Αυτή την Κυριακή έχει Grand Prix στο Monaco

Αυτή την Κυριακή έχει Grand Prix στο Monaco

Το έκτο GP της χρονιάς είναι αυτό στο Πριγκιπάτο και δεν μοίαζει με κανένα άλλο

Δεν έχει σημασία που είναι ο πιο αργός αγώνας στο καλαντάρι. Αυτό που έχει σημασία είναι να κερδίσεις εκεί για να βάλεις το τρόπαιο σε περίοπτη θέση. Γιατί το GP του Monaco είναι απλά μοναδικό! Είναι το πετράδι στο στέμμα, το στολίδι στο πρωτάθλημα της F1.
 
Ολα αυτά (και πολλά άλλα) δεν έχουν να κάνουν με τον αγώνα αυτόν καθαυτόν. Ούτε γρήγορος είναι, ούτε προσπεράσματα εντυπωσιακά έχει, ούτε μεγάλες τελικές ταχύτητες. 
Αυτό όμως που έχει είναι ιστορία, αίγλη, κύρος και πολύ χρήμα που άλλοτε φαίνεται και άλλοτε όχι, όμως υπάρχει.
 
Οι στενοί δρόμοι και η όχι και τόσο καλή πρόσφυση δεν επιτρέπουν λάθη. H pole position είναι μισή (και βάλε...) νίκη και ο χρόνος των πιτ στοπ καθοριστικός όσο σε κανέναν άλλο αγώνα. 
Η στιγμιαία αφηρημάδα πληρώνεται με επαφή στις μπαριέρες και πλήρη καταστροφή, το λάθος δεν έχει περιθώρια διόρθωσης και η επόμενη κίνηση είναι να βλέπεις τον αγώνα από τα πιτ.
 
«Κλειδί» για τη νίκη είναι η απόδοση των ελαστικών καθώς ο αγώνας διεξάγεται επί της ουσίας σε δημόσιους δρόμους, όπου από σημείο σε σημείο η πρόσφυση αλλάζει. 
Οι ίδιοι οι οδηγοί λένε πως αυτό που χρειάζονται είναι ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο, χωρίς απότομες αντιδράσεις, προβλέψιμο στις πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος, δίνοντας μεγάλο βάρος στο set-up.
Επίσης τονίζουν πως απαγορεύεται με ποινή... εξόδου να χάσεις την αυτοσυγκέντρωσή σου έστω και ένα δευτερόλεπτο. 
 
Τέλος δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το Monaco καταπονεί πάρα πολύ τα φρένα (και κατ' επέκταση και τα ελαστικά), την ώρα που πάρα πολλές φορές οπι καιρικές συνθήκες ήταν αυτές που καθόρισαν το τελικό αποτέλεσμα. 
 
Και ολίγα στατιστικά
Aπό τους εν ενεργεία οδηγούς οι Fernando Alonso και Mark Webber έχουν από δύο νίκες, ενώ από μία έχουν οι Sebastian Vettel (2011), Jenson Button (2009), Lewis Hamilton (2008) και Kimi Raikkonen (2005).
 
 
Βέβαια, ο οδηγός που έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά του με τον συγκεκριμένο αγώνα είναι ο Αyrton Senna με έξι νίκες και πέντε pole position.
 
Απο τις ομάδες, η McLaren έχει 15 νίκες (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1998, 2000, 2002, 2005, 2007, 2008), η Ferrari 8 (1955, 1975, 1976, 1979, 1981, 1997, 1999, 2001), η πάλαι ποτέ Lotus 7 (1960, 1961, 1968, 1969, 1970, 1974, 1987) και από τρεις μετρούν η Williams και Red Bull.
Σε 26 περιπτώσεις από το 1950 νικητής έχει αναδειχθεί ο κάτοχος της pole position. 
 
GP Μonaco
Μήκος πίστας 3,340 km
Αριθμός γύρων 78
Απόσταση αγώνα 260,520 km
Ρεκόρ γύρου 1:14.439 (Μichael Schumacher, 2004)
Πρώτο GP 1950
Νικητής 2013 Nico Rosberg (Mercedes)
TO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
Πέμπτη 22/5
Ελεύθερες δοκιμές - 1ο σκέλος: 11:00 - 12:30GR (OTE TV)
Ελεύθερες δοκιμές - 2ο σκέλος: 15:00 - 16:30GR (OTE TV)
Σάββατο 24/5
Ελεύθερες δοκιμές 12:00 - 13:00GR (OTE TV)
Κατατακτήριες δοκιμές 15:00GR (OTE TV)
Κυριακή 25/5
Αγώνας 15:00GR (OTE TV / Alpha)
 
ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΤΩΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
2013: Nico Rosberg (Mercedes)
2012: Mark Webber (Red Bull Racing)
2011: Sebastian Vettel (Red Bull Racing)
2010: Mark Webber (Red Bull Racing)
2009: Jenson Button (Brawn GP Mercedes)
2008: Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)
2007: Fernando Alonso (Renault)
2006: Fernando Alonso (Renault)
2005: Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)
2004: Jarno Trulli (Renault)
2003: Juan Pablo Montoya (Williams BMW)
2002: David Coulthard (McLaren Mercedes)
2001: Michael Schumacher (Ferrari)
2000: David Coulthard (McLaren Mercedes)
1999: Michael Schumacher (Ferrari)
1998: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)
1997: Michael Schumacher (Ferrari)
1996: Olivier Panis (Ligier Mugen-Honda)
1995: Michael Schumacher (Benetton Renault)
1994: Michael Schumacher (Benetton Ford)
1993: Ayrton Senna (McLaren Ford)
1992: Ayrton Senna (McLaren Honda)
1991: Ayrton Senna (McLaren Honda)
1990: Ayrton Senna (McLaren Honda)
1989: Ayrton Senna (McLaren Honda)
1988: Alain Prost (McLaren Honda)
1987: Ayrton Senna (Lotus Honda)
1986: Alain Prost (McLaren TAG)
1985: Alain Prost (McLaren TAG)
1984: Alain Prost (McLaren TAG)
1983: Keke Rosberg (Williams Ford)
1982: Riccardo Patrese (Brabham Ford)
1981: Gilles Villeneuve (Ferrari)
1980: Carlos Reutemann (Williams Ford)
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube