοχής τους, οι νεοεισερχόμενοι κατασκευαστές όπως η Honda θα μπορούν να κάνουν όσες αναβαθμίσεις κάνουν και οι άλλοι κατασκευαστές.

Ο Whiting γράφει: «Καθώς οι τέσσερις κατασκευαστές του 2015 θα έχουν από μια πιστοποιημένη μονάδα ισχύος στην αρχή της σεζόν, πιστεύουμε ότι θα είναι δίκαιο να έχουν και ίσες ευκαιρίες για αναβαθμίσεις μέσα στη χρονιά.

«Επομένως θα επιτρέψουμε στον νεοεισερχόμενο κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει τον ίδιο αριθμό στοιχείων αναβάθμισης που έχουν στη διάθεσή τους οι άλλοι τρεις κατασκευαστές – κι αυτός ο αριθμός θα είναι ο μέσος όρος των άλλων τριών.

«Για παράδειγμα, αν οι τρεις κατασκευαστές του 2014 έχουν αντίστοιχα 8, 7 και 5 αχρησιμοποίητα στοιχεία αναβάθμισης στην αρχή της σεζόν, τότε ο νέος κατασκευαστής θα μπορεί να χρησιμοποιήσει 6 κατά τη διάρκεια της χρονιάς (ο μέσος όρος θα στρογγυλοποιείται στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό)».

Οι υπάρχοντες κατασκευαστές έχουν από 32 στοιχεία που μπορούν να χρησιμοποιήσουν για να βελτιώσουν τους κινητήρες τους φέτος, αν και είναι πιθανό κάποιες αναβαθμίσεις να γίνουν το χειμώνα και άλλες αργότερα, μέσα στη χρονιά.

Με την πάροδο των ετών, ο αριθμός των στοιχείων αναβάθμισης σταδιακά θα μειώνεται.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube