Δοκιμές Βαρκελώνης: Συνέντευξη Arai & Boullier

Δοκιμές Βαρκελώνης: Συνέντευξη Arai & Boullier

O απεσταλμένος μας Μιχάλης Γεωργιάδης μιλάει με τον υπεύθυνο Έρευνας & Εξέλιξης της Honda, Yasuhisa Arai, και τον αγωνιστικό διευθυντή της McLaren, Eric Boullier, σε συνέντευξη Τύπου στη Βαρκελώνη.

Τι έχει γίνει με αυτό το εξάρτημα που θα σας δημιούργησε το πρόβλημα χθες και το οποίο περιμένετε αύριο από το εργοστάσιο;

Arai: Ήταν κάτι απλό σχετικά, έχει έρθει το εξάρτημα αλλά δεν έχει τοποθετηθεί σήμερα στο αυτοκίνητο γιατί θέλει πολλή δουλειά στον κινητήρα.

Boullier: Περιμένουμε και ένα δεύτερο εξάρτημα σήμερα

Σε τι στάδιο βρίσκεται αυτή τη στιγμή το πρόγραμμα εξέλιξης; Πιστεύετε ότι θα είστε έτοιμοι στη Μελβούρνη;

Boullier: Κοιτάξτε, έχουμε κάνει συνολικά σχεδόν το 50% των γύρων που φανταζόμασταν ότι θα ήμασταν σε θέση να κάνουμε σε αυτή τη φάση, άρα μπορεί κανείς να πει ότι είμαστε 50% πίσω στο πρόγραμμα. Όμως δεν είναι τόσο άσχημα τα πράγματα διότι θα πιέσουμε το πρόγραμμα στο εργοστάσιο, στις προσομοιώσεις… Και υπάρχει και ένα τεστ ακόμη.
Αυτή τη στιγμή δεν ψάχνουμε ακόμη την απόδοση, αν και έχουμε ενθαρρυντικά δεδομένα. Δεν έχουμε αρχίσει ακόμη να εξερευνούμε το set up του κινητήρα και του αυτοκινήτου. Τρέχουμε με ένα πολύ βασικό spec, αυτό της παρουσίασης. Και υπάρχουν πολλά πράγματα, κουτάκια που πρέπει να «τσεκάρουμε», έλεγχοι που πρέπει να γίνουν για επαλήθευση των προσομοιώσεων πριν αρχίσουμε να πιέζουμε πραγματικά. Έχουμε και πολλά νέα πράγματα που πρέπει να δοκιμάσουμε, και θα μας δώσουν ταχύτητα. Αυτό θα κάνουμε κυρίως στο επόμενο τεστ. Προς το παρόν είμαστε σε φάση που συγκεντρώνουμε δεδομένα.

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε είναι αποτέλεσμα της επιθετικής προσέγγισης που έχετε ακολουθήσει για να έχετε ταχύτητα από την αρχή ή απλώς προβλήματα νεότητας;

Boullier: Δεν θεωρούμε ότι έχουμε ακολουθήσει επιθετική προσέγγιση αναζητώντας ταχύτητα σε βάρος της αξιοπιστίας. Όλο αυτό είναι μια φυσιολογική διαδικασία, επίπονη μεν, αλλά φυσιολογική. Και πρέπει να την ακολουθήσουμε. Έχουμε κάνει πολλή δουλειά στο δυναμόμετρο, αλλά όταν φτάνεις στην πίστα και κάνεις πραγματικά χιλιόμετρα είναι αλλιώς.

Πολλοί λένε ότι το πολύ σφιχτό packaging του πίσω μέρους, επιρροή του Peter Prodromou, είναι ένα μέρος του προβλήματος. Το συνδέουν και με τα προβλήματα που είχε αντιμετωπίσει η Red Bull πέρσι.

Boullier: Το αυτοκίνητο το εξετάζουμε σαν σύνολο, όχι ξεχωριστά το εμπρός ή το πίσω μέρος. Η διαδικασία του σχεδιασμού είχε ξεκινήσει πολύ πριν έρθει ο Peter στην ομάδα. Έχουμε κάνει ό,τι έχει ζητήσει η Honda και η Honda έχει κάνει ό,τι έχει ζητήσει η σχεδιαστική ομάδα της McLaren.

Τι feedback δίνουν οι οδηγοί;

Boullier: Είναι ευχαριστημένοι. Δεν πετούν στα σύννεφα από τη χαρά τους φυσικά, αλλά είναι ευχαριστημένοι. Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται πολύ διαφορετικά από πέρσι. Και αρέσει πολύ στους οδηγούς. Ειδικά στον Jenson που γνωρίζει το περσινό αυτοκίνητο και μπορεί να κάνει τις συγκρίσεις. Αλλά και στον Fernando αρέσει.

Έχουν απομείνει λίγες μέρες μέχρι το «πάγωμα» της εξέλιξης των κινητήρων. Δεν σας ανησυχεί αυτό;

Arai: Ναι, το γνωρίζω. Αλλά έχουμε ολοκληρώσει τη διαδικασία του σχεδιασμού και είμαστε έτοιμοι να υποβάλουμε την τελική μορφή του κινητήρα. Δεν μας απασχολεί αυτό. Άλλωστε υπάρχει κάποια δυνατότητα εξέλιξης και μέσα στη χρονιά. Αλλά η FIA θα αποφασίσει μετά τη Μελβούρνη πόσες «μάρκες» (tokens) θα μας επιτρέψει να χρησιμοποιήσουμε.

Είχατε πει ότι στη Μελβούρνη στοχεύετε στο podium. Είναι ακόμη αυτός ο στόχος εφικτός;

Arai: Ναι, το πιστεύω ακόμη. Είμαστε λίγο πίσω στο πρόγραμμα, στην πραγματικότητα, στο δικό μας πλάνο όχι τόσο όσο πιστεύετε. Και θα κερδίσουμε το χαμένο χρόνο. Στη Μελβούρνη θα είμαστε ανταγωνιστικοί σε σχέση με τους άλλους κατασκευαστές κινητήρων. Είμαι σίγουρος.

Το γεγονός ότι η συνεργασία με τη Honda ξεκίνησε με ένα χρόνο καθυστέρηση σε σχέση με την εφαρμογή των κανονισμών, πώς λειτούργησε;

Boullier: Όχι πάρα πολύ. Η εμπειρία μας από πέρσι μας βοήθησε να προχωρήσουμε τα πράγματα με τη Honda λίγο πιο γρήγορα, και ξέραμε τι θέλουμε από πλευράς απόδοσης. Κατά τα άλλα, τίποτα σημαντικό.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube