Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Σάββατο, 15 Απριλίου 2017 - 2:43πμ

Tucker 48, με μοτέρ πιο μεγάλο κι από Dodge Viper

Αυτά που θα θέλατε να ξέρετε για την άγνωστη ιστορία του αποτυχημένου 6κύλινδρου κινητήρα του Tucker.

Όταν ύστερα από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο Preston Tucker ανακοίνωσε τα σχέδιά του να διαθέσει στην αγορά μια οικονομική και ασφαλή πισωμήχανη και πισωκίνητη μπερλίνα σηκώθηκε τρικυμία.

Η απήχηση που είχε η ανακοίνωση αυτή ήταν μεγαλειώδης και ο Tucker τροφοδότησε το κοινό με μια συγκλονιστική λίστα σχετικά με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που θα είχε το αυτοκίνητο. Τελικά, κάποια από αυτά κατόρθωσε και τα ενσωμάτωσε με επιτυχία στο αυτοκίνητο, ενώ σε άλλα δεν τα κατάφερε. Και μεταξύ αυτών που κατάφερε να δημιουργήσει -έστω και σε ένα αντίτυπο- ήταν ο τερατώδης κινητήρας των 589 ci ή για να τον πούμε με τα δικά μας, μετρικά δεδομένα 9.652 cc! Κι αν η χωρητικότητα σας ακούγεται εκπληκτική, άλλο τόσο ήταν και τα χαρακτηριστικά του.

Όταν ο Tucker είπε ότι θα κατασκευάσει ένα αυτοκίνητο στην αιχμή της τεχνολογίας αποφάσισε να μην αφήσει να τον σταματήσει τίποτα. Πολλές από τις ιδέες προήλθαν από τα πιτ και τα ατελιέ των μηχανικών στο Indianapolis Motor Speedway, όπου επένδυε σημαντικό χρόνο κι άλλο τόσο με τον φημισμένο κατασκευαστή κινητήρων Harry Miller. Ο τελευταίος δεν έζησε για να δει το Tucker 48 στο δρόμο, αλλά ο ίδιος ο Tucker έλεγε ότι συζητούσε τα σχέδιά του με τον Miller. Και όταν μιλούσαν σχετικά με τον κινητήρα του αυτοκινήτου, ο Miller του είπε «Pres, κάν’ τον μεγάλο».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ένα τέλειο Tucker 48 για απαιτητικούς και πλούσιους συλλέκτες

Για να μην παρερμηνεύσει κανείς τη λέξη «μεγάλο», ο Tucker έδωσε σαφείς οδηγίες στους μηχανικούς του: Να σχεδιάσουν ένα τετράγωνο 6κύλινδρο μοτέρ, με 5” διάμετρο και 5” διαδρομή (127x127 mm). Η διαμόρφωση 5”x 5” έδινε λοιπόν κυλινδρισμό 589 ci, αλλά ο Tucker δεν περιορίστηκε στο να κάνει απλώς το μοτέρ μεγάλο. Ο κινητήρας είχε κατασκευή μονομπλόκ και υδραυλικά ενεργοποιούμενες βαλβίδες. Η κατασκευή μονομπλόκ αποτελούσε μεν ένα ασφαλή δρόμο για να αποφύγει τις βλάβες στη φλάντζα της κεφαλής, αλλά και έφερε μαζί της κι ένα ολόκληρο νέο κόσμο τεχνικών ζητημάτων που έπρεπε να επιλυθούν.

Αλλά εκείνο που αποτέλεσε το πραγματικό πρόβλημα ήταν οι υδραυλικές βαλβίδες. Με το που έπαιρνε εμπρός το μοτέρ, τα πράγματα πήγαιναν μια χαρά. Μέχρι να πάρει ήταν το θέμα και ο μεγάλος πονοκέφαλος των ανθρώπων του Tucker. Όταν ο κινητήρας ήταν σβηστός, όλες οι βαλβίδες «αναπαύονταν» στην κλειστή θέση. Για να τις κινήσεις και βάλεις εμπρός όμως απαιτείτο 24βολτο ηλεκτρικό σύστημα, σε μια εποχή που τα 6V ήταν η νόρμα.

Η ανέκδοτη πλευρά της ιστορίας έρχεται από την περίοδο που αποκαλύφθηκε το πρωτότυπο 48 στο κοινό, ένα αυτοκίνητο με το παρατσούκλι «Tin Goose» -νονός ο σχεδιαστής ελληνικής καταγωγής Alex Tremoulis. Οι άνθρωποι του Tucker υποχρεώθηκαν να παραχώσουν μπόλικες μπαταρίες από φορτηγά στο αυτοκίνητο για να μπορέσει να πάρει εμπρός χωρίς να το σπρώχνουν. Το μεγάλο πρόσθετο βάρος των μπαταριών αυτών ήταν πιθανότατα και η αιτία για την κατάρρευση της ανάρτησης, στιγμές πριν το αυτοκίνητο εμφανιστεί για τη αποκάλυψή του. Μια σκηνή που αποτυπώνεται με εντυπωσιακή δραματικότητα στην ταινία Tucker: the Man and His Dream.

Παρόλο ότι οι άνθρωποι του Tucker πειραματίστηκαν έντονα ύστερα από το επίσημο ντεμπούτο του αυτοκινήτου δεν κατάφεραν να λύσουν τα προβλήματα του 589. Οι μηχανικοί του τον εκλιπαρούσαν να καταργήσει τα σχέδιά του για την κατασκευή του κινητήρα και του πρότειναν να βρει τον κατάλληλο αντικαταστάτη. Λίγο αργότερα, ο Tucker βρήκε την Aircooled Motors που κατασκεύαζε μια μηχανή ελικοπτέρου, η οποία ταίριαζε μια χαρά στο μηχανοστάσιο του 48. Ο 589 είχε περάσει πλέον στο περιθώριο.

Η κίνηση αυτή ήταν ένα από τους σπάνιους εκτροχιασμούς του Tucker, που τις περισσότερες φορές ήταν αμετακίνητος όταν ακόμα και οι ίδιοι οι άνθρωποί του πρότειναν μια αλλαγή πορείας. Αλλά, κατά τα φαινόμενα, ο 589 ήταν πραγματικά ακατάλληλος κινητήρας για το 48 εκείνη την εποχή. Από μέσα από το εργοστάσιο λεγόταν ότι το μοτέρ απέδιδε μόνο 83 άλογα. Ακόμα χειρότερα, ένας από τους πιο έμπιστους μηχανικούς του Tucker του είχε πει ότι  μηχανή ακούγεται σαν ένα «βαρέλι γεμάτο μαϊμούδες».

Λίγο ύστερα από την έναρξη της παραγωγής του αυτοκινήτου, οι μηχανικοί άλλαξαν τον κινητήρα ακόμα και στο πρωτότυπο «Tin Goose». Ο 589 αποθηκεύτηκε και ένας Aircooled Motors τοποθετήθηκε στη θέση του. Πάντως, εκείνο που κρατάμε είναι ότι πήρε εμπρός και έβγαλε το Tin Goose στη σκηνή στην πιο σημαντική εμφάνισή του. Αλλά δεν ήταν έτοιμος να πρωταγωνιστήσει και σήμερα αποτελεί απλώς μια υποσημείωση στην ιστορία του Tucker.

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία