Οι δέκα κούκλες του Pininfarina που δεν είναι Ferrari

Οι δέκα κούκλες του Pininfarina που δεν είναι Ferrari

Ο Pinifarina είναι παγκόσμια γνωστός ως ο επίσημος σχεδιαστής της Ferrari, αλλά αυτά τα δέκα αριστουργήματα δεν φορούν για σήμα το cavallino rampante.

Τζιν με Τόνικ , Πελέ με Σάντος, Χοντρός Λιγνός. Ορισμένα oνόματα, πράγματα ή καταστάσεις στο μυαλό μας είναι πάντα συνδεδεμένα με το «όμορό» τους…

Με αυτή τη λογική, ο οίκος Pininfarina είναι πάντα συνδεδεμένος με το σχεδιασμό των Ferrari. Και πράγματι από το ατελιέ αυτό τα σχεδιαστικά αριστουργήματα φορούσαν πάντα το σήμα του Maranello.

Ή μήπως δεν είναι ακριβώς έτσι;

Ανατρέχοντας στο παρελθόν συναντάμε την υπογραφή του διάσημου οίκου και σε άλλα αριστουργήματα που καμία σχέση δεν είχαν με τη Ferrari. Ας τα δούμε με τη σειρά που εμφανίστηκαν.

Nash Healey
Αμέσως ύστερα από το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, η τάση για σπόρτσκαρ άρχισε να αναπτύσσεται στην Αμερική και η ζήτηση οδήγησε τη Nash να παρουσιάσει ένα διθέσιο ανοικτό αυτοκίνητο, σχεδιασμένο στη Ιταλία και εφοδιασμένο με κινητήρα από την Αγγλία.






Cisitalia 202
Παρουσιάστηκε το 1947 στην Έκθεση Σχεδιαστών του Torino, κατασκευάστηκε σε μόλις 170 κομμάτια και ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που πήρε μόνιμη θέση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης.






Lancia Aurelia Spider
Αν και ο Ghia ήταν ο σχεδιαστής της κλειστής έκδοσης της Aurelia, όταν η Lancia αποφάσισε να παρουσιάσει την ανοικτή Αurelia απευθύνθηκε στον Pininfarina. Tο αποτέλεσμα τη δικαίωσε με ένα από τα ωραιότερα και διαχρονικά αυτοκίνητα της ιταλικής σχολής. Στην παραγωγή έμεινε ένα μόνο χρόνο 1954-1955, με 240 μονάδες να βρίσκουν ευτυχείς ιδιοκτήτες.



Lancia Flaminia
Παρουσιάστηκε το 1957 στο Salone di Torino και τόσο η Berlina όσο και η κουπέ ήταν σε σχέδια Pininfarina. Ήταν η λιμουζίνα της Lancia, καθώς και το τελευταίο μοντέλο που κατασκευάστηκε στο παλαιό εργοστάσιο της εταιρίας στο Borgo San Paolo.



MG MGB GT
Η BLMC με το διθέσιο ανοικτό τύπου MGΒ της είχε ήδη ένα σχεδιαστικό αριστούργημα στα χέρια της και οι πωλήσεις πήγαιναν εξαιρετικά. Όταν οι πελάτες ζήτησαν μια οροφή σταθερή πάνω από το κεφάλι τους, η εταιρία ζήτησε από τον Pininfarina να υλοποιήσει το σχέδιο. Ήταν η γένεσις των χάτσμπακ και τα γενέθλια έγιναν τον Οκτώβριο του 1965, με συνεχή παρουσία του στην αγορά για 15 ολόκληρα χρόνια.


Alfa Romeo Spider 1600 «Duetto»
Ταυτόχρονα με το FIAT 124 εμφανίζεται και η διαχρονική Alfa Romeo Spider, η οποία παρέμεινε στην αγορά αναλλοίωτη, σχεδόν 30 χρόνια (1966-1994). Κανένας άλλος καροσερίστας δεν μπόρεσε να «ντύσει» τα αυτοκίνητα που του ανέθεσαν οι κατασκευάστριες εταιρίες με αμάξωμα που ουσιαστικά δεν γέρασε ποτέ. Η Alfa Romeo Spider ήταν ένα από αυτά!



FIAT 124 Sport Spider
Ένα από τα πιο διάσημα μοντέλα της FIAT μακροημέρευσε στην αγορά από το 1966 έως το 1985. Πρωτοπαρουσιάστηκε και αυτό στην έκθεση του Τορίνο το ’66 και μεγαλούργησε τόσο ως «πολιτικό» όσο και ως αγωνιστικό μοντέλο από την Abarth. Προσιτό στο ευρύ κοινό, το 124 Spider ήταν ένα σχέδιο του Pininfarina που δεν ξεπεράστηκε σε γραμμές, ποτέ!



Alfa Romeo GTV
Με το μοντέλο αυτό, η Alfa Romeo θέλησε να αναβιώσει τη σπορ εικόνα της για τη δεκαετία του ’90. Ύστερα από μια σειρά όχι και τόσο πετυχημένων μοντέλων, ο οίκος Pininfarina κλήθηκε να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά. Για μια 10ετία, αρχής γενομένης το 1995, τόσο η κουπέ όσο και η Spider έκδοση της GTV, διατήρησαν το χαρακτήρα του αγέραστου σχήματος, κερδίζοντας όλα τα βραβεία σχεδιασμού τη χρονιά που εμφανίστηκαν.

Peugeot 406 Coupé
Βασισμένο επάνω στην πλατφόρμα της Citroën Xanthia, το 406 παρουσιάστηκε το 1995 ως ένα οικογενειακό Peugeot. To 1997, o οίκος Pininfarina, ανέλαβε το σχεδιασμό, αλλά και την παραγωγή στην Ιταλία του κουπέ 406. Μέσα στα επόμενα έξι χρόνια πούλησε το πρωτοφανές νούμερο, για μοντέλο περιορισμένης παραγωγής, των 107.633 αυτοκινήτων. Η ιταλική φινέτσα σε ένα γαλλικό αυτοκίνητο μέσα από έναν πετυχημένο γάμο.

Maserati Gran Turismo
Στα γνώριμα μονοπάτια των εξωτικών μοντέλων, το 2007 ο οίκος σχεδίασε ένα ακόμα εντυπωσιακό αμάξωμα. Ένα κοστούμι, μίγμα Ferrari 599, Scaglietti και Maserati, με τα σήματα της τελευταίας και δύο πόρτες, τέσσερεις θέσεις και μελωδικό ήχο από V8 Ferrari. Η παραγωγή συνεχίζεται μέχρι τις μέρες μας.



 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube