Lotus Esprit S1: Supercar με τα μισά κυβικά και τα μισά άλογα

Lotus Esprit S1: Supercar με τα μισά κυβικά και τα μισά άλογα

Παρότι δεν έφερε την οικονομική εξασφάλιση, η Esprit ήταν τόσο καλή στον αρχικό σχεδιασμό της που έμεινε στην παραγωγή για 30 σχεδόν χρόνια.

Το 1977 η Lotus επιχειρούσε ένα comeback στην κορυφή της F1 με τον Mario Andretti, ενώ ο Roger Moore οδηγούσε στην μεγάλη οθόνη την Lotus Esprit που είχε παρουσιαστεί έναν χρόνο πριν.

Ο Giugiaro είχε δημιουργήσει ένα αιχμηρό σχέδιο και η καμπίνα για τα μέτρα της εποχής ήταν αντίστοιχα φουτουριστική. Ο Colin Chapman θεωρούσε ότι το αυτοκίνητο αυτό ήταν πιστό στην φιλοσοφία του και πρέσβευε ιδανικά τις αξίες της μάρκας του. Το θεωρούσε ένα πραγματικό supercar που θα επέτρεπε στην Lotus να γίνει ένας πραγματικός ανταγωνιστής της Ferrari. Όταν τα εργοστάσια προσέθεταν διαρκώς ιπποδύναμη αλλά και βάρος στα υπεραυτοκίνητα τους, η Lotus, όπως πάντα, έψαχνε την ταχύτητα στο μειωμένο βάρος. Για τον λόγο αυτό, ας πούμε, τα πάνελ του αμαξώματος ήταν κατασκευασμένα από fiberglass.

Το μπλε αυτοκίνητο  που βλέπουμε στις εικόνες είναι η πρώτη έκδοση της Lotus Esprit, με το διακριτικό S1. Φορούσε 4κύλινδρο κινητήρα 1.973 cc  με απόδοση 162 ίππων. Το μοτέρ ήταν τοποθετημένο κατά μήκος και η κίνηση έφτανε στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου 5 σχέσεων της… Citroen. Το οποίο χρησιμοποιούσαν επίσης οι Citroen SM και Maserati Merak. Τα πίσω φρένα ήταν τοποθετημένα στις εξόδους του διαφορικού, για περιορισμό της μη αναρτώμενης μάζας, λύση που είχε χρησιμοποιήσει και η Alfa Romeo σε διάφορα μοντέλα, μεταξύ αυτών η Alfasud και η Alfa 75. Το βάρος της πρώτης Esprit δεν ξεπερνούσε τα 1.000 kg. Έτσι έκανε 0-100 km/h σε 6,8” και έπιανε τελική ταχύτητα 222 km/h.

Το αυτοκίνητο των φωτογραφιών πωλείται σε δημοπρασία με τιμή εκκίνησης $42.000. Το χρώμα ονομάζεται Lagoon Blue. Παρότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως εργασία αποκατάστασης είναι σε αρκετά καλή κατάσταση. Και ο πωλητής διαβεβαιώνει ότι δουλεύουν όλα πάνω της και ειδική υποσημείωση για τους διακόπτες, τα όργανα και γενικώς τα ηλεκτρικά της καμπίνας. Μην το θεωρείτε αυτονόητο γιατί το συνηθισμένο ήταν και είναι το αντίθετο.

Πηγή R&T

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube