Η Mercedes έτοιμη να δεχτεί το «ξεπάγωμα» των κινητήρων

Η Mercedes έτοιμη να δεχτεί το «ξεπάγωμα» των κινητήρων

Η Mercedes φαίνεται να δέχεται μια συμβιβαστική λύση στην άρση του «παγώματος» της εξέλιξης των κινητήρων F1, αλλά μόνο για το 2015.

Μετά από συζητήσεις στο πλαίσιο του GP των ΗΠΑ, κατατέθηκε μια νέα πρόταση χαλάρωσης του «παγώματος» των κινητήρων, σε μια προσπάθεια να ξεπεραστεί η αντίσταση της Mercedes – προς όφελος της ανταγωνιστικότητας των Ferrari και Renault.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «αδελφού» μας AUTOSPORT, θα ανοίξει ένα παράθυρο τον Ιούλιο του 2015 για την παρουσίαση ελαφρώς τροποποιημένων κινητήρων.

Η Mercedes είχε προηγουμένως δηλώσει ότι δεν θέλει να χαλαρώσουν οι κανονισμοί σε μόνιμη βάση, φοβούμενη την αύξηση του κόστους.

Πηγές στα υψηλά κλιμάκια όμως διατείνονται ότι η γερμανική ομάδα μπορεί να δεχτεί ένα συμβιβασμό για το 2015, αν πειστεί ότι δεν θα αυξηθεί δραματικά ο προϋπολογισμός.

Τώρα εξετάζει λεπτομερώς την πρόταση για να δει ποιες θα είναι οι επιπτώσεις, πριν προγραμματιστούν νέες συζητήσεις στο GP Βραζιλίας, αυτό το σαββατοκύριακο.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε σχετικά: «Αν αυτός είναι ο συμβιβασμός που απαιτείται για να εξασφαλιστεί μακροπρόθεσμα η σταθερότητα και να συμφωνήσουμε ότι δεν θα αλλάζουμε τους κανονισμούς κάθε χρόνο, τότε είναι κάτι που θα το εξετάσουμε.

«Αυτό που έχουμε πει είναι ότι υπολογίζουμε τις συνέπειες και τις επιπτώσεις του. Τι σημαίνει χρηματοοικονομικά; Τι σημαίνει σε υλικοτεχνική υποστήριξη;

«Είμαστε μια ομάδα που πρέπει να παρέχει οκτώ κινητήριες μονάδες κάθε φορά. Η Honda φτιάχνει δύο, η Ferrari και η Renault από τέσσερις. Οπότε υπάρχει μεγάλη διαφορά».

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΤΟ «ΠΑΓΩΜΑ»

Όταν συζητούνταν οι τεχνικοί κανονισμοί για τους νέους κινητήρες V6 τούρμπο, συμφωνήθηκε το «πάγωμα» της εξέλιξης ώστε να μη βγουν τα έξοδα εκτός ελέγχου.

Αφού κατατέθηκαν τα σχέδια της κινητήριας μονάδας στη FIA στις 28 Φεβρουαρίου 2014, αλλαγές μέσα στη χρονιά επιτρέπονται μόνο «για λόγους αξιοπιστίας, ασφάλειας ή μείωσης του κόστους».

Πάντως επιτρέπεται κι ένας περιορισμένος αριθμός μετατροπών κάθε χειμώνα.

Μόνο το 48% της κινητήριας μονάδας μπορεί να αλλάξει για το 2015. Το ποσοστό αυτό μειώνεται στο 38% για το 2016, στο 30% για το 2017, στο 23% για το 2018 και μόλις στο 5% για το 2019 και 2020.

Η πρόταση να χαλαρώσει το «πάγωμα» δεν έγινε για να επιτραπεί η απεριόριστη εξέλιξη, αλλά για να δώσει στους κατασκευαστές ένα μεγαλύτερο παράθυρο για να κάνουν αλλαγές.

Αν, για παράδειγμα, δεν εξαντλήσουν όλες τις επιτρεπόμενες μετατροπές αυτόν το χειμώνα, τότε θα δοθεί ένα παράθυρο για συγκεκριμένο αριθμό αλλαγών ώστε να μπορεί να παρουσιαστεί μια νέα κινητήρια μονάδα τον Ιούλιο του 2015.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube