Main menu

Γιάννης Κουτσουφλάκης
Δευτέρα, 20 Μαρτίου 2017 - 5:16μμ

Bizzarrini 5300 GT Strada 1966-1968

Με ανάστημα των καλύτερων GT, αυτό το όμορφο και άγριο Bizzarrini 5300 δεν ξέφυγε ποτέ από τη βιοτεχνική, χειροποίητη παραγωγή, παραμένοντας σχεδόν άγνωστο.

Αν και η καριέρα του ως κατασκευαστή δεν ευδοκίμησε, ο Giotto Bizzarrini παραμένει ένας από τους πιο ιδιοφυείς μηχανικούς της δεκαετίας του ’60.

Μετακινούμενος στη Ferrari το 1957 ύστερα από το ντεμπούτο του στην Alfa Romeo, εξέλιξε τον κινητήρα V12 της Testa Rossa, παραμένοντας ουσιαστικά άφαντος μεταξύ του 1958 και του 1961, οπότε και συμμετείχε ενεργά στην εξέλιξη της θρυλικής 250 GTO. Στο τέλος του 1961 εγκατέλειψε τη Ferrari σε συνέχεια μιας σύγκρουσης, στην οποία το Maranello δεν αναφέρθηκε ποτέ.

Ένα GT της avant-garde
O Bizzarini ασχολήθηκε με μια πλειάδα από πρότζεκτ, μεταξύ των οποίων ένα καινούργιο μοτέρ για τη Lamborghini, την εξέλιξη του σασί του AMC AMX/3 και ένα ιδιαίτερα νεωτερικό GT, το Iso Grifo, για τη μάρκα που ίδρυσε ο Renzo Rivolta, την ISO Rivolta. Σφόδρα παθιασμένος με τους αγώνες, ο Bizzarrini δημιούργησε και μια αγωνιστική έκδοση του Grifo, αλλά ο Rivolta βρήκε ότι το πρότζεκτ ήταν πολύ ακριβό και το διαζύγιο ανάμεσα στους δύο άνδρες ήταν γεγονός στο τέλος του 1965.

ΔΕΙΤε ΑΚΟΜΗ Ferrari 250 GTO @ ανάβαση [video]

Ο Bizzarrini όμως δεν είχε σκοπό να αφήσει την περιπέτειά του να τελειώσει άδοξα, οπότε αποφάσισε να φτιάξει τη δική του φίρμα. Το Iso A3 Competizione αναβαπτίστηκε σε Bizzarrini 5300 GT Strada. Πάνω του φορούσε ένα σημαντικό αριθμό από μηχανικά μέρη του Grifo, σε συνέχεια ενός συμβολαίου που υπέγραψε με τον Rivolta.

Κι αν κάτω από τα ρούχα ο νεωτερισμός μόνο τέτοιος δεν ήταν, το «φόρεμα» του νέου αυτοκινήτου σχεδιάστηκε από το νεαρό τότε και άγνωστο Giorgio Giugiaro που εργαζόταν ως μαθητευόμενος σχεδιαστής στο ατελιέ του Bertone. Όσο για το μοτέρ, ο Bizzarrini πήρε το V8 της Chevrolet Corvette που απέδιδε 370 άλογα στην αμερικανική έκδοση με ένα 4πλό καρμπιρατέρ Holley και βάζοντάς του τέσσερα διπλά καρμπιρατέρ τον ανέβασε στους 420 PS. Εκμεταλλευόμενος δε όλες τις ιδέες και τις τεχνικές λύσεις που είχε απορρίψει ή εγκαταλείψει η Ferrari, το 5300 GT δεν ήταν τίποτε άλλο από την τελευταία εξέλιξη της διάσημης 250 GTO, αποκτώντας σαφές προβάδισμα έναντι όλων των ανταγωνιστών του.

Σειρά πολύ περιορισμένη
To αλουμινένιο αμάξωμα που έφτιαχνε η Sports Cars of Modena του Piero Drogo, καρφωνόταν πάνω στο σασί προκειμένου να δημιουργήσει ένα συνδυασμό αυτοφερόμενου με το πλαίσιο. Η υβριδική αυτή πλατφόρμα με το κοντό μεταξόνιο, φορούσε το μοτέρ τραβηγμένο προς την καμπίνα και χαμηλά τοποθετημένο. Μια τοποθέτηση εξαιρετικά νεωτερική, οπότε δεν θα ήταν λάθος αν λέγαμε ότι το 5300 GT είχε το μοτέρ στο κέντρο/εμπρός

Κάτω από το πέτσωμα, το 5300 GT έκρυβε ένα αγωνιστικό ράτσας, πανίσχυρο και εντυπωσιακό στο δρόμο. Σε αυτό το τελευταίο συνέβαλε τα μέγιστα o υπόκωφος V8 που δεν περνούσε από πουθενά απαρατήρητος. Από την άλλη, η κατανομή των μαζών και το εξαιρετικό σασί παρείχαν στο επιβλητικό αυτοκίνητο μανιτζέβελο χαρακτήρα. Το μικρό βάρος (1.250 kg) και η υψηλή αεροδυναμική απόδοση, μαζί με όλα τα παραπάνω, έδιναν στο 5300 GT δυναμικά χαρακτηριστικά μακράν υψηλότερα του ανταγωνισμού.

ΔΕΙΤE ΑΚΟΜΗ DRIVE Legends: Chevrolet Corvette C2 Sting Ray V8 396 ci [video]

Στην καμπίνα, όλα μαρτυρούσαν τη αγωνιστική προέλευση, με χαρακτηριστικότερο στοιχείο το ταμπλό. Τα ευανάγνωστα  καντράν ήταν ευθυγραμμισμένα σε μια βάση κόντρα πλακέ παρέα με τους διακόπτες αεροπορικού τύπου. Σπαρτιατικό, αλλά λειτουργικό.

Δυστυχώς, κανένας ή μάλλον ελάχιστοι ενδιαφέρθηκαν για το αυτοκίνητο, λόγω της ανύπαρκτης επικοινωνίας και της απουσίας  οποιασδήποτε εμπορική δομής. Μόνο 110 κομμάτια πέρασαν το κατώφλι του ατελιέ του Bizzarrini στο Livorno πριν η επιχειρηματική αποτυχία πάρει και επίσημη μορφή.

Είναι φυσικό τα ελάχιστα κομμάτια που κατασκευάστηκαν να απογειώνουν την τιμή του Bizzarrini 5300 GT Strada στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου. Ένα αυτοκίνητο σε κατάσταση Concours κοστίζει πάνω από 830 χιλιάδες ευρώ, ενώ ακόμα και σε αποδεκτή κατάσταση δεν πέφτει κάτω από τις 650 χιλιάδες.

Για την Ιστορία, να αναφέρουμε ότι ο Giotto Bizzarrini που γεννήθηκε στην Quercianella στην επαρχία του Livorno είναι σήμερα 91 ετών και δραστήριος.

Το 5300 GT Strada με μια ματιά
Κινητήρας 8κύλινδρος Chevrolet σε V
Χωρητικότητα 5.359 cc
Ισχύς Από 370 έως 420 PS
Τελική ταχύτητα 270 έως 290 km/h
Παραγωγή 110 αυτοκίνητα (1966-1968)
Τιμή σήμερα €645.000 έως €832.000

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία