Βαρκελώνη live: Δοκιμές-δυναμόμετρο

Βαρκελώνη live: Δοκιμές-δυναμόμετρο

Δοκιμές F1 στην Βαρκελώνη, τρίτη μέρα: Τις εντυπώσεις η Lotus, την ουσία η Mercedes. Σε καλό δρόμο η Ferrari, τα προβλήματα συνεχίζονται για την McLaren.

Το απόγευμα, στις χειμερινές δοκιμές της Βαρκελώνης, ξεκίνησε με μια ελαφριά ψιχάλα που μπέρδεψε τις ομάδες, αφού η πρόσφυση είχε χαθεί αλλά η βροχή δεν ήταν αρκετή για βρόχινα λάστιχα.

Ευτυχώς η κατάσταση αυτή δεν κράτησε πολύ και έτσι όλοι μπήκαν στο πρόγραμμα τους, με μια καθυστέρηση μισής περίπου ώρας.

Ferrari και Mercedes επικεντρώθηκαν σε προσομοιώσεις αγώνες, κάνοντας σετ πολλών γύρων με τα «λευκά» μεσαία Pirelli. Και τα δύο μονοθέσια δείχνουν πειστικά γρήγορα, παρατηρώντας τα τόσο στις γρήγορες όσο και στις αργές στροφές. Vettel και Hamilton αντίστοιχα δεν φαίνονταν να κάνουν διορθώσεις με το τιμόνι, ούτε έδειχναν να ταλαιπωρούνται με την ισορροπία στις γρήγορες στροφές, ακόμη και όταν πίεζαν έντονα.

Επιβεβαιώνοντας ό,τι γνωρίζαμε μέχρι τώρα, στις συνθήκες αυτές η Mercedes κινήθηκε στο 1’ 26” 076, σχεδόν τέσσερα δέκατα πιο γρήγορα από τη Ferrari.

Προσομοίωση αγώνα έκανε και η Red Bull, με τον Kvyat να κινείται στο 1’ 26” 589 με τη μεσαία γόμα, ένα δέκατο πιο αργά από τον Vettel. Αμέσως ύστερα ο Ρώσος έκανε ένα σκέλος εξέλιξης πάνω στο σύστημα Brake by Wire. Για αρκετούς γύρους μπλόκαρε έντονα τα φρένα του. Τα εμπρός στην κατηφορική αριστερή Στροφή 5 και τα πίσω στο απαιτητικό φρενάρισμα στο τέλος της ευθείας. Σταδιακά, βρήκε την ισορροπία που χρειαζόταν και συνέχισε με γρήγορους γύρους χωρίς περιττά γλιστρήματα.

Στη Williams, ο Bottas πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του απογευματινού σκέλους μπαινοβγαίνοντας στα pits, αφού η ομάδα έκανε εξάσκηση στα pit stops. Άλλαζε συνέχεια λάστιχα, δοκιμάζοντας όλες τις διαθέσιμες γόμες σε σετ λίγων γύρων. Φαινόταν να ταλαιπωρείται από ένα δύστροπο αυτοκίνητο. Δεδομένου ότι η Williams δεν είναι ένα κακό αυτοκίνητο, κάθε άλλο μας έχει δείξει από πέρσι, προφανώς το θέμα είχε να κάνει με το set-up. Αργά το απόγευμα, λίγα λεπτά πριν τελειώσει η μέρα, ο Φιλανδός κατάφερε να κάνει κάποιους γύρους σε ικανοποιητικό ρυθμό.

Στις δύο πρώτες θέσεις, από πλευράς χρόνων, βρέθηκαν οι Maldonado και Verstappen με Lotus και Toro Rosso αντίστοιχα. Όμως και οι δύο έγραψαν τους χρόνους αυτούς με τα πολύ μαλακά λάστιχα. Παρόλα αυτά είχαν εποικοδομητική μέρα. Ο Maldonado έκανε 104 γύρους. Ο Verstappen με 129 έγραψε τους περισσότερους της ημέρας.

Η Force India συνέχισε την αξιολόγηση των ελαστικών με το περσινό μονοθέσιο, περιμένοντας το καινούργιο στο τεστ της επόμενης εβδομάδας. Η Sauber, αντίθετα με χθες που είχε γεμάτη μέρα, σήμερα κατάφερε να κάνει μόνο 53 γύρους. Παρόλα αυτά είναι αξιοσημείωτος ο χρόνος του Ericsson που με την μαλακή (και όχι την πολύ μαλακή όπως οι Verstappen και Maldonado) κινήθηκε στο 1’ 26” 340, δηλαδή τρία δέκατα πιο αργά από τον Hamilton.

Δύσκολη καιροί
H McLaren είχε άλλη μια δύσκολη μέρα. Το νέο ανταλλακτικό ήρθε, μια φλάντζα που θα έλυνε τα προβλήματα της MGU-K. Ωστόσο το μονοθέσιο αντιμετώπισε ηλεκτρικά προβλήματα. Εκείνη ακριβώς την ώρα, γύρω στις 13:00 τοπική, ήταν που ύστερα από προσωπική πρόσκληση του Eric Boullier, διευθυντή της ομάδας, βρεθήκαμε στο pit box. Οι Ιάπωνες έλυσαν αρχικά το πάτωμα και στη συνέχεια αφαίρεσαν την πίσω πτέρυγα, όλη την πίσω δομή πρόσκρουσης και το κιβώτιο ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο δεν ήταν έτοιμο παρά μόνο ύστερα από τις 17:00, οπότε ο Button επέστρεψε στην πίστα για τρία σετ των 3-4 γύρων, με μειωμένη ισχύ. Στο τέλος, λίγα λεπτά πριν από την καρό σημαία, ενεπλάκη σε μια μικροσύγκρουση με τον Verstappen, στην έξοδο του pit lane, και κάπως έτσι τέλειωσε η μέρα για τη McLaren Honda

O Eric Boullier για άλλη μια φορά επιβεβαίωσε την πίστη του στην συνεργασία με την Honda. Και στο πως αυτή είναι δομημένη. «Είναι διαφορετικά, κάνουν ό,τι ακριβώς τους ζητάμε», εξηγεί. «Με τη Mercedes τα τελευταία χρόνια, από τη στιγμή που έκαναν την δική τους ομάδα, μας παρέδιδαν τον κινητήρα και μας έλεγαν αυτό είναι. Και τέλος. Ενώ τώρα έχουμε πλήρη ελευθερία και απόλυτη συνεργασία να κάνουμε το καλύτερο».

Οι ανεπίσημοι χρόνοι του Σαββάτου στη Βαρκελώνη

Θέση

Οδηγός

Μονοθέσιο

Χρόνος

   Διαφορά

    Γύροι

1

Pastor Maldonado

Lotus/Mercedes

1’ 24” 348

        -

     104

2

Max Verstappen

Toro Rosso/Renault

1’ 24” 739

   0,391”

     129

3

Lewis Hamilton

Mercedes

1’ 26” 076

   1,728”

     101

4

Marcus Ericsson

Sauber/Ferrari

1’ 26” 340

   1,992”

     53

5

Sebastian Vettel

Ferrari

1’ 26” 407

   2,059”

     105

6

Daniil Kvyat

Red Bull/Renault

1’ 26” 589

   2,241”

     111

7

Felipe Massa

Williams/Mercedes

1’ 26” 912

   2,564”

     55

8

Pascal Wehrlein

Force India/Mercedes

1’ 27” 333

   2,985”

     81

9

Valtteri Bottas

Williams/Mercedes

1’ 27” 556

   3,208”

     49

10

Jenson Button

McLaren/Honda

1’ 29” 151

   4,803”

     24

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube